Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir det mer och mer tydligt att pappa jobbar och att kvällarna är pappatid. :heart Idag kunde han natta henne på 2 minuter. :eek: Hon var visserligen jääääääättetrött, men för några veckor sen hade hon bara accepterat mig.

Hon somnade förresten 19.28...!!! :eek: O_o Halvvaknade efter 20 minuter, slukade en stor flaska ersättning, somnade om... O_o

Va skönt :)
Vi tar varannan kväll när sambon är hemma, har gjort så sen hon slutade amma. Nu har han haft två eftermiddagar så då gör han det mesta med henne innan han börjar. Dock är ingen regel skrivet i sten. Är den ena sugen på egentid och den andra vill natta bebis så byter vi.
 
Åh, kattkiss i sängen... :banghead: :yuck:
Ja :arghh:.
Tur i oturen var det bara täcket och hade inte gått igenom till lakanet/madrassen. Såg att han gjort en räd i ett par blomlådor på balkongen också (men utan resultat) så förhoppningsvis var inte sängen första hands valet. Har tidigare i helgen fixat lite i L's rum så det har varit lite oreda med nya möbler så hoppas på att det är det som orsakat fel-kissandet hos katten.
 
Har tagit bort allt vad smakportioner heter. Helt plötsligt är han lätt att natta igen. Så fort han får testa nåt litet blir han stenhård i magen. Dessutom är hela han prickig och eksemen eskalerar. Ringde bvc idag och talade in ett meddelande, hoppas de hör av sig imorgon annars ringer jag igen.
 
Ja :arghh:.
Tur i oturen var det bara täcket och hade inte gått igenom till lakanet/madrassen. Såg att han gjort en räd i ett par blomlådor på balkongen också (men utan resultat) så förhoppningsvis var inte sängen första hands valet. Har tidigare i helgen fixat lite i L's rum så det har varit lite oreda med nya möbler så hoppas på att det är det som orsakat fel-kissandet hos katten.
Makens katter strular lite med bajset ibland. I förra veckan bytte jag lakan efter att ha hittat två små hårda ploppar i makens säng. I natt plockade jag bajs i hallen. Suck. Men helt klart lättare än kiss.
 
Har tagit bort allt vad smakportioner heter. Helt plötsligt är han lätt att natta igen. Så fort han får testa nåt litet blir han stenhård i magen. Dessutom är hela han prickig och eksemen eskalerar. Ringde bvc idag och talade in ett meddelande, hoppas de hör av sig imorgon annars ringer jag igen.
Vad tråkigt. Även av päron?
 
Va skönt :)
Vi tar varannan kväll när sambon är hemma, har gjort så sen hon slutade amma. Nu har han haft två eftermiddagar så då gör han det mesta med henne innan han börjar. Dock är ingen regel skrivet i sten. Är den ena sugen på egentid och den andra vill natta bebis så byter vi.
Vi har ju inte fått det så enkelt hittills när jag velat ha egentid på kvällarna. Men nu ser jag en ljusning. En strimma ljus.
 
Har tagit bort allt vad smakportioner heter. Helt plötsligt är han lätt att natta igen. Så fort han får testa nåt litet blir han stenhård i magen. Dessutom är hela han prickig och eksemen eskalerar. Ringde bvc idag och talade in ett meddelande, hoppas de hör av sig imorgon annars ringer jag igen.
L får prickar i ansiktet till och från (kan komma och gå under dagen) men jag har svårt att hitta ett samband. Kanske är det smaksensationerna/portionerna som får henne att reagera? Maken har en del eksem men vet inte om att smörja henne i ansiktet (är runt ögonen, näsa & mun) är någon bra idé :nailbiting:.
 
Testade enbart mild havregröt för första gången igår och A som spottade ut allt blev prickig och illröd överallt där gröten kom. BVC sa att vi ska ta paus och att hennes lilla snuva kan ställa till det.

Vi var på utflykt till moster och kusin vid Mariebergsskogen. (stor lekpark med minizoo, sort of). A jättenöjd. Sov i bilen. Där hon annars har panik. Satt och åkte vagnen och var sedan hos moster. Men såg mig och jag pratade med henne sen när vi fikade. Sedan tyckte jag hon verkade hungrig så hon kom till mig och tittar på mig och jag höll henne vid bröstet. Så börjar hon paniskt, hysteriskt att gråta. Och gråter, och gråter. Vägrar bröstet. Till slut gick jag in i ett litet hus där jag kunde få lugnt och hon åt, och smågrät under tiden. Sjalade upp och hon somnar oroligt. Sover och sover tungt en stund. När hon vaknar är hon lugn och jag tänker att jag ska prova att amma direkt när hon är lugn. Tro på 17 att hon krockar med mina tänder när hon vrider fort på huvudet och gråten är igång igen. Gråter så hysteriskt igen att jag säger till syster att nu åker jag hem då dom kommer tillbaka efter att ha åkt sightseeing tåg. Hon slocknar utmattad och sover hem. Sedan var hon lugn.

Idag skulle vi fika med kusin och mormor. Storebror lekte vid barncafe som var byggt på innergården då vi väntar på vår beställning. A är glad och sitter i mormors knä. Jag pratar med henne och sen när vi får vår beställning så börjar hon gnälla lite så jag tar henne. Och samma igen. Världens gråt från jag-vet-inte-var. Jag tar upp sjalen, går en bit och vaggar och hon lugnar sig något. Provar att amma och till slut ammar hon lite. Sen sitter hon i ett slarvigt knyt och är orolig. Gråten var nära, men var lugn så länge jag vyschade, gosade osv.

Men.... Jag är helt ställd. Vet inte vad det kommer av. Och det är som att ha med en tickande bomb.

Hon är ju likadan att åka med. En del resor har varit fruktansvärda. Har numera med hörselskydd till storebror.
Och vi måste till Örebro med storebror i slutet av augusti då han ska på läkarundersökningar. Kommer att ta hela dagen.... Fasen!
 
Vad tråkigt. Även av päron?

Har inte testat päron eftersom jag misstänker att hans eksem triggas av samma som mina, nämligen socker. Fruktos är typ värst för mig. Ska prata med bvc- sköterskan och se om vi kommer fram till något vettigt.

L får prickar i ansiktet till och från (kan komma och gå under dagen) men jag har svårt att hitta ett samband. Kanske är det smaksensationerna/portionerna som får henne att reagera? Maken har en del eksem men vet inte om att smörja henne i ansiktet (är runt ögonen, näsa & mun) är någon bra idé :nailbiting:.

Lilleman får prickar över hela kroppen, de blir liksom "gula" och innehåller vätska så det känns som om det skulle kunna vara allergi.
 
Har tagit bort allt vad smakportioner heter. Helt plötsligt är han lätt att natta igen. Så fort han får testa nåt litet blir han stenhård i magen. Dessutom är hela han prickig och eksemen eskalerar. Ringde bvc idag och talade in ett meddelande, hoppas de hör av sig imorgon annars ringer jag igen.
Åh vad tråkigt att det inte fungerar för er. :( Hoppas ni kommer på en lösning.
 
Gnääääääääällprat. Tredje dagen som jag är helt säker, men kan ha hållt på en vecka.
Sitta i selen eller famnen funkar. Bada är :banana:. Känner fortfarande inget i munnen, men hoppas att en tand kikar fram snart, så att jag kan släppa tanken att det skulle bero på bilstolen.
 
Har inte testat päron eftersom jag misstänker att hans eksem triggas av samma som mina, nämligen socker. Fruktos är typ värst för mig. Ska prata med bvc- sköterskan och se om vi kommer fram till något vettigt.



Lilleman får prickar över hela kroppen, de blir liksom "gula" och innehåller vätska så det känns som om det skulle kunna vara allergi.
Förstår det. Tråkigt. :(
 
L får prickar i ansiktet till och från (kan komma och gå under dagen) men jag har svårt att hitta ett samband. Kanske är det smaksensationerna/portionerna som får henne att reagera? Maken har en del eksem men vet inte om att smörja henne i ansiktet (är runt ögonen, näsa & mun) är någon bra idé :nailbiting:.

Min knodd har eksem runt munnen o under hakan, Han får lite i ena knävecket o under ena armen också men det duger med mjukgörande där, liksom på bålen, men runt munnen o då främst hakan måste jag ha kortison. Har kört länge med hydrokortison (den receptfria) utan att det blir helt bra så frågade på 6-månkontrollen igår och nu ska jag köra med en starkare kortison just under hakan, i ansiktet får han inte ha den. Jäkla trist men vad gör man, han får ju sår om jag inget gör :(
 
Hur gör ni andra med nattmatning? Läser att många rekommenderar att man ska dra ner nu vid runt halvåret och liten ammar ju inte så den biten är inget problem, men däremot dricker han en del ersättning nattetid och han följer sin viktkurva perfekt så känns ju som att han skulle kunna börja minska om han inte får på natten.. eller de kanske kompenserar på dagen då?? :confused:

(Nåt måste jag göra för från att ha vaknat 2-3 gånger per natt väcker han mig nu varje halvtimme med en paus på två timmar som mest, och jag är helt förstörd om dagarna.. De värsta timmarna är han aldrig riktigt i sömn utan igång timmavis som när han var nyfödd..)
 
Hur gör ni andra med nattmatning? Läser att många rekommenderar att man ska dra ner nu vid runt halvåret och liten ammar ju inte så den biten är inget problem, men däremot dricker han en del ersättning nattetid och han följer sin viktkurva perfekt så känns ju som att han skulle kunna börja minska om han inte får på natten.. eller de kanske kompenserar på dagen då?? :confused:

(Nåt måste jag göra för från att ha vaknat 2-3 gånger per natt väcker han mig nu varje halvtimme med en paus på två timmar som mest, och jag är helt förstörd om dagarna.. De värsta timmarna är han aldrig riktigt i sömn utan igång timmavis som när han var nyfödd..)

E har börjat vakna runt ett snåret på natten. Hon äter då 150ml sen ligger hon och pratar i en timme ungefär :arghh: I natt kom sambon in och undrade om vi hade en trasig get i sovrummet, hon låter ungefär så :rofl:

Jag har försökt ignorera och gett vatten. Hon blir inte arg/ledsen men pratar högre och högre så jag tror hon till slut skulle bli arg om hon inte fick något bättre än vatten.

Dock har hon somnat om ett par gånger när hon fått nappen och sovit till 06.

Jag tror dess värre utvsprång sex är på ingång nu samtidigt som tand nr 4 kommit upp. Sista språnget yttrade sig precis likadant som hon beter sig nu.
 
Hur gör ni andra med nattmatning? Läser att många rekommenderar att man ska dra ner nu vid runt halvåret och liten ammar ju inte så den biten är inget problem, men däremot dricker han en del ersättning nattetid och han följer sin viktkurva perfekt så känns ju som att han skulle kunna börja minska om han inte får på natten.. eller de kanske kompenserar på dagen då?? :confused:

(Nåt måste jag göra för från att ha vaknat 2-3 gånger per natt väcker han mig nu varje halvtimme med en paus på två timmar som mest, och jag är helt förstörd om dagarna.. De värsta timmarna är han aldrig riktigt i sömn utan igång timmavis som när han var nyfödd..)
Ammar när ungen väcker mig. Just nu 1-3 ggr per natt. Så tyvärr inga råd att ge.
 
E har börjat vakna runt ett snåret på natten. Hon äter då 150ml sen ligger hon och pratar i en timme ungefär :arghh: I natt kom sambon in och undrade om vi hade en trasig get i sovrummet, hon låter ungefär så :rofl:

Jag har försökt ignorera och gett vatten. Hon blir inte arg/ledsen men pratar högre och högre så jag tror hon till slut skulle bli arg om hon inte fick något bättre än vatten.

Dock har hon somnat om ett par gånger när hon fått nappen och sovit till 06.

Jag tror dess värre utvsprång sex är på ingång nu samtidigt som tand nr 4 kommit upp. Sista språnget yttrade sig precis likadant som hon beter sig nu.

Trasig get låter iofs rätt intressant, min låter mer som en trasig brandbilstuta :angel:
Har läst om sprången och kan ju inte skylla nåt av dem på min lille, alldeles för tidigt.. har tänkt tänder men ser inte ett spår av några och han är måttligt intresserad av bitring utan fortsätter trycka in mjuka saker typ snuttis, mina kläder mm i käften istället som han gjort länge nu. (För mig får tänderna gärna dröja iofs, skönt slippa borsta :angel::D)

Ska kanske testa att ge vatten då, men ger honom en månad till så det är en månad till bvc (har tvåmånadersglapp nu) då så han inte hinner tappa i vikt för mycket om det skulle bli så av det.. om inte nån annan har nån bättre idé :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 633
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 714
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp