Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

skicka hit en då. :D
räcker med en... *tänker på snigelrodetråden, vill inte köpa simbasäng* ;)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Du kan få ett gäng killar.

Eller så plockar man bort äggkokongerna och lägger dem i frysen.

Jag tror att Mathilda skulle uppskatta till tusen att få snigelkompisar.;)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Lär mig lite: har du sniglar el snäckor? I akvarium med vatten och fiskar eller är det utan? Nä, jag kan som du märker ingenting ;)
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag tror att Mathilda skulle uppskatta till tusen att få snigelkompisar.;)
MatHilda???? :mad:
hon heter faktiskt MATILDA.
(medvetet, ifall hon skulle blir överviktigt (skitviktig??) som sin mor, så slipper hon iallafall blir mobbad för det...) :angel:
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Lär mig lite: har du sniglar el snäckor? I akvarium med vatten och fiskar eller är det utan? Nä, jag kan som du märker ingenting ;)

Snäckor. Men jag skriver av misstag sniglar. Plus fiskar och andra snäckor.

Och så har vi en hängmattestol hängandes i trappen vid akvariet så vi kan sitta där och glo. Det uppskattar vår lilla ljuvliga.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Hm, det kanske vore något. Får fundera, vet inte vart vi ska ställa något akvarium bara.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

KL
jaha man vågar knappt skriva något nu när det var så länge sedan jag skrev sist :o Är ju såklart inne och tjuvläser men tiden räcker inte till att skriva.

Jag pluggar och är föräldraledig nu. Går väl sådär måste jag säga. Tror jag är för ambitiös och vill både vara en bra mamma, vara en bra och glad sambo, ha ett hyfsat städat hem, glada hundar, VG i skolan och gärna hinna med lite fritid.

Är det någon som har funderat på dagis ännu? Ställt sig i kö?
Om jag ska kunna fortsättta plugga måste vi skola in Vilja på dagis senast i feb eftersom jag har VFU (praktik) hela våren. Jag tycker faktisk inte alls att det känns kul. Jag hade nog velat vänta till nästa sommar om det gick så man är säker på att hon kan gå eller förflytta sig säkert. Rent ekonomisk går vi inte runt om jag bara ska leva på csn och min sambo vara pappaledig annars hade ju det varit en lösning. Men har förlorar väldigt mycket pengar på att vara pappaledig.

Vilja reser sig mot möbler men hon går inte ännu förutom i sin gåstol som hon älskar! Hon sitter stadigt men kastar sig gärna båkåt när hon blir uttråkad...

Mat äter hon gärna, helst smörgås med leverpastej eller spargetti med köttfärsås. Vad brukar ni ge era små när de är hårda i magen? katrinplommon fungerar inte. Brukar ge päron/persika pure men det fungerar bara ibland. Det är välling och gröt hon blir hård i magen av.
/Zats
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ja, det var ett tag sen du var inne. Kul att du också studerar. Vad läser du för något?

Jag jobbar och läser jag. Mannen föräldraledig. I januari är det tänkt att mannen ska börja jobba igen och då behöver vi dagis. Jag har ställt sonen i kö.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Va roligt med rosa snäckor! Har jag aldrig sett. Är de ROSA rosa eller lite mer diskret rosa?

@snovind: Vi hade akvarium när vi var små och tyckte det var spännande. Fast byta vatten var kanske inte såå roligt... Vi brukade samla grodägg också, vilket ju var roligt sålänge man inte missade den rätta tidpunkten att släppa ut dem igen så att de hoppade ur akvariet :cry:

En kompis barn har vattensalamandrar, men det kanske räknas som reptiler? De hade lite småfiskar i också, men en dag var alla borta och en av salamandrarna slickade sig slugt om munnen...

@Zats: Vi har inte ställt oss i dagiskö ännu, vi ska jobba deltid ett tag och utnyttja farmor för resten nu i början. Vi brukar också ge päron, har inga andra bra tips.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

De är randiga. Inte grilligt rosa men väl tydligt.

Nä, barn brukar inte tycka att skötseln alltid är det roligaste.

Salamandrar kan man ha ihop med fiskar tror jag. Mina fiskar brukar jag samla grodägg till firrarna så de får lite extra protein.

Det kan nog jag och Vickis göra nästa år!
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Mygglarver samlade vi till fiskarna, det tyckte de var gott. Och det blev ju lite mindre myggor med.

Hmm, jo det skulle ju egentligen gå bra med salamandrar och småfisk. De kanske fick tag i en extra glupsk salamander och extra oförsiktiga fiskar?
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

*kl*

Imorse när Eddie vaknat så möts man av att han STÅR upp i sin säng o flinar åt en. Han har försökt resa sig tidgare mot allt men inte kommit upp. Men denna gång lyckades han tydligen. Då vart jag stolt. :D

Han ligger ganska mycket före de andra i föräldragruppen trots att vissa är äldre än honom. Vilket är ganska roligt :laugh:

Gjorde ett fynd på en klädbytardag med leksaker mm för barn i helgen. Jag har letat efter en Voksipåse, men aldrig hittat någon i Åre, bara i Östersund och innan man ens hunnit maila så är dom sålda :mad: Men så såg jag något som likande en voksi på se på klädbytardagen och vänder på den, där var min älskling :D Hel och jätte fin, dessutom grå och inte grön som de flesta är som säljs. Gick o höll hårt i den innan vi bestämt oss för att köpa den, vi hade juh fasike inte 700 kr på oss. Men vi fick lägga undan den tills svärmor kom så skulle dom betala den :banana:
Sen hade vi inte råd med mer, hahaha. Jo de vart 2 t-shirtar och ett par byxor som karln skulle ha trots att de var stl 104 på. o sen en badbok :p

Nu har vi 4st åkpåsar, (en åkpåse/sovsäck). Tur man har två vagnar, då kan ha en av dom vara i andra vagnen på dagis sen. Sen har vi en ful sen lillasyster dock utan hål för selen så den vet jag inte vad jag ska göra med. Får se :D

Så nu inviger Eddie voksipåsen, den är verkligen super. Varm o go är han trots bara body o byxor. Enda helvete med den är att försöka få i selen eftersom man ska igenom 3 lager och hålen är precis så de går att få in aelen i, jag gav upp efter att svetten dröp och mitt tålamod tagit slut, så de får sambon göra när han kommer hem :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 9-10, del 3!

vi står i kö, hon ska skolas in i januari, har inget val... vill helst vara hemma med henne fram tills efter semestern, men vi måste få in pengar och FP blir man inte snorrik på !!!!!!!
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Japp, Alicia står i kö sen ett par veckor tillbaka. Hon ska börja i mitten på mars.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Tilde ställdes i kö när hon var 2-3 månader gammal. Vi har sån platsbrist här så jag ville vara först.
Har sökt från augusti 2011 åt henne.

Idag var vi på 9 månaders kontroll, nu är hon 69 cm lång och väger 7420 gram. OCH UNGEN STÅR SJÄLV :eek: :eek: :eek: Nu får nog tiden bromsas tror jag.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

KL
Här får man numera ställa först vid 6 månader och då ställde vi oss.Dagiset vi vill ha har emellertid egen kö och där ställde vi oss tidigare. Vi vill ha från augusti 2011 och HOPPAS vi får det. Bor i Shm och det är tämligen förtvivlat med platser här:crazy:
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Svärmor jobbar ju som dagbarnvårdare, har koll på köerna och sånt. De hade jättesvårt i våras att få in de barnen som skulle börja augusti 2010, tror de då var 7-8 barn utan plats. Därför ställde jag Tilde direkt, dessutom sökte jag samma dagmamma som storebror har, och hon går i pension nästa sommar och kommer alltså troligtvis inte jobba när Tilde ska skolas in, så det behövs plats åt båda ungarna.
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

hihi vilken liten nätt tjej du har!
Jack var på 8 månaders kontroll i onsdags, 9,3kg och 73cm lång. Det börjar märkas i armarna när man bär honom:laugh:
 
Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vi hade tänkt att Jack skulle börja dagis augusti 2011.Vi försöker pussla ihop våra tider med jobb osv så vi kan vänta såpass länge.( Jag har ju ingen fast tjänst.)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
85 879
Senast: Aconite
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
280
· Visningar
18 723
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 687
Senast: Marita73
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp