Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
4månadersbesöket på BVC avklarat och Knoddrick har passerat både 7 kg och 70 cm. Bara beröm av sköterskan. Hon tyckte vi skulle börja introducera gröt och smakupplevelser. Knoddrick äter helst varannan timme (förutom på natten), så lite gröt kanske kan ge mig lite andrum och möjlighet att göra annat, t ex rida mer. (Hon får redan flaska 7-14-21, i samband med medicinen.)
 
4månadersbesöket på BVC avklarat och Knoddrick har passerat både 7 kg och 70 cm. Bara beröm av sköterskan. Hon tyckte vi skulle börja introducera gröt och smakupplevelser. Knoddrick äter helst varannan timme (förutom på natten), så lite gröt kanske kan ge mig lite andrum och möjlighet att göra annat, t ex rida mer. (Hon får redan flaska 7-14-21, i samband med medicinen.)

Hon äter för att växa ju :D Damen blir nog lång! Lillen var iväg för en vecka sen och låg på ca 7 kg och 65 cm. Kollade dotterns facit från samma tid, 6,5 kg och 62 cm.
 
Vagnen är verkligen inte favoriten just nu. Innan har man lagt honom i den och han har somnat på fem röda. Nu försöker han vända sig eller sätta sig upp och bara klagar. Golvet däremot går bra, för då kan han titta sig omkring.
 
Vagnen är verkligen inte favoriten just nu. Innan har man lagt honom i den och han har somnat på fem röda. Nu försöker han vända sig eller sätta sig upp och bara klagar. Golvet däremot går bra, för då kan han titta sig omkring.
Knoddrick har varit sån ett tag, men det har börjat gå över nu, verkar det som. Tokglad i säng och på golv, somnar snabbt i nestet och nu har hon börjat ligga och bara jollra i vagnen efter några veckor med "vill-inte"-gnäll och försök att sätta sig upp. Så det kanske går över för er oxå.
 
Hon äter för att växa ju :D Damen blir nog lång! Lillen var iväg för en vecka sen och låg på ca 7 kg och 65 cm. Kollade dotterns facit från samma tid, 6,5 kg och 62 cm.
Ja, verkligen! Växer heeela tiden! :heart
Vi har många långa tjejer i släkten. Jag räknas som kort med mina 168 cm. Maken är dessutom 192, så hon har gener för att växa...
 
Knoddrick har varit sån ett tag, men det har börjat gå över nu, verkar det som. Tokglad i säng och på golv, somnar snabbt i nestet och nu har hon börjat ligga och bara jollra i vagnen efter några veckor med "vill-inte"-gnäll och försök att sätta sig upp. Så det kanske går över för er oxå.

Ja jag hoppas det. Ska försöka få tag i en ergobaby 360 också (beg) så kan han ju ändå vara lite uppe också. Sängen är inga problem, och går man med vagnen är det inga problem. Det är när den är stilla som är problemet...
 
Här kör vi maratonmagläge. Han gillar uppenbarligen att ligga på magen så han har fått göra det ganska mycket. Klarar lätt att ligga och titta i en kvart utan att bli trött. Det är fasen längre än vad jag klarar :D Kravlar runt gör han också, man får passa så han inte hamnar utanför filten så huvudet tjongar i golvet. Ska packa ihop lite inför jobbet imorgon så han kan ligga på golvet där iom vagnen inte är så poppis för tillfället.
 
Här har vi vart på 3-månaders koll o fått vaccin
Hon har nu passerat 7kg o är 63 lång.
Usch vad hemsk man kände sig när dem skulle spruta vaccinet :cry:
Vi har för övrigt världens godaste tjej :love::heartheart
 
Här har vi vart på 3-månaders koll o fått vaccin
Hon har nu passerat 7kg o är 63 lång.
Usch vad hemsk man kände sig när dem skulle spruta vaccinet :cry:
Vi har för övrigt världens godaste tjej :love::heartheart

Ja själva sticket är inte alls roligt :cry: men hellre det än sjukdomarna :crazy:
 
Ja visst är det så!

Sen kan jag kanske tycka att "man borde komma på nåt bättre sätt" än just 2 olika stick i varsitt lår med om än väldigt kort stund emellan..

Håller med dig. Man känner sig som värsta skurken efter första sticket och andra ska vi inte ens tala om. Som när de tar blod till PKU-testet och de böjer och trycker till handleden för att få ut blod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 631
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 842
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 006
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 707
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp