Bukefalos 28 år!

Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Vilken söt tjej!

Hade helt klart satsat på jobbet! Min lillskrutt kommer vara exakt 6månader då jag börjar jobba 1,5dag i veckan (pga en utbildning jag går genom jobbet) så då slutar jag helamma men iof tar han redan flaskan när det behövs :-)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Här är det lite deppigt just nu.. Igår lämnade jag maken och äldsta barnen vid flygplanet, de ska resa till Thailand med mina svärföräldrar och min svägerska + familj. Jag och Julius var ju också bjudna (svärföräldrarna betalar) men vi blir hemma på grund av Julius njurproblem.. De är borta i 17dagar och jag kommer sakna dem massor :cry:

Hade så gärna velat vara med när mina fina skitungar upplever allt de kommer göra på resan. Dessutom blir det tufft att rodda gård och allt själv hemma :(

Och igår ringde läkaren och sa att Julius hade bakterier i urinen så nu måste han äta större dos antibiotika och sa att den större undersökningen antagligen ska göras den närmsta tiden = jag måste klara det själv utan maken. Jag avskyr att behöva vara själv när de plågar honom med massa undersökningar som gör ont :cry:

Så nu har jag gnällt färdigt. För jag vet ju att jag kommer fixa det här med!

Annars på plussidan så har lillkillen börjat le!!! Sååå gulligt :)

Glad påsk på er allihop!!
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Förstår att du är lite nere, känner mig lite dum som fasar för vaccineringen på tisdag, du har ju inte bara det att tänka på. Alltid lättare att ha mannen/sambo där som kan vara lugna stöttepelare. Vet när min äldsta skulle sövas inför operation, då fick min man hålla honom, jag fixade inte det. Så vet inte vad jag skulle gjort om jag var ensam i den sitsen.. tagit med min pappa? Det är något med karlar, de har ett helt annat lugn.

Varit ute hos föräldrarna idag och ätit middag & fikat. Ska dit på påskmiddag på måndag. Imorgon tror jag vi skulle till svärmor, och till svärfar på söndag. Inte lätt när man har flera att besöka ;)

Fick en massa fina kläder till barnen idag, eller ja, de fick det i sina påskägg (grabben fick 2, ett med godis&leksaker och ett med kläder). Båda slocknade direkt när vi kom hem vid 8 ;)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Lider med dig/er... Hoppas dom här dagarna går snabbt,och att bakterierna i urinen försvinner.

Här hemma har Milton kommit på hur kul det är att vända sig från rygg till mage,vilket resulterade i en liten olycka idag... Jag skulle klä på honom i morse på skötbordet,men efter att han har sprätt runt som en fisk på torra land ett par dagar så är jag ju verkligen livrädd att ens vända ryggen åt honom (har hans byrå på 1 armlängd från skötbordet) en endaste sekund,annars har jag tidigare kunnat sträcka ut mig och ta upp kläder ur byrån och kunnat ha kvar fingertopparna på Milton,men det vågar jag absolut inte längre.

Jag lade ner honom på RYGG på mattan på golvet,vänder mig om och öppnar byrålådan,tar fram ett par byxor och kollar storleken i dom,lägger ner dom och tar upp ett par andra byxor,sen hör jag en lätt dunk i golvet,kollar ner, DÅ HAR HAN VÄNT SIG TILL MAGEN,och dessutom fått upp framdelen,men han orkar inte riktigt hålla upp huvudet (helt nyvaken) så det var det som föll i golvet,för han gör om det igen,sen börjar han gallskrika! :eek::cry: FY vad dåligt samvete jag fick att jag lade han på golvet,och var livrädd att han brutit näsan eller nått,men allt såg bra ut,och han blödde inte någonstanns,och han slutade gråta ganska direkt när jag plockade upp honom,men endå...Gud vad ont i hjärtat jag fick!

Min fina älskade lilla bebis:

581757_10200115897354408_1325502890_n.jpg
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Åhh vilken sötnöt!!

Vad era bebisar börjar vända på sig!! :) Min lilla kiddo har inte lärt sig det än, vilket kan bero en del på att hon inte trivs något vidare på golvet utan vi bär runt henne en hel del pga hennes kolik. Däremot upptäckte hon sina händer för några veckor sedan och nu har hon sedan några dagar tillbaka lärt sig att ta upp och hålla saker i handen :D så himla gulligt, i morse gav jag henne t.ex. en liten rosa plastsked och hon såg superstolt ut när hon tog den i handen och smaskade lite på den :D
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Alvin ligger inte heller jättemycket på golvet, han är inte speciellt förtjust i det. Jag åt en pizza igår kväll och ja, det är mjölken som spökar med hans mage. Så i morse hade han magknip och var ledsen. :( Så nu blir det inga fler sånna utsvävningar!

Han tar upp nappen ibland när han tappar den, men han har inte riktigt lyckats pricka munnen med den än. :angel: :D

Annars rullar dagarna på här, storebror är sjuk igen så vi har en lugn påsk vi. Jag och A var till mina föräldrar i fredags och firade lite, sen var vi bara hemma med storebror igår när sambon var iväg en stund till sina föräldrar. Idag och imorgon lär bli lugna dagar också. Får hoppas storebror frisknar till sig så vi kan gå ut i solen i alla fall! :)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Han är supersöt! Det kommer komma fler och värre vurpor, så det är bara att vänja sig... :angel: ;)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Aha ja då verkar det solklart att det är mjölken! Skönt det måste vara att veta vad det är :) eftersom Ellie skrek en hel del om kvällarna trots att jag käkade mjölkfritt har jag nu sedan en dryg vecka tillbaka käkat mjölkprodukter igen. Har faktiskt struntat i alla regler och vräkt i mig både choklad, glass, lök o annat "förbjudet" och trots det har vi nu haft två i princip skrikfria kvällar!! Så i vårt fall är det nog inte något jag äter som är boven och nu verkar det som att koliken börjar gå lite upp och ner, eller vem vet kanske börjar det sakta men säkert försvinna!!! Tänk om det är så!! Jag lever i hoppet i alla fall :D
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Man brukar ju säga att kolik brukar gå över runt 3 månader, så det börjar ju bli dags! :idea:

Att det var mjölk var jag ju egentligen helt övertygad om, frågan var väl bara hur känslig han är. Och ja, en pizza klarade han tydligen inte. :( Alla hans symptom är ju precis desamma som storebror hade, och han är ju fortfarande mjölkallergiker vid 2 års ålder. Allergier går ju ofta i arv också, så jag var ju väldigt snabb med att plocka bort allt när jag började ana att det kunde vara så med A också. Det går ju rätt lätt och smidigt i det här huset eftersom det finns mjölkfria alternativ till i princip allt. :)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

F har inte kommit så långt med vända sig biten heller. Hon rullar lätt från mage till sida, rygg till sida - men har bara kommit runt någon gång av en slump. Däremot så är hon ju väldigt stadig i rygg&nacke, och kan nästan sitta upp själv :) . Är väl därför som vändandet inte går så bra ;) hon vill ju bara sitta, inget kul att ligga ner på golvet :D

Att greppa saker med händerna är kul, likaså att suga på dom... så vi får nog se upp så vi inte får ett tum-barn... jag var hopplös med att suga på tummen, så hellre napp - alla gånger!

Idag har hon en trött dag, och har hittills bara vaknat för att äta och sen gråtit otröstligt tills vi lagt henne i sängen igen. :love:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Måste bara säga att jag är imponerad av dig som fixat att ha en kolikbebis på så bra sätt trots att det är första barnet! (Ja man har ju inte mkt val men jag hade brutit ihop totalt)
Julius har haft ont i magen (tror det är den ökade dosen antibiotika som spökar) och igår gallskrek han i över en timme samtidigt som jag försökte laga mat. Då var jag färdig att gå och hänga mig. Usch vad frustrerad man blir!

Nu provar vi minifomdroppar och magmassage.

Igår var ingen bra dag. Kände mig bitter och ensam vid tanken på att maken sitter på en vacker ö i Thailand med våra stora ungar och jag sitter på den här jävla gården med lamningar, strulande fyrhjuling, eldande för att få värme, fruset vatten till hästar och mockning osv + allt hemarbete. Nåja. Barnen var lyckliga iaf! Och i höst åker jag till Irland med en kompis på ridläger för att kompensera för min uteblivna semester :)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Hahaha,

någon mer än jag som ser saker upp och ner ;) 1 april-skämt kanske :D Svårt att veta när en sån sak händer just 1 april :angel:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag antar det är ett aprilskämt. :)

Hur jag mår är ett annat aprilskämt... Feber, halsont, magen är orolig och huvudvärk. Tur att jag har en sambo som roddar runt här hemma.

Jag lyckades inte amma imorse på det sämsta bröstet (gjorde det igår kväll utan problem). Slutade med att jag fick pumpa och sambon ge med flaska. Att jag fick ut ungefär hälften mot vad jag brukar vid den tiden är en annan historia... :(

Får se hur det går om ett tag när han borde vara hungrig igen...
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Haha det är nog ett April skämt! :rofl:



Äntligen andas man vår i luften, aprilmånad, sommartid och värmade sol... nu ska bara sista snön i skåne väck så gräset kan börja grönska. :laugh: Som jag längtar!

Den här helgen har varit en bra helg. Melissa är verkligen såå enkel att ha med sig överallt, i Lördags var vi på lite påskmiddag med 15 andra vänner, hon tyckte det var jätte kul att titta på alla människor och efter lite amning (inne på toan ;) ) så somande hon snällt i vagnen och sov timmarna igenom, vart inte överdrivet sent då alla andra skulle vidare på förfest och sedan utgång, så då körde vi hem. Och igår kväll var vi hemma hos mina svärfördälrar och firade påsk, samma sak där snäll och glad bebis :) som inte vill ligga ner utan förösker sitta :grin:, Hon var med under middagen och sen somnade hon i vagnen och sov den kvällen igenom också.

Och idag upp tidigt och stor städa... hon sover fortfarande i vagnen så jag har hunnit med en hel del, ikväll kommer 2 vänner till mig på besök, så när hon har sovit klart får det bli ett ordentligt bad. :D Sambon min verkar ha missat att det är röd dag idag, han är på jobbet som vanligt, men visst är man "bonde" så finns tydligen inga röda dagar. :cool:

Har även börjat springa som en tok in och ut från stallet, stoet mitt har BF om 2 dagar och hon har satt rejällt med juver och släppt alla de bakre musklerna, så nu är det väldigt nära...

humm... Borde kanske packa ner barnet och köra och köpa lite blommor till utekrukorna:idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Ja man kan ju alltid hoppas! Vi hade tyvärr en del skrik igen igår kväll men inte så farligt som det har varit! Så vem vet! :)

Okej, tråkigt att inte kunna käka en pizza för det sitter ju hur jäkla fint som helst emellanåt :) men vad gör man inte för att ens lilla bebis ska ha det bra :)

KL

Var på travträning på Solvalla igen igår och hästen jag fick köra stack med mig :eek: alltså satt jag i speedcarten bakom en galen häst som skenade i Elitlopps-tempo i två varv runt travbanan (dvs 2 kilometer!!), ingenting hände fast jag drog hårdare och hårdare i tömmarna, försökte ställa hästen åt ena hållet och alla möjliga knep jag kunde komma på. Till slut blev jag riktigt förbannad och bara tog tag så långt jag kunde på tömmarna och la mig bakåt i speedcartsätet och tänkte att jag skiter i om hästjäkeln får ont i munnen och då äntligen lyckades jag efter många om och men få stopp på den! De andra stannade sina hästar och såg ut så här: :eek: när jag kom tillbaka med min löddriga, genomsvettiga häst! Kan säga att jag är lite lätt mör i armarna idag :eek:
Tur att inte det där hände när jag var höggravid...
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Ja Ellie har inte ens kommit på det där med att rulla från rygg eller mage till sida än! :p lägger jag henne på mage blir hon jätteförbannad och börjar skrika inom fem sekunder :angel: men på rygg kan hon numera ligga en liten stund om man uppehåller henne lite, gör roliga miner osv :D
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Oj tack!! :o jag kan säga att det har varit SKITJOBBIGT emellanåt och jag har brutit ihop många gånger, gråtit mer än nånsin i hela mitt liv och varit redo att hoppa från balkongen emellanåt! Men konstigt nog har tiden gått och snart är hon tre månader så kanske kanske börjar det ge med sig snart! Senaste veckorna har jag verkligen känt hoppet återvända. Däremot vete tusan om det blir några fler barn... graviditeten och förlossningen kan jag tänka mig att gå igenom igen men tänk om det blir en till kolikbebis :eek:

Stackars liten som måste äta antibiotika! Hoppas magknipen ger med sig. Förstår att du är avundsjuk på maken! Jag är jätteimponerad av dig som klarar bebis, gård, hästar och lammningar! Hur bär du dig åt?? :eek:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag har skickat iväg sambo och barnen till farmor och farfar. Här ligger jag i ett bad i lugn och ro. Om bröstmjölk har samma fina egenskaper som getmjölk sägs ha så kommer jag ha en tokfin hy! Vattnet är inte längre genomskinligt... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 290
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 496
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 626
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 070
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp