Vinterföräldrar -17/18 del 2

Ah, okej. Här har dottern en playlist (på repeat för säkerhets skull) och hon får inte ratta själv, så risken för misstag är ungefär noll.
Här rattas det hej vilt och inget ses färdigt innan man hittar något roligare. Dock har hon ibland så hon får kolla på paddan och då är det netflix men med bar lås som gäller. Eller ja, det är filmalternativet. Men hon pusslar gärna, radioapan osv.

Nu under sista veckorna har tvn tyvärr tagit alldeles för mycket tid. Men jag är på riktigt skitdålig, så sambon får aktivera ute när han är hemma. Så försöker jag så gott jag kan att leka med lera, baka och rita. Men vissa dagar, som idag är jag främst soffliggande. Det känns inte alls bra.
 
Två mil om dagen! :eek: Imponerande! :up:

Så har min bm sagt också och att jag inte ska tänka allt för mycket på kosten, vi pratade mycket om det i början och min rädsla att få just graviddiabetes kontra att ha ett komplicerat förhållande till mat i bagaget. Min bm är väldigt avslappnad av sig och då har jag också varit det, vilket har varit skönt. Speciellt eftersom jag ändå tycker att jag hållit en helt ok kost. :)

Tack :angel: men kanske inte riktigt varje dag... är på ett 12h pass så det är inte ett vanligt 5 dagars jobb i rad ska väl tilläggas :p:laugh:
 
Ikväll fick jag flimmer för ögonen/svårt att fokusera blicken. Precis som om man tittat in i en väldigt stark lampa och sen försökte fokusera blicken. Det var väldigt obehagligt, men i övrigt känner jag mig precis som vanligt. Någon mer som har haft så? Är det någon anledning att oroa sig? Har inga andra symptom på havandeskapsförgiftning, men som förstagångsföderska med graviddiabetes har jag förstått att jag ligger lite i riskzonen. :nailbiting:
 
Ikväll fick jag flimmer för ögonen/svårt att fokusera blicken. Precis som om man tittat in i en väldigt stark lampa och sen försökte fokusera blicken. Det var väldigt obehagligt, men i övrigt känner jag mig precis som vanligt. Någon mer som har haft så? Är det någon anledning att oroa sig? Har inga andra symptom på havandeskapsförgiftning, men som förstagångsföderska med graviddiabetes har jag förstått att jag ligger lite i riskzonen. :nailbiting:

Jag har haft samma i 2 omgångar. Men har inte hf.
 
Ikväll fick jag flimmer för ögonen/svårt att fokusera blicken. Precis som om man tittat in i en väldigt stark lampa och sen försökte fokusera blicken. Det var väldigt obehagligt, men i övrigt känner jag mig precis som vanligt. Någon mer som har haft så? Är det någon anledning att oroa sig? Har inga andra symptom på havandeskapsförgiftning, men som förstagångsföderska med graviddiabetes har jag förstått att jag ligger lite i riskzonen. :nailbiting:
Jag hade liknande till och från mellan typ v30 och v35, men har inte haft några andra symptom på Hf. Tyckte det var ganska obehagligt också eftersom jag upplevde att det påverkade balansen en del också... Hoppas du inte får fler symptom och att det går över snart!
 
Jag hade liknande till och från mellan typ v30 och v35, men har inte haft några andra symptom på Hf. Tyckte det var ganska obehagligt också eftersom jag upplevde att det påverkade balansen en del också... Hoppas du inte får fler symptom och att det går över snart!

Tack, det gick över och jag har inte känt något mer därefter. Tänker att jag ringer sjukvårdsupplysningen och hör om det kommer tillbaks eller om jag får andra symptom.
 
Ikväll fick jag flimmer för ögonen/svårt att fokusera blicken. Precis som om man tittat in i en väldigt stark lampa och sen försökte fokusera blicken. Det var väldigt obehagligt, men i övrigt känner jag mig precis som vanligt. Någon mer som har haft så? Är det någon anledning att oroa sig? Har inga andra symptom på havandeskapsförgiftning, men som förstagångsföderska med graviddiabetes har jag förstått att jag ligger lite i riskzonen. :nailbiting:

Har haft så också.
Har ibland bara flimmer också (men bra skärpa). Har inga symptom på hf :)
 
Har du sett något samband med högt eller lågt blodsocker dom gångerna?
Nope. Inte alls faktiskt.

Dock kan absolut flimmer och svårt att fästa blicken vara ett symptom på lågt bls. Men lågt får inte du på det sättet, då du inte är behandlad för att sänka dina nivåer med annat än kost.
 
Har haft så också.
Har ibland bara flimmer också (men bra skärpa). Har inga symptom på hf :)

Ah! Jag har inte heller haft några symptom på hf annars och blodtrycket har varit bra hela tiden.. tänker att en gång är ingen gång och händer det igen får jag väl ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad dom säger!
 
Ikväll fick jag flimmer för ögonen/svårt att fokusera blicken. Precis som om man tittat in i en väldigt stark lampa och sen försökte fokusera blicken. Det var väldigt obehagligt, men i övrigt känner jag mig precis som vanligt. Någon mer som har haft så? Är det någon anledning att oroa sig? Har inga andra symptom på havandeskapsförgiftning, men som förstagångsföderska med graviddiabetes har jag förstått att jag ligger lite i riskzonen. :nailbiting:
Jag hade flimmer för ögonen i samband med att jag duschade en tid innan jag fick HF. När jag väl fick HF hade jag inget flimmer alls.
 
Flimmer för ögonen låter för mig som ögonmigrän. Relaterat till stress och hormonförändringar, så kanske kan uppstå i samband med graviditet? Jag har haft ögonmigrän många gånger, dock aldrig som gravid tror jag. Flimmer kan såklart beror på annat också. Just ögonmigrän är ofarligt men lite obehagligt.
 
Bf+3 och börjar också känna att jag kommer vara gravid för alltid... Flera timmars rundvallning på externhandelsområdet igår med sambon gav exakt noll effekt och inatt har jag knappt haft en enda förvärk - jag hade ju tänkt mig precis tvärtom! :down::p
 
Flimmer för ögonen låter för mig som ögonmigrän. Relaterat till stress och hormonförändringar, så kanske kan uppstå i samband med graviditet? Jag har haft ögonmigrän många gånger, dock aldrig som gravid tror jag. Flimmer kan såklart beror på annat också. Just ögonmigrän är ofarligt men lite obehagligt.

Ja, frågade på fb också och det verkar vara väldigt vanligt att det är ögonmigrän! Hade ett stort bråk med mannen någon timme innan och blev superledsen så var nog emotionellt stressad, kanske att det kan ha spelat in?
 
Bf+3 och börjar också känna att jag kommer vara gravid för alltid... Flera timmars rundvallning på externhandelsområdet igår med sambon gav exakt noll effekt och inatt har jag knappt haft en enda förvärk - jag hade ju tänkt mig precis tvärtom! :down::p

Åhh, förstår att det är segt! Men nu kan det ju verkligen kicka igång precis när som helst!
 
Åhh, förstår att det är segt! Men nu kan det ju verkligen kicka igång precis när som helst!
Jaa, försöker se det så, men det känns märkligt nog mer och mer avlägset för varje dag, om du förstår hur jag menar.
Lite som om min kropp inte fattar att Grande finale av graviditeten ska vara en förlossning, utan bara rullar på i invanda hjulspår liksom :p
 
Jag insåg precis att någon gång mellan 8-14 dagar har jag bebis i famnen. Så länge det inte går igång spontant innan.

Något inom mig har dock en känsla för att det kommer redan nu i veckan. Jag kan inte säga vad för aning det är med något säger det.
Med dottern var jag halt säker dagen innan att hon skulle komma i det närmsta (hade då inte haft en enda känning av att det var på g). Vi får se vad som händer. Jag vill se slutet nu? (sedan vill jag att hon ska bli 1år väldigt fort så man får mer utbyte av bebis :angel: ja jag tyckte första året var dötrist. Även om jag älskar dottern över allt annat :love:
 
Jaa, försöker se det så, men det känns märkligt nog mer och mer avlägset för varje dag, om du förstår hur jag menar.
Lite som om min kropp inte fattar att Grande finale av graviditeten ska vara en förlossning, utan bara rullar på i invanda hjulspår liksom :p
Jag tycker just att datumet bf är dumt. Då det bara är ett ungefär datum. Hade vart bättre om det var ett "den dagen gäller det" :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 121
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 641
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 314
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 323
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp