Bukefalos 28 år!

Vinterdäck

Hur lurar de folk? Hämta ut däck förstår inte riktigt.
Helt nya däck som är skrot enligt dom . Har flera kunder som har kommit till oss.
Och stora bekymmer att hämta ut däck innan man ska byta igen och de kostar mer att hämta ut däcken under fel period
 
Åk till närmaste däckshop/verkstad visa upp däcken och be om en bedömning om skicket.
Är ju omöjligt att säga något utan att se och känna på dem och huruvida de är ok att köra på eller inte hänger nog mycket på hur de förvarats.
Däck är fortfarande färskvara vill du köra på hårda däck som spricker ! Eller på 11år gammalt däck själv
 
Hade min bil inne på service för någon vecka sen. Jag hade missat att sommardäcken var helt slut.
De bytte till dubbdäcken (kör både natt och tidig morgon på små vägar) och beställde nya sommardäck. 18” Michelin kostar 10 000 kr allt som allt.
 
Åk till närmaste däckshop/verkstad visa upp däcken och be om en bedömning om skicket.
Är ju omöjligt att säga något utan att se och känna på dem och huruvida de är ok att köra på eller inte hänger nog mycket på hur de förvarats.
Då får man komma ihåg att däckverkstaden gärna säljer nya däck och att det kan påverka deras bedömning
 
Hade min bil inne på service för någon vecka sen. Jag hade missat att sommardäcken var helt slut.
De bytte till dubbdäcken (kör både natt och tidig morgon på små vägar) och beställde nya sommardäck. 18” Michelin kostar 10 000 kr allt som allt.
Jag är inte ett dugg förvånad, men då har du fina sommardäck när det är dags att byta och håller ett par år
 
Däck är fortfarande färskvara vill du köra på hårda däck som spricker ! Eller på 11år gammalt däck själv
Färskvara och färskvara, livslängden för "normala" däck beräknas till ca 10 år.
Denna siffra kan sedan variera en hel del beroende på körstil, däcktryck, förvaring, körstil osv.

Därav att man tar äldre okörda däck till de som kan däck och får ett utlåtande om skick..
 
Färskvara och färskvara, livslängden för "normala" däck beräknas till ca 10 år.
Denna siffra kan sedan variera en hel del beroende på körstil, däcktryck, förvaring, körstil osv.

Därav att man tar äldre okörda däck till de som kan däck och får ett utlåtande om skick..
Och vem har sagt 10 år ? Har du sett torrsprukna däck efter 5 år ? Så du kör i 10 år med helt blankslitna hockypucks däck där korden sticker ut

Hut är de med säkerheten

Prova köra på hockypuckar till däck och säg hur bromssträckan är speciellt på vinterdäck . Den infon vill jag ha av dig
 
Och vem har sagt 10 år ? Har du sett torrsprukna däck efter 5 år ? Så du kör i 10 år med helt blankslitna hockypucks däck där korden sticker ut

Hut är de med säkerheten

Prova köra på hockypuckar till däck och säg hur bromssträckan är speciellt på vinterdäck . Den infon vill jag ha av dig

Menar inte @Gnist att gummit har den livslängden? Inte att mönstret håller i 10 år. Utan att OM mönsterdjupet är ok hela tiden så håller ett däck i ca 10 år. Sen måste man väl köra så löjligt lite per år för att det ska hålla i 10 år så att det blir helt orimligt men ändå.
 
20221012_142711.jpg

Års modell 2019 däck som inte är godkänt
 
Helt nya däck som är skrot enligt dom . Har flera kunder som har kommit till oss.
Och stora bekymmer att hämta ut däck innan man ska byta igen och de kostar mer att hämta ut däcken under fel period
Ok. Våra levererades hem tog 2 dagar. Beställdes måndag kväll kom onsdag EM.
 
Menar inte @Gnist att gummit har den livslängden? Inte att mönstret håller i 10 år. Utan att OM mönsterdjupet är ok hela tiden så håller ett däck i ca 10 år. Sen måste man väl köra så löjligt lite per år för att det ska hålla i 10 år så att det blir helt orimligt men ändå.
Titta på bilderna från 2019 däck
 
Om däck är så där torrspruckna efter tre år är det något som inte stämmer. Kvalitetsdäck från kända tillverkare är fortfarande i princip som nya efter tre år.
 
Om däck är så där torrspruckna efter tre år är det något som inte stämmer. Kvalitetsdäck från kända tillverkare är fortfarande i princip som nya efter tre år.
Väder och saltet från vägarna sen är de sämre gummi i däck nu. Bil som går i trafik alltid .så de är inget ovanligt...

Sen kan kvalitetsdäck vara skitdäck de med. Har 8st helt nya kvalitetsdäck som är sån obalans i . Man ser inte de med ögat när de ligger , men börja rulla de så ser man att de har släppt i stommen

De är ett lotteri med däck tyvärr
 
Och vem har sagt 10 år ? Har du sett torrsprukna däck efter 5 år ? Så du kör i 10 år med helt blankslitna hockypucks däck där korden sticker ut

Hut är de med säkerheten

Prova köra på hockypuckar till däck och säg hur bromssträckan är speciellt på vinterdäck . Den infon vill jag ha av dig
Läste du öht den biten om kan variera en del beroende på...
Och frågan gällde förvarade däck, inte utslitna däck.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har bra mönster på mina vinterdäck och dubbarna sitter där de ska. Men de har några år på nacken och jag upplever att de inte ger...
2
Svar
23
· Visningar
1 829
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: astronaut
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 196
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
728
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp