Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är uppe i strl 80 nu :crazy: känns helt galet. Hon ålar, men kryper inte. Sitter bra gör hon,men här behöver en inte jaga någon katt. Den lägger sig i knäet på bäbis :D fast bäbisen leker trumma på magen och drar i öronen. Han är så barnkär den katten. Aldrig varit med om liknande.
Fy

Hjälp. Vi har ännu 68 på det mesta. Lite 74 börjar komma fram då de är onödigt att köpa mindre
 
Jag har testat att äts gräddfil i två dagar.
Knoddrick har kräkts lite (nästan slutat helt innan) och idag betydligt lösare bajs igen, jämfört med nästan fast innan.

Ska jag våga backa lite och fortsätta dricka te med mjölk eller ska jag nolla helt? Vet inte riktigt.
 
56-62 här. :p pluttbebis.

I har ont i magen efter några dagar där hon fått prova gröt. :(
 
Senast ändrad:
Vi ska försöka med 18 mån som med äldsta. Sen se hur maken får förlängt sen, han som vi hoppas ska kunna vara hemma från 12-18 mån. Sen pussla med pengarna så jag kan jobba deltid efter inskolning.

Andra dagen mjölkfri och hon har kräkts en gång idag. Och kliar sig inte i håret längre och känns mer rofylld.. Älskade barn :heart
Jag som trott det var närhetsbehov..
Kan det vara sådan effekt direkt? Det känns ju så. Varför annars skulle hon sluta spy hela tiden..

Vi är uppe i strl 80 nu :crazy: känns helt galet. Hon ålar, men kryper inte. Sitter bra gör hon,men här behöver en inte jaga någon katt. Den lägger sig i knäet på bäbis :D fast bäbisen leker trumma på magen och drar i öronen. Han är så barnkär den katten. Aldrig varit med om liknande.

Imorgon måste jag ringa BVC om medicin igen, tro på fasen att hon har torsk igen :arghh:
på insidan kinderna. Fy

Det vore drömmen om vi hade råd med det. Men jag har redan förbrukat alldeles för många dagar för att det ska kännas bra. Suck. Vi hade ju grundplanen att mamma skulle vara med Knoddrick när jag jobbar, men hon har precis påbörjat 12 veckors cellgiftsbehandling, som sen följs av en månads strålning. Och sen får vi se hur hon mår. Så det känns som att det enda vettiga är att ansöka om plats nu och se hur vi gör sen när det är dags. Och då tänker vi ca 15 h/v och att vi får lösa resten. Vi känner båda två att redan 15 timmar är för mycket för en ettåring, men vi har inte råd att leva på bara en inkomst. Så det är om jag börjar läsa på min master efter årsskiftet. Eller nåt.

Ja, det kan det. Lyssna på magkänslan. Och barnet.

Samma här, ålar men kryper inte. Sitter inte helt själv än heller, men har börjat sitta på höfterna, så snart sitter hon nog oxå. Och på väg in i 80.

Fy, vad tråkigt med torsken. Hoppas vi slipper det mer, men lite orolig är jag eftersom det kliar så väldigt ofta mellan mina tuttar.
 
Plutt! Men de är ju olika.

Byt gröt. Havre? Majs? Mjölk?
Vi har kört med Nestlés havregröt från 4 månader (fast hon var 6 när vi började) med katrinplommonpuré . Jättehård i magen. Bajsar men är ledsen samtidigt.

Är den där pärongröten mildare? Nu kommer jag visserligen pausa tills magen är i fas igen men sen.
 
Jag har testat att äts gräddfil i två dagar.
Knoddrick har kräkts lite (nästan slutat helt innan) och idag betydligt lösare bajs igen, jämfört med nästan fast innan.

Ska jag våga backa lite och fortsätta dricka te med mjölk eller ska jag nolla helt? Vet inte riktigt.
Jag hade nog backat ett par dar för att se om det gör skillnad och sen kanske testat igen för att se om det var en sammanträffande.
 
56-62 här. :p pluttbebis.

I har ont i magen efter några dagar där hon fått prova gröt. :(

Vi har ju gjort hemmagjord gröt men C fick ont i magen han också av gröt. Nu har vi pausat gröten och kör bara frukt/grönsakspure plus att han får smaka lite av det vi äter och nu är magen bra. Får se om vi börjar med gröt igen eller hur vi gör! Har gjort grötpinnar, är ju dock "samma sak", som han ska få börja plocka med snart. Dock har jag gjort dom ganska små så han får vänja magen sakta!
 
Vi har ju gjort hemmagjord gröt men C fick ont i magen han också av gröt. Nu har vi pausat gröten och kör bara frukt/grönsakspure plus att han får smaka lite av det vi äter och nu är magen bra. Får se om vi börjar med gröt igen eller hur vi gör! Har gjort grötpinnar, är ju dock "samma sak", som han ska få börja plocka med snart. Dock har jag gjort dom ganska små så han får vänja magen sakta!
Stackarn :( vi får också pausa så får jag se hur vi gör sen. Men hon blev så glad av gröt. :(
 
Vi har kört med Nestlés havregröt från 4 månader (fast hon var 6 när vi började) med katrinplommonpuré . Jättehård i magen. Bajsar men är ledsen samtidigt.

Är den där pärongröten mildare? Nu kommer jag visserligen pausa tills magen är i fas igen men sen.

Ge extra plommonpuré? Det är busenkelt att göra själv och frysa in! Prova med egen havregröt annars. Bara havregryn och vatten och mixa det slätt. Får hon ont i magen av det också är magen kanske inte redo ännu. Får hon inte ont i magen innehåller väl den färdiga något hon inte tål.

Kl
Efter förstoppningen hos lilleman ger vi laktulos, efter samråd med bvc får vi prova oss fram till lämplig dos. Jag ger dessutom rapsolja i all mat och avslutar med katrinplommonpuré. Jag har gjort storkok i dagarna på allt från broccolipuré till köttfärssås och frusit in. Allt från Hipp kan innehålla spår av ägg så nu har jag gjort allt själv ifall det skulle visa sig att han är allergisk.
 
Senast ändrad:
Ge extra plommonpuré? Det är busenkelt att göra själv och frysa in!

Kl
Efter förstoppningen hos lilleman ger vi laktulos, efter samråd med bvc får vi prova oss fram till lämplig dos. Jag ger dessutom rapsolja i all mat och avslutar med katrinplommonpuré. Jag har gjort storkok i dagarna på allt från broccolipuré till köttfärssås och frusit in. Allt från Hipp kan innehålla spår av ägg så nu har jag gjort allt själv ifall det skulle visa sig att han är allergisk.
Kanske formulerade mig konstigt men menade att jag ger extra vid sidan av alltså. :)
 
Ge extra plommonpuré? Det är busenkelt att göra själv och frysa in! Prova med egen havregröt annars. Bara havregryn och vatten och mixa det slätt. Får hon ont i magen av det också är magen kanske inte redo ännu. Får hon inte ont i magen innehåller väl den färdiga något hon inte tål.

Kl
Efter förstoppningen hos lilleman ger vi laktulos, efter samråd med bvc får vi prova oss fram till lämplig dos. Jag ger dessutom rapsolja i all mat och avslutar med katrinplommonpuré. Jag har gjort storkok i dagarna på allt från broccolipuré till köttfärssås och frusit in. Allt från Hipp kan innehålla spår av ägg så nu har jag gjort allt själv ifall det skulle visa sig att han är allergisk.


Ojojoj, bra gjort. Fast när det är så, då gör en ju allt för sina :heart
Jag hoppas att det lättar på för er sen. Hur gammal är han nu? Kan bara ana hur nöjd Amanda kommer vara när hon lyckas dra sig upp:D

Hon är så mycket mer rofylld nu. En annan bäbis :heart inte en gång har hon kräkts idag. Hon blev ju aldrig lös, hon blev hård i magen vid en och en halv månad. Då började hon klia sig på huvudet med. Bvc sa då att skorv kunde klia. Och Gabriel har ju eksem så jag skulle ju bara smörja. Sen har hon ju växt otroligt så symtomen är väll inte helt som det "brukar". Och dom hon haft har vi ju fått hjälp för en och en, istället för att det var ett problem som grund.
Nu ska vi bara få bukt på svampen :wtf:

Vad har ni på smörgåsen förresten? Och vad äter ni till frukost :D
Jag brukar alltid äta fil med egen komponerad granola. Svårt att tänka om. Blev havregrynsgröt idag,men det tycker jag är lite tradigt varje dag.

@clusia så olika det är! några dagar emellan och så olika.
80 är långt i armarna, men behövs för annars är det för trångt om låren ;)
Jag har nog också pausat och sen provat något med så få ingredienser som möjligt. Och blanda ut med det hon är van. Ersättning eller bm.


@malumbub Ja, vi får se... Saken är väll att det är svårt att få plats efter jul mitt i vårterminen för att skola in. Så vi tänkte försöka lägga till nästa höst då förskolan startar igen och dom brukar skola in.
Så jobbigt med din mamma:( du har skrivit så gott om henne innan:heart hoppas att all behandling går igenom.
Jag hade nog också pausat och provat igen.
Hur går det med hästen?
 
Oj svårt att svara på. Några babyskedar, säkert mer än 1 msk men nog inte så mycket som 2. Kanske kan mata på lite mer?

Prova att ge lite mer när hennes mage lugnat sig igen. Är hon ändå besvärad så prata med bvc, det hade nog jag gjort (med facit på hand).
 
Ojojoj, bra gjort. Fast när det är så, då gör en ju allt för sina :heart
Jag hoppas att det lättar på för er sen. Hur gammal är han nu? Kan bara ana hur nöjd Amanda kommer vara när hon lyckas dra sig upp:D

Hon är så mycket mer rofylld nu. En annan bäbis :heart inte en gång har hon kräkts idag. Hon blev ju aldrig lös, hon blev hård i magen vid en och en halv månad. Då började hon klia sig på huvudet med. Bvc sa då att skorv kunde klia. Och Gabriel har ju eksem så jag skulle ju bara smörja. Sen har hon ju växt otroligt så symtomen är väll inte helt som det "brukar". Och dom hon haft har vi ju fått hjälp för en och en, istället för att det var ett problem som grund.
Nu ska vi bara få bukt på svampen :wtf:

Vad har ni på smörgåsen förresten? Och vad äter ni till frukost :D
Jag brukar alltid äta fil med egen komponerad granola. Svårt att tänka om. Blev havregrynsgröt idag,men det tycker jag är lite tradigt varje dag.

Tack! :o:) Jag kände mig lite "tvingad" att göra sån mat, för då kan vi bara fortsätta med det om han nu skulle vara allergisk. Jag som egentligen inte alls är huslig, sambon lagar flest mål här hemma :p

Han blev 7 månader för en dryg vecka sen (28e aug). Ja han är helnöjd, för att i nästa stund bli arg över att han inte kommer nånstans när han står :D

Så skönt att hon mår bättre redan! :heart
Jag har leverpastej eller oatleys PåMackan med äpplemos :angel: havregurten var faktiskt helt okej till flingor!
 
Prova att ge lite mer när hennes mage lugnat sig igen. Är hon ändå besvärad så prata med bvc, det hade nog jag gjort (med facit på hand).
Hon la en sprängfylld blöja nu med blandat korvar och vanlig konsistens. Så hoppas det släppt. Får bara bröstmjölk idag så får jag se hur det känns i morgon. Känns det inte bättre så ringer jag bvc. Har tid på torsdag och med läkare så kommer prata då oavsett.

Hon känns mycket gladare nu i alla fall, och ammar ordentligt vilket hon nu när jag tänker efter inte riktigt gjort igår, inatt och idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 540
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp