Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 2

Bf+1 här och jag håller med dig. Även om jag börjar bli lite "nervös" inför förlossningen (mest för att det aldrig startar tror jag) så känner jag mig klar nu. Om kvällarna är magen så stor och spänd att det känns som minsta gäspning ska få den att spricka. Kan inte luta mig framåt utan att bli kissnödig, är trött, har foglossning... Har aldrig varit någon extremt vältränad person men just nu saknar jag min gamla kropp och fysik!

Bebis har bökat runt mer än vanligt senaste dagarna och känner ganska mycket ilningar och tryck nedåt i bäckenet, plus molvärk hoppas det tyder på att något händer snart!

Klickade på "gilla" först men jag gillar ju inte det du säger liksom (ja du förstår va? :rofl:).Hoppas verkligen det drar igång snart, inom 2 veckor har du din bebis här :banana: Men två veckor är en smärre evighet när man är sketless på det dessvärre. Tänker att om 28 dagar är min unge vräkt. 28 dagar :eek: Mitt inre kommer vara sönderslaget vid den tiden...

Molvärk låter ju bra! Håller min tumme :banana:
 
Den här natten har inte vart kul någon stans. Dottern har vaknat säkert 10 gånger, sambon kom hem 4.30 från jobbet i morse och nu anser hon att vi ska gå upp.
Jag vet inte om värken jag känt nu senaste timmen beror på att jag vart uppe och sprungit halva natten, eller om det är något. Det återstår att se.

Nu ska vi strax gå ned och titta på Disney junior (läs Havanna sitter i mitt knä och tittar medan jag halvsover). Nu ska jag lyckas hålla mig pigg, glad och vaken med henne tills jag kan väcka sambon efter lunch. Då får han ta över, sedan är nätterna hans tills han jobbar på måndag igen.
 
Här blir det inte mycket motion heller, det som räknas är väl de korts promenaderna med vovven och eventuellt till Ica som ligger inte ens 5 min ifrån. Har inte varit särskilt aktiv alls under graviditeten måste jag erkänna, men det kanske är okej när jag ändå gick runt 2 mil varje arbetspass... :angel: jobbade ju ändå till oktober iaf.

Måste bara säga va bra ni alla verkar äta :eek::up: ...jag får ju nästan skämmas över vad jag stoppar i mig! Haha, men så är jag dålig på att äta ”ordentligt” och alltid varit sån... i början när jag spydde så mycket också sa ju bm att oavsett vad jag åt så var det bra. Har väl tänkt så resten av tiden med så skyller på det ;) har ju haft en jäkla tur med att alla värden sett bra ut hela tiden känner jag

Två mil om dagen! :eek: Imponerande! :up:

Så har min bm sagt också och att jag inte ska tänka allt för mycket på kosten, vi pratade mycket om det i början och min rädsla att få just graviddiabetes kontra att ha ett komplicerat förhållande till mat i bagaget. Min bm är väldigt avslappnad av sig och då har jag också varit det, vilket har varit skönt. Speciellt eftersom jag ändå tycker att jag hållit en helt ok kost. :)
 
Jag har varit mycket mer tillåtande än vanligt med sötsaker under graviditeten, säkert mer än jag borde. Senaste promenaden på 3-4 km var nog 2-3 månader sedan eftersom jag började få ont i magen av att gå så långt. Då gick jag en sådan promenad några gånger i veckan. Sedan 2 veckor tillbaka går jag max 1 km i minitempo eftersom jag har så ont.

Jag tror verkligen inte att du ska skuldbelägga dig själv någonting! Du har haft otur helt enkelt.

Tack för att du säger så, det hjälper. :heart
 
Okej jag känner mig nöjd nu. 15 dagar kvar till BF och jag är övertygad om att jag kommer vara VÄLDIGT motiverad till att föda när vi nått fram till det datumet. Ikväll var jag tvungen att ställa mig upp och röra på mig för att sparkarna och böket i magen gjorde så ont och var så obehagligt.
Börjat få ont i fötterna med, de 17 kilona jag hittills gått upp börjar liksom göra sig påminda. Kroppen börjar säga ifrån. Får ont på nätterna om stödet under magen försvunnit för att den är så tung.

Unge. Ut. Med. Dig.

Jag hör dig! Känner precis så jag med. Inatt fick jag känna på lite mer ”riktiga” förvärkar. Har ju haft sammandragningar + förvärkar ett tag nu (molande värk i livmoder + ryggslut, tryck inåt, nedåt osv) men igår tog det sig till en helt annan dimension. Hade sååå ont. Först på kvällen hade jag jätteont och mannen fick massera mycket (eller ja, typ trycka sin armbåge allt han kunde in i ryggen. Det hjälpte! :D). Sen på natten hade jag så mycket värk att jag liksom ”yrade” så som man kan göra när man har feber. Det strålade ner i underlivet och i låren, livmodern krampade och ryggen värkte. Magen stenhård konstant. Gick på toa flera gånger och det kändes typ som att jag hade bebisen mellan benen.

När jag la mig i sängen igen så knakade/knäppte det i höften/mellangärdet tre gånger, trodde faktiskt att vattnet gick då men icke. :angel:

Idag ska jag gå promenad och gå i trappor, 6x5 min spritt över dagen. I ”Att föda” nämns det som en av ”bästa” metoderna för att sätta igång förlossningen så man kan ju alltid hoppas. :D

Hoppas att det blir bättre för dig alternativt att din lilla bebis kommer snart! :love:
 
Två månader gammal. Ligger still på 2 kg sedan två dagar. Förkyld (men inte RS som tur är), så det är högt infektionsvärde och antibiotika ännu en gång. Hon har inte fått äta fulla mål mat sedan innan jul, och har därför en infart som resten går in genom. Det känns som att vi aldrig kommer få lämna sjukhuset, helst skulle jag vilja ha en snabbspolningsknapp för att bara få skynda förbi allt det här och komma hem.
Läser inte så mycket av vad ni andra skriver, för det är alldeles för psykiskt påfrestande just nu (klarar inte ens av att se de som får gå hem från bb utanför vårt fönster utan att bli helt knäckt inombords), men hoppas att det går bra för er.

Här är en bild i alla fall:
ximg_5513.jpg

Såå söt hon är! :love:

Förstår att du inte orkar läsa här, måste vara så himla jobbigt för er! Jag lider med er och hoppas varje dag att det ska bli bättre så att ni kan få komma igång med det vanliga livet! :heart
 
Bf+1 här och jag håller med dig. Även om jag börjar bli lite "nervös" inför förlossningen (mest för att det aldrig startar tror jag) så känner jag mig klar nu. Om kvällarna är magen så stor och spänd att det känns som minsta gäspning ska få den att spricka. Kan inte luta mig framåt utan att bli kissnödig, är trött, har foglossning... Har aldrig varit någon extremt vältränad person men just nu saknar jag min gamla kropp och fysik!

Bebis har bökat runt mer än vanligt senaste dagarna och känner ganska mycket ilningar och tryck nedåt i bäckenet, plus molvärk hoppas det tyder på att något händer snart!


Åååh vad spännande! Låter ju som att det kan vara något på gång! :love:
 
Den här natten har inte vart kul någon stans. Dottern har vaknat säkert 10 gånger, sambon kom hem 4.30 från jobbet i morse och nu anser hon att vi ska gå upp.
Jag vet inte om värken jag känt nu senaste timmen beror på att jag vart uppe och sprungit halva natten, eller om det är något. Det återstår att se.

Nu ska vi strax gå ned och titta på Disney junior (läs Havanna sitter i mitt knä och tittar medan jag halvsover). Nu ska jag lyckas hålla mig pigg, glad och vaken med henne tills jag kan väcka sambon efter lunch. Då får han ta över, sedan är nätterna hans tills han jobbar på måndag igen.

Stackare! Hoppas att hon håller sig nöjd och lugn så att du kan halvslumra lite!
 
Åååh vad spännande! Låter ju som att det kan vara något på gång! :love:
Ja, kanske! :) Fast du låter ännu "närmre" av din natt att döma! :o

Jag har inte haft mer ont än vanligt inatt vad jag minns, däremot vaknat varannan timme i tron att det har startat, försökt känna efter om molvärken tilltagit, etc etc :D tror jag mest jagat upp mig själv dock, för nu på morgonen är allt lugnt.
 
Stackare! Hoppas att hon håller sig nöjd och lugn så att du kan halvslumra lite!

Vi fastnade i masha och björnen på netflix.. Det måste vara ett av de konstigaste barnprogram som gjorts. Det är iof ryskt.

Men jag har lyckats halvslumra lite. Dock börjar energin krypa på 2 åringen nu.. I överflöd :rofl:
 
Vi fastnade i masha och björnen på netflix.. Det måste vara ett av de konstigaste barnprogram som gjorts. Det är iof ryskt.

Men jag har lyckats halvslumra lite. Dock börjar energin krypa på 2 åringen nu.. I överflöd :rofl:
Både jag och sonen älskar Masha och björnen:laugh:
 
Ja, kanske! :) Fast du låter ännu "närmre" av din natt att döma! :o

Jag har inte haft mer ont än vanligt inatt vad jag minns, däremot vaknat varannan timme i tron att det har startat, försökt känna efter om molvärken tilltagit, etc etc :D tror jag mest jagat upp mig själv dock, för nu på morgonen är allt lugnt.

Man kan alltid hoppas, även om nästa helg vore perfekt om man får beställa. :D

Visst är man knäpp? Man blir så otroligt fokuserad på vad som händer i kroppen. Men det är ju också spännande, för NÅGOT händer ju definitivt.
 
Idag ska jag gå promenad och gå i trappor, 6x5 min spritt över dagen. I ”Att föda” nämns det som en av ”bästa” metoderna för att sätta igång förlossningen så man kan ju alltid hoppas.

För mig fungerade det annars att klippa klorna på hunden :angel:
Bf +4 gick jag en kort promenad med hunden på morgonen och tog sedan itu med kloklippningen som jag skjutit på ett tag. Efter det drog värkarna igång:up: Hade inga som helst känningar innan dess heller.
 
För mig fungerade det annars att klippa klorna på hunden :angel:
Bf +4 gick jag en kort promenad med hunden på morgonen och tog sedan itu med kloklippningen som jag skjutit på ett tag. Efter det drog värkarna igång:up: Hade inga som helst känningar innan dess heller.

Hehe, tack för tips! Börjar bli dags att klippa klorna så kanske ska ta tag i det idag! Sist råkade jag dock klippa henne för kort och hon blödde i ett helt dygn, så känner mig lite nervös inför att göra det. :nailbiting:
 
Dottern gjorde det här innan med. Men vi har plockat bort möjligheten till yt helt då det finns så otroligt mycket konstiga videos där. Som hon kommer in på av misstag.

Ah, okej. Här har dottern en playlist (på repeat för säkerhets skull) och hon får inte ratta själv, så risken för misstag är ungefär noll.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 398
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 229
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 464
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 552
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp