Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar hända saker här. E kryper inte än men börjar visa intresse för att dra sig uppåt. Vill stå jämt! Har börjat härma mer. Skakar på huvudet när vi gör det och försöker klappa händerna.

Fortsätter testa rösten för fullt. Vi undrar fortfarande när hon ska sluta skrika :rofl: Hon skrämde livet av personalen på Coop förra veckan :angel: Själv tycker hon att det är askul att skrika.

Något mindre roligt är att hon inte kan lämnas. Går vi ut från rummet hon är i blir hon jätte ledsen tills vi är tillbaka. Jag hoppas det blir bättre efter detta språng. Sover jätte dåligt på dagarna också och är jätte ledsen efter middagsvilan :(

Två tänder på g i överkäken.
 
@et_flickan det är säkerligen separationsångesten. De har precis förstått att de inte hänger ihop med mamma och förstår att både mamma och pappa kan försvinna så nu lär de sig att m&p kommer tillbaka :)

Kl
Dag tre på provokationen har gett lite diffusa grejor. Mer spyor och jag hittade början till två nya utslag. Vet inte om det bara är slump så fortsätter iaf fram till på tisdag när vi har träff på bvc.
 
@supersonic
Jo visst är det seperationsångest. Hon har aldrig brytt sig så mycket om vart vi är så vi har väl varit lite bortskämda. Tur att hon är ganska nöjd om hon får pyssla med något sittandes på golvet annars hade det blivit jobbigt hemma.
 
I har börjat dra sig framåt! På minst effektiva sätt möjligt, men långsamt framåt går det. :D Så nu tar hon sig medvetet framåt, bakåt och ändrar riktning flera gånger dagligen.
Skriken har faktiskt lugnat ner sig otroligt mycket också. :up:

:laugh:
Jag förstår att hon skrek, måste vara jobbigt när man vill fram utan att komma någonstans hur man än kämpar :D
 
För övrigt har medicinen gjort underverk mot min depression. I början hade jag dock svårt att sova så det var lite kritiskt några dagar då tröttheten var enorm men det gick över. Nu sover jag hyfsat igen och har ingen kvällsoro längre heller.

Har heller inga katastroftankar. Det blir som det blir helt enkelt. I morgon ska vi gå på kyrkans barntimmar. Mamma följer med som stöd. Sambon jobbar annars hade han följt med. Jag tror E kommer bli överlycklig om hon ser andra bebisar.
 
Lilleman drar sig uppför allt just nu vilket resulterat i att han fått pantflaskor över sig och matstolen. Kökslådornas handtag är en favorit så fingrarna har hamnat i kläm(för lådorna åker ut en liten bit innan spärren tar emot). Han sätter sig dessutom på knä (som när man ska fria) och gungar lite på knäet som är i golvet. Nu börjar han testa lite "ord" typ dadada istället för att bara skrika. Men h-e vad han är jobbig när man ska byta blöja. Han ligger och vrider sig och vill vända sig hela tiden. Jättekul när man ska byta bajsblöja :cautious:
 
Lilleman drar sig uppför allt just nu vilket resulterat i att han fått pantflaskor över sig och matstolen. Kökslådornas handtag är en favorit så fingrarna har hamnat i kläm(för lådorna åker ut en liten bit innan spärren tar emot). Han sätter sig dessutom på knä (som när man ska fria) och gungar lite på knäet som är i golvet. Nu börjar han testa lite "ord" typ dadada istället för att bara skrika. Men h-e vad han är jobbig när man ska byta blöja. Han ligger och vrider sig och vill vända sig hela tiden. Jättekul när man ska byta bajsblöja :cautious:
Det finns saccosäcksliknande skötbordskuddar... De liksom ligger där man lägger dem. Vi är lite sugna. Hon vrider sig, både när man ska byta blöja och amma/mata liggandes, och snabbt går det. Än så länge ligger hon dock kvar på rygg när det är bajsblöja.
 
För övrigt har medicinen gjort underverk mot min depression. I början hade jag dock svårt att sova så det var lite kritiskt några dagar då tröttheten var enorm men det gick över. Nu sover jag hyfsat igen och har ingen kvällsoro längre heller.

Har heller inga katastroftankar. Det blir som det blir helt enkelt. I morgon ska vi gå på kyrkans barntimmar. Mamma följer med som stöd. Sambon jobbar annars hade han följt med. Jag tror E kommer bli överlycklig om hon ser andra bebisar.
Katastroftankarna vore skönt att slippa. Och den mentala berg-och-dalbanan. Men jag ska väl bara sova mer, som alla andra uttrycker det.

Skönt att du mår bättre!
 
Knoddrick satt ensam på rumpan första gången igår. (Suttit med stöd tidigare och själv i vagnen och matstolen med hjälp av dyna.) Och sen drog hon sig upp till stående i sängen över sin pappas mage. Så duktig! :love:

Lite svårt att koppla ner och sova hemma dagtid (och till viss del på kvällen), men när hon sen väl somnar så sover hon ordentligt.

Suger inte längre på majskrokarna. Nu tuggar hon verkligen.
Illvrålar igen, speciellt på katterna. :rofl: Men även många andra ljud. Maken säger att han får höra nya ljud varje dag efter jobbet.
 
Det finns saccosäcksliknande skötbordskuddar... De liksom ligger där man lägger dem. Vi är lite sugna. Hon vrider sig, både när man ska byta blöja och amma/mata liggandes, och snabbt går det. Än så länge ligger hon dock kvar på rygg när det är bajsblöja.

Det måste jag spana in! Jo tack, vändningen går på en millisekund. Eller så spänner han sig när man håller i benen så han blir rak från nacken till fötterna och gör det som en pulsrörelse. Verkligen lätt att torka när rumpan åker upp och ner - NOT! Eller så sprallar han med benen när han vill komma loss, vilket han gör rätt ofta eftersom han är ganska stark.
 
:laugh:
Jag förstår att hon skrek, måste vara jobbigt när man vill fram utan att komma någonstans hur man än kämpar :D
Ja, det har varit ganska uppenbart för oss andra att det var frustrationsskrik. Men när vi föreslog till I att kanske krypa lite istället tyckte hon att skrika dög bra och hon ville minsann inte röra på sig. :cautious: ;)

Det var som att det löste upp mycket, det där krypandet.
För skriken blev istället till da-da-DA-DA-dai-dai-dan istället ganska simultant. :love:
Fantastiskt mycket roligare att ta med henne och handla mat när hon inte illvrålar. :rofl:

Och så har hon börjat applådera saker hon tycker om, till exempel när hon river lite klossar, får ost eller om vi dansar. :heart
 
Ja, det har varit ganska uppenbart för oss andra att det var frustrationsskrik. Men när vi föreslog till I att kanske krypa lite istället tyckte hon att skrika dög bra och hon ville minsann inte röra på sig. :cautious: ;)

Det var som att det löste upp mycket, det där krypandet.
För skriken blev istället till da-da-DA-DA-dai-dai-dan istället ganska simultant. :love:
Fantastiskt mycket roligare att ta med henne och handla mat när hon inte illvrålar. :rofl:

Och så har hon börjat applådera saker hon tycker om, till exempel när hon river lite klossar, får ost eller om vi dansar. :heart

:love: Så gulligt!
 
I har idag lärt sig hur hon tar sig från liggande på mage tillbaka till sittande, så i eftermiddag får vi sänka golvet på spjälsängen.
Ser inte fram emot att börja lägga ner 11 kilo bebis mot golvnivå ett par gånger per kväll och natt, men vi visste ju att den här dagen skulle komma.

Det blir en motivation att bli mer regelbunden med träningen så ryggen håller. :up:
 
Två dagar i rad har läggningarna gått på fem minuter pga jätte trött bebis som varit vaken länge innan läggning.

Ikväll tyckte bebis att livet var fest. Hon låg och pratade med både napp, snuttar och gosedjur en timme medans jag gjorde iordning en sen middag. Till slut surade hon till lite. Visade sig bara att hon ville ha sista slurken i flaskan och ville ha mig bredvid sig medans hon somnade :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 552
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 922
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp