Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :)

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej
 
Snart till bm nu, ska bli spännande att se vad måtten säger. Magen är stor när jag står upp men väldigt liten när jag ligger ner. Får se om det blir något vettigt sagt, ska ha med mig min älskade busunge så brukar mest vara full fokus på honom :rofl:
 
Alltså, det känns så overkligt att det snart är vår tur att börja "ploppa" -underbart, men overkligt :love:

Ja visst känns det konstigt :) snart är de första vinterbebisarna här ❤️

Kl
Besöket idag : helt okey, lite stressat från bm sida men men.
Blodtryck: 120/65
Livmodern: 29cm
Bebisens hjärtljud: 140 slag/min
Hb: 107 :cool: upp från 106 för en månad sen...
P-glucos: 5,4.

Nästa besök 6/12. Börjar ta på't nu :bump:
 
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Jag passar på att uppdatera mig, RUL ändrade från 26/2 till 25/2 :)
 
Vinterskor? Någon som har några bra tips? Jag har ett par jättebra och ohalkiga skor från Merrell, men de är så jobbiga att få på (redan nu) så jag har insett att jag måste köpa ett par till. Kommer gå upp lite i storlek för att kompensera för ev svullna fötter så vill helst inte köpa jättedyra, annars är prio:
- varma
- ohalkiga
- lätta att ta av/på
(- snygga)
(- bra kvalitet/miljövänliga)
 
Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :)

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
16/2- Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej
 
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej
 
Jaha! Det var hit ni tog vägen. :D
Jag som har babblat på i gamla tråden. :rofl:


Idag har Knoddrick varit lugnare än på flera dagar. Diskade i typ 30-45 minuter idag och fick sen ont där diskbänken möter magen och har haft ont där till och från resten av dagen. Armarna räcker typ inte till snart... Har fått några buffar då och då, men inte tokakrobatiken som pågått i några dagar. Ikväll skitont i underlivet, ilar och drar.
...men mina foglossningar är bättre!
 
Och tillägg till mitt inlägg i gamla tråden; bebis ligger med huvudet ner, ryggen mot min vänstra sida och kickar mig gärna på höger revbensbåge. Händerna gräver ibland nära livmoderhalsen så det gör ont som f*n. Karatesparkar som sjutton, sambon har fått sig rätt många vid det här laget :D
 
Ursäkta tråkigt och gnälligt inlägg men fy f*n vad trött jag är på att kaskadkräkas...
Jag oxå. Och på kväljningsattackerna som kommer om jag rör på mig efter att ha ätit, går ut, lägger mig ner fel, äter fel, hostar fel, nyser fel, äter för mycket, borstar tänderna fel, är slemmig...eller annat som triggar kväljningarna...
 
Den har jag mest problem med. Så fort jag känner mig slemmig i halsen så r det bara att räkna ner innan maten kommer upp igen. och just nu blur jag slemmig av typ allt som inte är vatten.:wtf:

Känner igen det.
Jag är inte, tack och lov, täppt i näsan, men halsslemmet är mycket tjockare och segare än vanligt. Spyr p g a det...eller äcklade lukter...eller när jag inte lyckas häva kväljningarna.
Tuggar alltid tuggummi när jag ska iväg med bilen och har alltid vattenflaska med mig. Hjälper lite i a f.
 
Vansinne att kliva upp såhär tidigt.
Well well... Försöka få upp karl och barn och äta frukost och rodda så vi är i stan till halv åtta. Sonen ska plockas upp av momma och vi ska vara på förlossningen kl åtta för bedömning om igångsättning.
Hoppas det blir idag såklart men det beror som sagt på hur gynnsamt läget är hos mig samt om det är värsta rushen på förlossningen eller inte. Tänker absolut inte intala mig att det blir idag, kommer bli nog så besviken ändå om det blir skjutet på...

Det jag ser mest fram emot förutom att få lillasyrran på utsidan, är att få sluta med stödstrumpor! Fy fan vad trött jag är på dom :wtf:
 
Jag oxå. Och på kväljningsattackerna som kommer om jag rör på mig efter att ha ätit, går ut, lägger mig ner fel, äter fel, hostar fel, nyser fel, äter för mycket, borstar tänderna fel, är slemmig...eller annat som triggar kväljningarna...

Usch, jag har inga problem med slem som tur är för slem är det värsta jag vet. Jag kan torka bajs, spyor och snor men slem :yuck:

Dock kan jag som du beskriver inte heller borsta tänderna hur som helst, på morgonen blir de väldigt ytligt annars kräks jag. Kvällen går det bättre. Lukter klarar jag av bättre nu men igårkväll va det någon i lägenheten över eller under som lagade mat. Fy sjutton vad de stank överallt i vår lägenhet ( bara jag som kände dock sambon sa att de luktade som vanligt) :rofl:
 
Vansinne att kliva upp såhär tidigt.
Well well... Försöka få upp karl och barn och äta frukost och rodda så vi är i stan till halv åtta. Sonen ska plockas upp av momma och vi ska vara på förlossningen kl åtta för bedömning om igångsättning.
Hoppas det blir idag såklart men det beror som sagt på hur gynnsamt läget är hos mig samt om det är värsta rushen på förlossningen eller inte. Tänker absolut inte intala mig att det blir idag, kommer bli nog så besviken ändå om det blir skjutet på...

Det jag ser mest fram emot förutom att få lillasyrran på utsidan, är att få sluta med stödstrumpor! Fy fan vad trött jag är på dom :wtf:

Åh, lycka till :bump::banana:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 231
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 672
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 324
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 231
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp