Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Och på vår 9-månaderskontroll vägde Isaac exakt 11 kg :S

Idag har jag varit iväg och tränat med hästipållen, det gick kanonbra! Hon vägrade inte en enda gång :bump: trots att det var första gången där! Kanske vi också kan komma ut på en tävling någon gång i framtiden :D Fast först kanske vi måste höja hindrena från 50 cm haha.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ja höjden är egentligen inga problem, problemet har varit att hon har stannat. Råstannat. HELA tiden. Och jag har väl hellre finlirat på att få ihop galoppen och annat dressyrskoj, trots att jag egentligen tycker det är kul att hoppa. Men jo, i flera år har vi jobbat på att stärka henne så att hon skulle få en hållbar galopp, i början var hon lat, lång och helt obalanserad. Dessutom har vi haft två viloår när jag haft bulle i ugnen. Och dessutom har vi ingen ridbana och jag har ingen tränare, så det har inte varit så självklart att lära henne hoppa. Men idag hade jag sporrar och halsrem och såg till att bara komma över allting, därav höjden på hindrena. När vi fått bort stopptänket hos både mig och henne blir det nog jättebra. Det är till och med så att hennes pappa hoppar jättebra. Dock verkar hon inte ha någon jättebra teknik eller kapacitet, men 1 m ska vi nog klara!
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Min häst har oxå stoppat massor, kutat på sidan och inte kunnat bedöma avstånd eller nått. Låga hinder och hoppa ofta så har det löst sig :)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ska på koll på tisdag, är då 9 mån och 1 vecka. Om vi inte tar över ledartröjan så är det inte långt ifrån ;)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag läser till ssk på distans. Är inne på termin 3 nu efter studieuppehållet. Vad pluggar du för något?

Där vi bor har man ingen 9 mån kontroll. Det är 8 månader och sen läkarbesök vid 10 månader. När Vilja var 8 månader var hon 74 cm lång och vägde 8400 gram. Börjar bli tungt att bära på henne nu....Tyckte det var nästan nyss man kom hem från bb med henne. Tiden går så galet fort.

/Zats
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

på Matildas 10-månaderskoll var hon 74 lång och vägde 9700-nånting. Inegn jättetjej, men lite över snittet.
förljer alla tre kurvor till punkt och pricka och har gjort sen hon kom ut... :)

första dagen på mitt "nya" jobb idag. :banana:
gissa om det var sköööönt att vara vuxen utan barn i hela 10,5 timme!! längtade faktiskt inte hem ett enda dugg och det bästa av allt är att när jag väl kom hem, så hade jag mycket mer tålamd och ork att umgås med henne än om jag hade varit hemma hela dan. :love:

så istället för att försöka få tiden att gå så fort som mjligt mellan halv 4 och kvart i sju, så passade vi på att leka, hälsa på kusin, vara ute lite och bara vara hn och jag.
kanongött. :banana:

snart dags för ny tråd nu! vem känner sig manad?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Inte jag, inte än i alla fall...

*KL*
Orkade inte skriva ihop någon sammanfattning på mitt inlägg som försvann. Det var ändå mest svammel. Och JA, jag har bärbar dator som numera är stationär eftersom den inte går att fälla ihop längre. ALDRIG MER EN HP DATOR!!!!! Den var svindyr, har varit på lagning 3 ggr och nu 4 år gammal går den som sagt inte att fälla ihop längre. Bra kvalitet? - Nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och jag blöder, blöder och blöder. Jag var så nöjd att mensen kommit tillbaka MEN jag har blödit i 14 dagar och när den väl slutade var det uppehåll i 3 dagar och nu blöder jag igen. Jädrans cerazette... Idag tog jag mig i kragen och ringde BM och fick en tid för att sätta in hormonspiral. Hoppas det funkar med den.

Angående dagiskön så får man även här stå i kö max ett halvår. Och man får inte tacka nej till platsen (om man nu inte fick där man ville) för då hamnar man sist i kön igen. Fast om de erbjuder plats där man inte önskade och man tackar ja blir man erbjuden plats på dagiset man egentligen ville ha så fort det finns plats där.

Idag har jag varit och köpt vinterskor till William. I stl 32 :eek::eek::eek: !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet att han har stora fötter men stl 32 på en 3 åring är gigantiskt!!!!!!!!!!!!! Måste mäta om hans fötter...
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

32 :eek: Rasmus drar 25!! (Fast han e ju lillplutt som sin lillplutt syster)

Jag äter Exlutena, oxå mini-piller, ingen mens i sikte än :bump: ammar if ganska ofta fortfarande, men inga direkta mål var 4e timme. Kanske nån slurk då och då under dagen sen ett mål tutte på natten och sen till lite frukost.
Men funderar oxå på hormonspiral, först var jag ju inne på kopparspiral, men det är ju j*vligt skönt å slippa ha mens.

Jag (försöker) sälja barnkläder så imorgon ska jag stå nere på vårat fik mellan 12-15 och se om någon nappar. Varför är folk så tråkiga för? Alltså visst homepartys är ju ganska uttjatat, men måste man se det som de? Jag tycker de är utmärkta tillfällen att bjuda till tjejkväll "utan anledning" :D
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

:eek: 32! Naja, han ska val vaxa mer pa langden ocksa innan han slutar :D Hur lang ar han? Sam ar 89 ungefar, och fyller 3 i januari. Har precis borjat med 92 i byxor men trojor foredrar jag i 98/104.

Pa fredag ska jag ut och flyga med isi!!! Och jag har precis fatt loneforhojning, 300 kr i veckan pa mina 12 timmar, inte illa pinkat va?! :bump:
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

+ jerseyko

Ja som sagt, det var stl 32 men jag tror att Viking är ganska små i storleken. I Pax gympadojor har han 28 och förra årets viking vinterstövlar hade han 28 i. Men visst, jag blev lite chockad. Jag gissar att det kanske slutar på 46:or. Det ligger i släkten om man säger så. Nu i somras på 3 årskollen var han 101 cm så visst är han lång för sin ålder också.

Så länge jag ammade slapp jag också mensen men när jag slutat tog det kanske 1,5 mån så var den här.

Härligt Vindvissla med löneförhöjningnen!!!!!! Och ha en trevlig resa! Dina barn blir resvana. Angående smeknamnet Isi så har Alicia också fått ett smeknamn, ISA.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

snart dags för ny tråd nu! vem känner sig manad?

Då får vi allt skriva 2000 inlägg också.;)

Jag tycker också att det är gôtt att jobba och få bara vara vuxen en stund. (Om jag nu lyckas med det, så sabla barnslig som jag är).

I natt har Norpan bara pipit en gång. En hjärtskärande gråtattack som snabbt tystnade när mannen gav honom nappen, sen sov han till halv sju. Jag anser att vi har fått sova. Jag lägger mig vid nio på kvällen för att kunna orka jobba, man vet ju aldrig hur natten blir. Just nu så ligger båda mina favoritkillar och sussar sött i dubbelsängen. Norpan har ätit sin välling och somnat om efter lite bus och kräksikräksi på sin mamma.

Han kräks knappt längre, kanske som ett normalt barn ska göra i början.:p
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ska på koll på tisdag, är då 9 mån och 1 vecka. Om vi inte tar över ledartröjan så är det inte långt ifrån ;)

*host*

Jag väntar med spänning på att få gå på kontroll med Herr Sumo jag. Han väger inte under 11 kg och jag mätte honom lite löst häromdagen och tror att han är ca 75 cm.


Jag läser till ssk på distans. Är inne på termin 3 nu efter studieuppehållet. Vad pluggar du för något?

/Zats

Jag läser till usk lite halvt om halvt på distans. Visste inte att man kunde läsa till ssk på distans. Är det bara där du bor eller är det vanligt att man gör så?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Homepartys är väl jättekul?

Jag går gärna på det. Man får ju gratis fika.:d:p Och så träffar man en massa folk man kan tjata hål i huvet på.

Det var länge sedan jag hade något party hos mig. Just nu så är det ju lite rörigt minst sagt men det håller på att ordna upp sig. Vi i norphemmet är inte de snabbaste att få ordning direkt.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Näj! Sån mens vill inte jag ha. Blääääää.

Och HJÄLP vilka jättefötter! Du vet väl vad de säger om män som har stora fötter?








...de har stora skor...:D



Min systerson som är 9 år har storlek 38. Nästan samma som jag har. Skrämmande. De växer så fort. Det var nästan som igår när jag skjutsade lillasyster till mvc för att göra gravtest. "Drottningen äääär graviiiiiiiiiid" pep lillsyster sen. (En replik som Felix Härngren? hade i nån humorserie).
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

När jag började läsa till ssk fanns utbildningen på distans i Umeå och Eskilstuna. Så jag pendlade 60 mil enkel väg till E-tuna när det var tentor. Som tur var är det inte så ofta ;) De passade på att lägga ner distans utb i E-tuna är jag var föräldraledig men startade i Kristianstad istället. Så jag hoppade på där. Får visserligen läsa om termin 3 för att komma i fas men jag har bara 9 mil enkel väg nu :laugh:

Lilla Vilja sover fortfarande, så här länge har hon nog inte sovit på en hel månad. Själ fick jag stiga upp och ringa Vc, min förkylning har ev gett mig en trevlig lunginflammation på köpet :cool:

/zats
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ska på koll på tisdag, är då 9 mån och 1 vecka. Om vi inte tar över ledartröjan så är det inte långt ifrån ;)

Oj då, har han helt plötsligt blivit en månad äldre ;)? Det var inte illa!
Såg nu att du skrivit ett nytt inlägg och ändrat :).


*KL*
Ha ha, idag ska vi åka ner till skoaffären igen och kontrollmäta Williams fötter. Jag har lite svårt att inse att han skulle ha stl 32. Kanske kan han gå ner till 31? Jag fick nämligen lite olika mått igår när jag kontrollmätte själv. Och ja A-K jag vet vad som sägs om stora fötter men det stämmer inte här :p - inte än i alla fall ;).
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 9-10, del 3!

*host*

Jag väntar med spänning på att få gå på kontroll med Herr Sumo jag. Han väger inte under 11 kg och jag mätte honom lite löst häromdagen och tror att han är ca 75 cm.

Vi får väl se ;)

Angående 3åringar: Storebror är 3,5 den 21 oktober och har 92 i byxor och 98 i tröjor. Köper iof 104 men då är det för stort.. 25 i skor. Vägde 13 kg när han var exakt 3 år och var då 92 lång.

Jag tog inte sista inlägget (tror jag)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ja, vilken skillnad det kan vara på barnen. Jag tänkte precis tanken att ni som har barn där lillebror är "stor" och storebror är "liten", det kan inte skilja speciellt mycket på deras vikt? Hi hi, snart kanske de har samma klädstorlek ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
85 879
Senast: Aconite
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
280
· Visningar
18 723
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 687
Senast: Marita73
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp