Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Igår fyllde älskade lilla C 2 år! Vad fort det gått och ändå känns det som om hon alltid varit här!

Hon är fortfarande en liten galning! Springer, hoppar, klättrar och slår kullerbyttor! Hon kan allt enligt henne själv. Hon är odödlig och oövervinnelig med en vilja av stål och humör som fräser. Hon är också otroligt rolig och har kul humor!

Vad vi älskar den här lilla tjejen!

Hur är era 2 eller snart 2åringar?

Mvh Miks


Grattis lilla C!


A är ju yngst så vi har knappt 2 månader kvar till 2 årsdagen. Det är en bestämd liten dam vi har, men hon är helt fantastiskt underbar. Hon har fått dragits med en mamma som åkt in och ut på sjukhus och allt är upp och ner här hemma, alla rutiner är borta känns det som men hon är lika go och glad som vanligt och anpassar sej efter läget. Hon har varit lite sur på mamma efter jag låg inne några dagar, jag försvann ju iväg i en ambulans och lämnade henne fast hon var ledsen, jobbigt för oss båda, tur pappa fanns där.
Annars älskar hon att hoppa och dansa, språket fortsätter komma, mest engelska, vi jobbar på att man säger please och thank you A säger glatt "please sugar" och "thank sugar" :D nog för att jag kallar henne sweetie och sweetheart men var hon fått att kalla både med och pappa sugar vet vi inte, "not today" är också populärt att svara på frågor om hon inte säger NO eller nej :D
 
Grattis lilla C!


A är ju yngst så vi har knappt 2 månader kvar till 2 årsdagen. Det är en bestämd liten dam vi har, men hon är helt fantastiskt underbar. Hon har fått dragits med en mamma som åkt in och ut på sjukhus och allt är upp och ner här hemma, alla rutiner är borta känns det som men hon är lika go och glad som vanligt och anpassar sej efter läget. Hon har varit lite sur på mamma efter jag låg inne några dagar, jag försvann ju iväg i en ambulans och lämnade henne fast hon var ledsen, jobbigt för oss båda, tur pappa fanns där.
Annars älskar hon att hoppa och dansa, språket fortsätter komma, mest engelska, vi jobbar på att man säger please och thank you A säger glatt "please sugar" och "thank sugar" :D nog för att jag kallar henne sweetie och sweetheart men var hon fått att kalla både med och pappa sugar vet vi inte, "not today" är också populärt att svara på frågor om hon inte säger NO eller nej :D

Tack :heart

Mår du bättre nu? Stackars dej vad du haft det kämpigt! Läste förra inlägget också! Hua!

Mvh Miks
 
Tack :heart

Mår du bättre nu? Stackars dej vad du haft det kämpigt! Läste förra inlägget också! Hua!

Mvh Miks

Det verkar gå åt rätt håll men har flera veckor kvar innan jag är återställd, till dess blir det många turer på sjukhus och vc, skulle få vård hemma i helgen via vc men de vägrar hjälpa så hela familjen får åka på sjukhuset en gång om dan istället. Vi gör det bästa vi kan utan barnvakt, grannarna har ställt upp en del som tur är.
 
Det verkar gå åt rätt håll men har flera veckor kvar innan jag är återställd, till dess blir det många turer på sjukhus och vc, skulle få vård hemma i helgen via vc men de vägrar hjälpa så hela familjen får åka på sjukhuset en gång om dan istället. Vi gör det bästa vi kan utan barnvakt, grannarna har ställt upp en del som tur är.
Fy vad drygt! Just vården verkar lite stökig i England?

Hoppas du känner dig bättre snart och kommer på bättringsvägen!

Mvh Miks
 
Fy vad drygt! Just vården verkar lite stökig i England?

Hoppas du känner dig bättre snart och kommer på bättringsvägen!

Mvh Miks
Ja just nu känns vården hemsk, blir skickad fram och tillbaka så de slipper ta tag i saker. Det gör inte att man känner sej piggare precis.
 
Hello mothers!
Snart har vi en tvååring i huset. :bump:

Hur tänker ni kring kalas?
Vad har ni för kalasambitioner?
Jag känner mest att herregud det var ju nyss jul, han fick alla leksaker då... :idea:
 
Hello mothers!
Snart har vi en tvååring i huset. :bump:

Hur tänker ni kring kalas?
Vad har ni för kalasambitioner?
Jag känner mest att herregud det var ju nyss jul, han fick alla leksaker då... :idea:

Vi bestämde efter alla drama runt As födelsedag att vi ska bara vara vi 3 dagen hon fyller, vi planerar åka på akvarium, barnmuseeum eller fjärilshus och äta lunch ute och bara ha focus på A.
Helgen innan firar vi med farmor och farfar, dvs jag ska fixa allt om det ska vara tårta och ballonger och annat kul som hon kan uppskatta och ta med dit.
En dryg vecka efter åker vi till Sverige och då blir det kalas med släkten där, mormor fixar allt då ev gör jag tårtan bara.

Det kommer inte bli många presenter, från Sverige får hon pengar. Hon behöver inte mer grejorna så pengar att spara tills hon ska flytta till större rum och ny säng mm.

Jag har funderat på nått med kompisarna men efter den senaste tiden orkar jag inte med att planera det, och A är ju för liten för att veta vad hon skulle missa.
 
Jag tänkte fira med de närmsta, så vi blir 4st :D

Presenter blir det bara någon enstaka, men jag tänkte att vi ska hitta på något speciellt under dagen, vad har jag inte kommit på än.
Kanske något besök på en lokal "klappa djur" gård:heart
 
Vi hade planerat att åka till Skansen på lilla Cs födelsedag. Nu blev det hastigt och lustigt en resa till Särna istället. 6h i bil. Hon kanske inte hade världens bästa födelsedag men vi hade roligt där iaf!

Kalas hade vi i helgen. Det var 14 vuxna och 8 barn. Vi saknade 9 stycken som inte hade möjlighet att komma. Lilla C hade superroligt! Hon greppade paketöppning i julas och nu fick hon chansen igen! Toppen tyckte hon! Massa god fika med tårta bullar och kakor. Det enda lilla C åt var blåbären! Fiskdamm var jättekul! Den yngsta fiskaren fick en banan i sin påse och blev överlycklig. De andra fick ett kinderägg, en tablettask och några smågodisar. Alla väldigt nöjda!

Mvh Miks
 
I samband med en tv reklam för att stödja barn som växer upp i missbruk och få fler att tillbringa en vit jul, dvs utan alkohol uppkom en liten diskussion hemma hos oss. Vi dricker väldigt sällan och vi har aldrig varit onyktra tillsammans med barnen. Däremot har de sett andra onyktra vuxna.

Pappa: Har du sett mig full någon gång?
Stora N: Nää!
Jag: Har du sett mig full någon gång då?
Stora N funderar länge....
Stora N: Ja! Jättefull!
Både jag och pappa: Va!?! När då?
Stora N: När du hade en bebis i magen! Då var du jättefull!

:laugh:

Som man frågar får man svar!

Mvh Miks
 
Tack för födelsedagssvaren. :)

Det lutar åt utflykt med korvgrillning och festis. Vi har ju Mariebergsskogen här i Karlstad, med lekparker, bondgårdsdjur att se och klappa, grillplatser och annat kul. Det känns mer rimligt än ett kalas med sittning, han har för mycket spring i benen för att palla det.

Jag tänker att han önskar sig presentkort på badhuset, leklandet och sånt. Är det för tråkigt? Han har som sagt alla leksaker han behöver just nu, men kommer förvisso att behöva flera par nya skor snart... Jag har sett ett fint pussel med knoppar på museet, tror att han ska få det av mig.

John äter inte kakor, alla kakor är blä. Vi bakade minimuffins tillsammans i går och han spottar bara ut när han får smaka. (Vems barn är det här?! :rofl:) Han kompenserar med en enorm kärlek till bullar. "BULLE! BULL!" kräver han med bestämdhet :angel:

Vi funderar förresten på att besöka the Reef. Är det någon här som har varit där?
 
Tack för födelsedagssvaren. :)

Det lutar åt utflykt med korvgrillning och festis. Vi har ju Mariebergsskogen här i Karlstad, med lekparker, bondgårdsdjur att se och klappa, grillplatser och annat kul. Det känns mer rimligt än ett kalas med sittning, han har för mycket spring i benen för att palla det.

Jag tänker att han önskar sig presentkort på badhuset, leklandet och sånt. Är det för tråkigt? Han har som sagt alla leksaker han behöver just nu, men kommer förvisso att behöva flera par nya skor snart... Jag har sett ett fint pussel med knoppar på museet, tror att han ska få det av mig.

John äter inte kakor, alla kakor är blä. Vi bakade minimuffins tillsammans i går och han spottar bara ut när han får smaka. (Vems barn är det här?! :rofl:) Han kompenserar med en enorm kärlek till bullar. "BULLE! BULL!" kräver han med bestämdhet :angel:

Vi funderar förresten på att besöka the Reef. Är det någon här som har varit där?

Låter som en bra plan, kalas kan vänta tills de är större.
A älskar kakor, bullar you name it en riktig gottegris. Sist vi var hos mormor och morfar snodde hon en bit kärleksmums och sprang och gömde sej väldigt nöjd med sej själv. Blir sällan vi har fikabröd här hemma, blir inte samma fikakultur här
 
Hahaha min son är likadan. Han gillar inte ens juice, riktigt älskar allt som är fett däremot.
Och broccoli, bönor, pasta...
Så jag vet att födelsedagstårtan blir till oss vuxna, V kommer nog hellre ta en macka med avokado och ett glas mjölk :D. Eller lite hackade nötter.
Tråkmåns.
 
Mitt barn älskar allt som är sött. Juice är det bästa som finns att dricka enligt honom men annars så dricker han både vatten och mjölk. Kakor, bullar och fika i alla dess former är hans melodi men vi är ändå ganska restriktiva med det.
 
I dag köpte vi play-doh, vi har inte haft det hemma tidigare, och HALLELUJA vilken bra grej. Jag har aldrig sett J fokusera så länge på en såpass lugn uppgift och aktivitet förut. :bow:
 
I dag köpte vi play-doh, vi har inte haft det hemma tidigare, och HALLELUJA vilken bra grej. Jag har aldrig sett J fokusera så länge på en såpass lugn uppgift och aktivitet förut. :bow:

Play doh is good shit! :up:
A älskar play doh, att plocka undan resulterar alltid i katastrof och världens undergång. Perfekt att plocka fram när man vill ha en lugn stund.... fast A tycker man kan stoppa in det i näsan :nailbiting::D
 
Play doh is good shit! :up:
A älskar play doh, att plocka undan resulterar alltid i katastrof och världens undergång. Perfekt att plocka fram när man vill ha en lugn stund.... fast A tycker man kan stoppa in det i näsan :nailbiting::D

Jag är så slug att jag gör bortplocket en del av leken :D
 
Igår fyllde vår lilla prinsessa år :love:
Tänk att alla våra små är 2 år. Känns som A blev jättestor på en gång.
Dagen firade hon med utflykt till Blackpool för att gå på akvariet

20170228_121932.jpg


20170228_121721.jpg


Dagen avslutades med feber, mys i soffan och en sen kväll innan febern gått ner och hon fick ro att sova. Idag har jag en tjej som inte vill äta eller sova och med ett humör som hör till :down:

:arghh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 627
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 677
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 890
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 760
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp