Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind E 02/02/10
25/01/10 - Cambrie Amanda 06/02/10
31/01/10 - Chlo Alicia 01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter Eddie 08/02/10
05/02/10 - Tarantino Jack Trent 27/01/10
16/02/10 - daymint Wilma 18/02/10
16/02/10 - black_darling Herman 17/02/10
21/02/10 - LuckyMemory Amanda 18/02/10
28/02/10 - myfairlady

en liten bäbis kvar att vänta på!!!!! :banana:

Zats; fruktansvärt. :crazy: finns inga ord för det.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ni har ju rena syjuntan i era trådar, 3 stycken liksom på ett par månader! :D En liten bebis kvar, och sen är det vår tur ju, läskigt men så himla härligt. :love:

Zats; Fy f-n, vilken mardröm.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Zats så hemskt.....det där är min mardröm....blir nojig så fort jack låter lite konstigt.....nu e jag nog vaken ett par nätter... men vilken tur att det ändå gick bra. var ambulansen snabbt på plats?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vi har massa snälla barn som låter oss bukefalisera en massor :D

Tilde kaskadkräktes i fredags morse, fredags kväll, lördag morgon och lördag kväll! Här snackar vi inga överskott utan det är varenda droppe i magen som kommer upphulkandes som en brandstråle genom näsan och munnen.
Men så idag har hon bajsat 2 gånger :confused:

I morgon ska jag till Uppsala och lämna mjölkprov och så blir det nog en tripp på ikea :D
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

å vad kom sig slemproppen av?

förresten, här är del 2.

stackars lilla Matilda är sjuk i näsan. jättetäpt, kan inte andas genom näsan när hon sover, vaknar och är alldreles förtvivlad! å nappen kan ju inte helelr ha, för då kan hn inte andas. :crazy:
har droppa i koksaltlösning nu, får se om det hjälper.
å i morgon blir det en tur till apoteket....

nn som vet om alvedn hjälper mot förkylda näsr?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Köp en näsfrida! Droppa i koksalt, sug ur, koksalt, sug. Det hjälper jätte mycket.
Alvedon löser ju inte upp slem så de är nog ingen ide.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

hihi ja vi är flitiga skribenter trots kolikungar, kräkungar och andra åkommor :) Å nu har vi ju desto mer att prata om när vi äntligen har ungarna påå rätt sida av magen!

sambon är precis på bäg att åka till jobb, sam är skittrött och isaac sitter här i mitt knä. hoppas kvällen blir bättre än igår, koliken greppade mellan 18 och 23 suck.

Här är en liten film på kolikbarnet utan kolik, en mycket trevlig individ :)

Åtta veckor på onsdag!

http://www.youtube.com/watch?v=B3plCcZvjWM

den är precis uppladdad så funkar den inte än, testa om en liten stund
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag nojjade i onödan (i vanlig ordning) igår. Nu idag droppar mjölken då han ammar och släpper, så det käns jätteskönt! Tack för att jag fick gorma lite, känns alltid bättre då man fått ur sig alla olustiga känslor.
De ömmande brösten håller oxå på att ge med sig. Jag har amma liggandes mest hela tiden, då jag tyckt de varit så svårt att sitta upp, men idag tog jag tag i problemet och nu funkar det bra. Brösten gör mycket mindre ont (utsidan av bröstet mot armhålan) så jag tror att det va bra.

Promenaden i bergen sg helt underbart ut :love:
Här i småland har vi flera dm snö :confused:
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

*kl*
Hmmm får man spank nu... bytt både nick och avatar! :D (Verona)



Zats: Fy så otäckt, jag börja nästan gråta när jag läste ditt inlägg. Gud sån tur att det gick så bra!


Här hemma rullar det bara på, tiden går så jädra fort! Elise älskar numera att titta på saker och hon har precis börjat sova lite bättre på dagarna, MYCKET välkommet! Och jag har tre grav kilon kvar av 20, är mycket nöjd med mig själv! :banana: Men sen ska jag ner minst 10 till så det är bara att jobba på! Fast jag jobbar inte så hårt om jag ska vara ärlig tror faktiskt amningen hjälper mig mkt!:d
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

*kl*

Hör egentligen till vårtråden men tror ni kan svara bättre på min fråga :)
Har ni amningskudde? Eller funkar det med vilken kudde som helst. Fanns ju inte sådana sist jag fick.. Men det ser smidigt ut. Så vad tycker ni?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Hae ingen amningskudde. Lägger en vanlig under bebisens huvud.




Zats; Fy för den lede vilken skräck! Det går inte att föreställa sig.

Förra natten gick andningslarmet igång här, vet inte om det var för att han andades konstigt eller för att det satt tokigt. Han gjorde andningsuppehåll på några skunder då och då. Har ett respisense.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

*kl*
bytt både nick och avatar! :D (Verona)

ojjojoj, nu kommer AKÅ få tuppjuck på dig. :devil:

Ia*:
jag hade amningkudde, eller snarare har (ammar ju inte längre) å den är jättemysig! man kan använda den till mycket annat än bara amning åxå! andreas brukar ha den när han matar och jag brukar ha den att stötta upp henne i med.
väl värd att investera i tycker jag!

Jerseyko:
Näsfrida och koksalt är fixat, sängen är upplutad och nu laddar jag inför natten. bara hoppas att det går bra, det har gjrt det hitills.....

Vindvissla:
vår? känns som vi aldrig kommer att få vår här. vill åxå gå med barnvagn utan att halka runt i snömodd....

Matilda är 3 månader prick idag! 13 veckor igår. å jag har fått första höga skrattet idag. gav henne en riktig pussattack på kinden och hn kunde inte motstå att bubbla över av skratt. till slut skrek hon nästan av glädje. (å ja med för den delen..... :love: )
vi kan sitta i stolen med stöd och börjar greppa saker och har uptäckt matflaskan.
äta-sptta ut-titta på flaska-försöka stoppa tillbaka den i munnen.
numer tar våra måltiden närmare en halvtimme, för det ska tittas ch grejjas och funderas och ha sig innan hn kommer på att hon inte blivit mätt och äter det sista!

å ja förökte ligga ner och mata henne och INTE rapa inatt. framgång. blir nog ny rutin om natten funkar med näsan å så..... jag är mycket piggare idag och det firade jag genom att gå ut och skotta snö i över en timme i morse!!! :banana:
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Följdfråga: Vilken form på den ska man ha? Har sett de som ser ut som en boomerang och de som ser ut som en falukorvsring....
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Här i småland har vi flera dm snö :confused:

Samma här, kom massor i natt och blåste in hos oss så jag skotta så svetten rann idag och hade hela tiden Vindvisslas vårbild i bakhuvudet och de känns som den här snön aldrig kommer hinna smälta bort innan det är dags för vinter igen :eek:

Ia* skrev:
Har ni amningskudde?

Noppe, jag ammar liggandes och sitter jag upp och ammar så har jag Tilde typ sittandes i knät eftersom hon kräks, sen en vanlig kudde under min arm om det skulle bli tungt, men oftast hasar jag mig neråt allt eftersom hon käkat klart och sen ligger vi i soffan båda två.

Cilla skrev:
Näsfrida och koksalt är fixat, sängen är upplutad och nu laddar jag inför natten. bara hoppas att det går bra, det har gjrt det hitills.....

Tildes nästäppa har gått från att vara under natten till morgon/fm det är jätteskönt. Men det är inte poppis när näsfridan kommer fram men det kan jag förstå måste kännas jätte skumt i näsan!
Man måste få in rätt sug-teknik oxå ;)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag spinner vidare lite; ska den vara vaddfylld eller är dom med små kulor att föredra?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag har en falukorvsformad som är vaddfylld som jag använt mycket både nu och förra gången. Är nöjd och glad med den! Och nu tycker även stora sonen den är rolig att leka med=bonus!
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

*knapplån*

shit är det bara jag kvar nu... :crazy: känner mig lite ensam! :D inget är på gång än iaf, går in i vecka 40 i morgon.

sover lite halvkass på natten, dock sov jag bra i natt. Den lill* i magen trycker på alla mina organ typ när jag försöker att sova, har varit uppe på natten ett flertal gånger senaste veckan.. Annars så är allt som vanligt, jag jobbar på i stallet och drömmer om att kunna få skotta lite snö, kunna åka pulka med dottern etc - känner mig som en strandad val och då är jag inte ens stor egentligen. Jobbigt att inte kunna göra allt som jag normalt kan. Är inte en person som klarar av att sitta still utan jag vill göra saker, arbeta..

hade hoppats på att bebisen hade tittat ut redan, vill ju gå på Göteborg Horse Show/Eurohorse mässan i veckan. :D
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

hihi ja du får skynda dig!


jerseyko, det är den enda tiden på året vi har bättre väder än i sverige. Det blir ju typ aldrig snö här. Normaltemperaturen för januari är nog 5-8 grader på dagen. Idag har jag t ex ridit utan jacka!
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag spinner vidare lite; ska den vara vaddfylld eller är dom med små kulor att föredra?

Här kör jag med både vanliga kuddar och amningskuddar (har stort hus). Jag föredrar de med små kulor i och det ska vara den STORA kudden!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
85 926
Senast: Aconite
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
287
· Visningar
18 765
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 701
Senast: Marita73
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp