Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jag vägde 4,2 kg och min sambo 4,3 kg när vi föddes, så jag räknar också med en stor bebis :D Hon var dessutom fixerad nu så det känns OK om hon väljer att titta ut snart.

Jag hade hoppats på tvärtom.. Jag vägde 2,7 och mannen 3,9, men men. Det ska nog gå bra, nu när jag fått lära mig att det är axlarna som är det avgörande och vår hade normalbyggda axlar. :cool::p

Fick höra om en kollega till mannens fru, dom hade stått på sig och velat ha ett TUL för att misstänkte att bebisen var stor, men bm ville inte gå med på det för att hon inte tyckte att SF-måttet var så stort. Ut kom en 6 kg + bebis!! Alltså herregud, vilken mardröm. :nailbiting:

Vad skönt, min är också fixerad och hade inte vänt på sig så det var i alla fall något positivt i den här soppan!
 
Här blir det inte mycket motion heller, det som räknas är väl de korts promenaderna med vovven och eventuellt till Ica som ligger inte ens 5 min ifrån. Har inte varit särskilt aktiv alls under graviditeten måste jag erkänna, men det kanske är okej när jag ändå gick runt 2 mil varje arbetspass... :angel: jobbade ju ändå till oktober iaf.

Måste bara säga va bra ni alla verkar äta :eek::up: ...jag får ju nästan skämmas över vad jag stoppar i mig! Haha, men så är jag dålig på att äta ”ordentligt” och alltid varit sån... i början när jag spydde så mycket också sa ju bm att oavsett vad jag åt så var det bra. Har väl tänkt så resten av tiden med så skyller på det ;) har ju haft en jäkla tur med att alla värden sett bra ut hela tiden känner jag
 
Det känns så konstigt avlägset att vara gravid nu när bebis är på utsidan. Samtidigt känns det lite skumt att skriva bebisrelaterat här i tråden när det inte är så många bebisar än...

Men vi var på bvc på tvåveckorsdagen och hon vägde 4235 g och var 53 cm lång. Har hon gått upp lika bra till nästa vecka så glesar vi ut besöken.
Hon verkar inte vara ett fan av barnvagnen tyvärr men det funkar lite bättre om hon får ligga på sidan. Annars sover hon mycket, äter mycket och bajsar mycket:laugh: typiskt bebisgrejer alltså;)
 
Tack för att du säger det! :heart

En sak som jag inser att jag kan bli bättre på är att motionera. Hur mycket motionerar ni andra höggravida? @Heulwen håller ju igång imponerande mycket med sin ridning, men ni andra då? Jag har lite resonerat som så att jag är så himla glad som klarar av mitt jobb till 100 % fortfarande att jag ska vila övrig tid, men kanske är det dumt? Kanske borde man kunna klämma in typ 30 min lågintensiv träning (typ promenader) i alla fall?
Jag har varit mycket mer tillåtande än vanligt med sötsaker under graviditeten, säkert mer än jag borde. Senaste promenaden på 3-4 km var nog 2-3 månader sedan eftersom jag började få ont i magen av att gå så långt. Då gick jag en sådan promenad några gånger i veckan. Sedan 2 veckor tillbaka går jag max 1 km i minitempo eftersom jag har så ont.

Jag tror verkligen inte att du ska skuldbelägga dig själv någonting! Du har haft otur helt enkelt.
 
Måste bara säga va bra ni alla verkar äta :eek::up: ...jag får ju nästan skämmas över vad jag stoppar i mig! Haha, men så är jag dålig på att äta ”ordentligt” och alltid varit sån... i början när jag spydde så mycket också sa ju bm att oavsett vad jag åt så var det bra. Har väl tänkt så resten av tiden med så skyller på det ;) har ju haft en jäkla tur med att alla värden sett bra ut hela tiden känner jag
Heh, jag har ätit orimliga mängder onyttigheter den här hösten, i somras och under hösten levde vi på hämtmat och mackor till stor del pga att både jag och sambon var så trötta och vi flyttade, ikväll äter vi både pizza (iofs hemgjord) och lösgodis... :angel: Jag har dels varit väldig osugen på annat än fet mat och ost, och dels nog "slappat" en del, eftersom alla värden varit bra.

Vi har dock satt upp mål om godisrestriktion framöver. Efter förlossningen hoppas jag kunna skippa iaf godis helt ett tag, behöver nog detoxa lite!
 
Heh, jag har ätit orimliga mängder onyttigheter den här hösten, i somras och under hösten levde vi på hämtmat och mackor till stor del pga att både jag och sambon var så trötta och vi flyttade, ikväll äter vi både pizza (iofs hemgjord) och lösgodis... :angel: Jag har dels varit väldig osugen på annat än fet mat och ost, och dels nog "slappat" en del, eftersom alla värden varit bra.

Vi har dock satt upp mål om godisrestriktion framöver. Efter förlossningen hoppas jag kunna skippa iaf godis helt ett tag, behöver nog detoxa lite!

Skönt att jag inte var helt ensam om att äta mer onyttigt :D
 
@Sofie_B ytterst lite motion här. Jag rör mig på jobbet och när jag pysslar hemma. Det får liksom räcka. Går nån promenad med hunden ibland men det är ärligttalat skitjobbigt så undviker det. Kuperad terräng är inte min grej.
 
Okej jag känner mig nöjd nu. 15 dagar kvar till BF och jag är övertygad om att jag kommer vara VÄLDIGT motiverad till att föda när vi nått fram till det datumet. Ikväll var jag tvungen att ställa mig upp och röra på mig för att sparkarna och böket i magen gjorde så ont och var så obehagligt.
Börjat få ont i fötterna med, de 17 kilona jag hittills gått upp börjar liksom göra sig påminda. Kroppen börjar säga ifrån. Får ont på nätterna om stödet under magen försvunnit för att den är så tung.

Unge. Ut. Med. Dig.
 
Okej jag känner mig nöjd nu. 15 dagar kvar till BF och jag är övertygad om att jag kommer vara VÄLDIGT motiverad till att föda när vi nått fram till det datumet. Ikväll var jag tvungen att ställa mig upp och röra på mig för att sparkarna och böket i magen gjorde så ont och var så obehagligt.
Börjat få ont i fötterna med, de 17 kilona jag hittills gått upp börjar liksom göra sig påminda. Kroppen börjar säga ifrån. Får ont på nätterna om stödet under magen försvunnit för att den är så tung.

Unge. Ut. Med. Dig.

Låter skitjobbigt. Håller tummarna att h*n tittar ut en stund innan det är beräknat. De sista 2 veckorna/veckan gör väl ändå inte så mycket rent utvecklingsmässigt?
 
Låter skitjobbigt. Håller tummarna att h*n tittar ut en stund innan det är beräknat. De sista 2 veckorna/veckan gör väl ändå inte så mycket rent utvecklingsmässigt?

Nä han är färdigbakad nu. Varmt välkommen ut till verkligheten. Är dock inställd på att gå över, har inga känningar alls på att det skulle hända nått innan dess. Meeeen man vet ju aldrig :D

En positiv sak är att underlivet är lite bättre iallafall :angel:
 
Två månader gammal. Ligger still på 2 kg sedan två dagar. Förkyld (men inte RS som tur är), så det är högt infektionsvärde och antibiotika ännu en gång. Hon har inte fått äta fulla mål mat sedan innan jul, och har därför en infart som resten går in genom. Det känns som att vi aldrig kommer få lämna sjukhuset, helst skulle jag vilja ha en snabbspolningsknapp för att bara få skynda förbi allt det här och komma hem.
Läser inte så mycket av vad ni andra skriver, för det är alldeles för psykiskt påfrestande just nu (klarar inte ens av att se de som får gå hem från bb utanför vårt fönster utan att bli helt knäckt inombords), men hoppas att det går bra för er.

Här är en bild i alla fall:
ximg_5513.jpg
 
Två månader gammal. Ligger still på 2 kg sedan två dagar. Förkyld (men inte RS som tur är), så det är högt infektionsvärde och antibiotika ännu en gång. Hon har inte fått äta fulla mål mat sedan innan jul, och har därför en infart som resten går in genom. Det känns som att vi aldrig kommer få lämna sjukhuset, helst skulle jag vilja ha en snabbspolningsknapp för att bara få skynda förbi allt det här och komma hem.
Läser inte så mycket av vad ni andra skriver, för det är alldeles för psykiskt påfrestande just nu (klarar inte ens av att se de som får gå hem från bb utanför vårt fönster utan att bli helt knäckt inombords), men hoppas att det går bra för er.

Här är en bild i alla fall:
ximg_5513.jpg
Lilla vännen:heart Va starka ni är:bow: Håller tummarna allt jag kan för att ni snart ska få komma hem!
 
Okej jag känner mig nöjd nu. 15 dagar kvar till BF och jag är övertygad om att jag kommer vara VÄLDIGT motiverad till att föda när vi nått fram till det datumet. Ikväll var jag tvungen att ställa mig upp och röra på mig för att sparkarna och böket i magen gjorde så ont och var så obehagligt.
Börjat få ont i fötterna med, de 17 kilona jag hittills gått upp börjar liksom göra sig påminda. Kroppen börjar säga ifrån. Får ont på nätterna om stödet under magen försvunnit för att den är så tung.

Unge. Ut. Med. Dig.
Bf+1 här och jag håller med dig. Även om jag börjar bli lite "nervös" inför förlossningen (mest för att det aldrig startar tror jag) så känner jag mig klar nu. Om kvällarna är magen så stor och spänd att det känns som minsta gäspning ska få den att spricka. Kan inte luta mig framåt utan att bli kissnödig, är trött, har foglossning... Har aldrig varit någon extremt vältränad person men just nu saknar jag min gamla kropp och fysik!

Bebis har bökat runt mer än vanligt senaste dagarna och känner ganska mycket ilningar och tryck nedåt i bäckenet, plus molvärk hoppas det tyder på att något händer snart!
 
Två månader gammal. Ligger still på 2 kg sedan två dagar. Förkyld (men inte RS som tur är), så det är högt infektionsvärde och antibiotika ännu en gång. Hon har inte fått äta fulla mål mat sedan innan jul, och har därför en infart som resten går in genom. Det känns som att vi aldrig kommer få lämna sjukhuset, helst skulle jag vilja ha en snabbspolningsknapp för att bara få skynda förbi allt det här och komma hem.
Läser inte så mycket av vad ni andra skriver, för det är alldeles för psykiskt påfrestande just nu (klarar inte ens av att se de som får gå hem från bb utanför vårt fönster utan att bli helt knäckt inombords), men hoppas att det går bra för er.

Här är en bild i alla fall:
ximg_5513.jpg
Vad fin hon är! :love:
Förstår att du inte orkar eller vill läsa allt vi skriver, ni måste ha nog med att rå om ert eget så det räcker och blir över.
Jag hoppas hon blir bättre snart, och att tiden går fort till ni får flytta hem och ha vardag!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 848
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 917
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 665
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 813
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Shop to you drop, del 4
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp