Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@malumbub hur är det med Knoddrick?
Bättre, men inte helt bra. Pratat med 1177 för att bolla lite. Känner mig lugn nog att avvakta till imorn och ringa bvc-sköterskan (för råd) och vårdcentralen (för eventuell läkartid) imorn. Det är nåt som stör henne, men vi kan inte riktigt förstå vad. Men hon är piggare, feberfri och äter-dricker bättre.

På onsdag 1årskontroll, med trippel vaccination (eftersom vi bor i VG-län). Tror ni hon kommer vara frisk nog för det? Jag är inställd på nej.
 
Bättre, men inte helt bra. Pratat med 1177 för att bolla lite. Känner mig lugn nog att avvakta till imorn och ringa bvc-sköterskan (för råd) och vårdcentralen (för eventuell läkartid) imorn. Det är nåt som stör henne, men vi kan inte riktigt förstå vad. Men hon är piggare, feberfri och äter-dricker bättre.

På onsdag 1årskontroll, med trippel vaccination (eftersom vi bor i VG-län). Tror ni hon kommer vara frisk nog för det? Jag är inställd på nej.
Skönt att du ändå känner dig så pass lugn och skönt att hon är bättre!
Jag är också tveksam till vaccineringen men ta det med din bvc imorgon.
 
Lilleman kommer upp i soffan helt och hållet själv nu. Och är så fruktansvärt oförsiktig såklart. Ner är han oftast duktig och backar men ibland går det inte som han tänkt sig. Två gånger den här veckan har han trillat ur vår säng när jag varit borta. Han kryper över på min plats och när jag inte ligger där och stoppar så ja...
 
Skönt att du ändå känner dig så pass lugn och skönt att hon är bättre!
Jag är också tveksam till vaccineringen men ta det med din bvc imorgon.
Jag vill vaccinera, men är fundersam över ifall hon behöver vänta en vecka för att vara fit for fight. Ja, den bedömningen gör de på onsdag.
 
Lilleman kommer upp i soffan helt och hållet själv nu. Och är så fruktansvärt oförsiktig såklart. Ner är han oftast duktig och backar men ibland går det inte som han tänkt sig. Två gånger den här veckan har han trillat ur vår säng när jag varit borta. Han kryper över på min plats och när jag inte ligger där och stoppar så ja...
Upp inga problem, skulle klättra i bokhyllan om det inte var hinder i vägen. (Vill verkligen köpa dörrar!!!) Men ner...nä, inte lika viktigt. Så då fortsätter hon uppåt, över ryggstödet.
Så jag är med henne när hon klättrar...
 
Jag vill vaccinera, men är fundersam över ifall hon behöver vänta en vecka för att vara fit for fight. Ja, den bedömningen gör de på onsdag.
Ja alltså, jag är tveksam till om hon är frisk nog, jag är noga med att båda barnen vaccineras enligt programmet :p Det lät nog lite fel inser jag :)
Upp inga problem, skulle klättra i bokhyllan om det inte var hinder i vägen. (Vill verkligen köpa dörrar!!!) Men ner...nä, inte lika viktigt. Så då fortsätter hon uppåt, över ryggstödet.
Så jag är med henne när hon klättrar...
Vi har tack och lov dörrar i våra, köptes innan vi skaffade barn eftersom vi inte ville ha katterna där. De var kattungar då och mer eller mindre överallt...
 
Ja alltså, jag är tveksam till om hon är frisk nog, jag är noga med att båda barnen vaccineras enligt programmet :p Det lät nog lite fel inser jag :)

Vi har tack och lov dörrar i våra, köptes innan vi skaffade barn eftersom vi inte ville ha katterna där. De var kattungar då och mer eller mindre överallt...
:D

Jag ångrar att vi inte köpte dörrar när vi köpte hyllorna...men får väl bli en tur till Örebro i februari. Tyvärr kan inte brorsan köpa med sig dem när de kommer på lördag. Han bor ju så nära IKEA, men de får inte plats i bilen.
Funderar på att ha böckerna på övre halvan av hyllorna och i undre halvan ha t ex lådor för leksaker och annat som hon får dra ner på golvet.
 
:D

Jag ångrar att vi inte köpte dörrar när vi köpte hyllorna...men får väl bli en tur till Örebro i februari. Tyvärr kan inte brorsan köpa med sig dem när de kommer på lördag. Han bor ju så nära IKEA, men de får inte plats i bilen.
Funderar på att ha böckerna på övre halvan av hyllorna och i undre halvan ha t ex lådor för leksaker och annat som hon får dra ner på golvet.

Typiskt! Har ni långt till IKEA? Vi har turen att ha två inom fem mils radie :angel:
 
När maken snarkar och har andningsuppehåll kan jag ju lika gärna vika ihop tvätt, sopa golven och lägga in räkningarna samt skriva in de bokningar jag har fått på jobbet.
Som tur är lyckas Knoddrik sova. Stundvis rastlöst, men så har det varit ett tag...
Åh, vad jag längtar till att kunna bädda ner mig och Knoddrik i hennes rum!

På stresskolan idag (igår) fick vi i läxa att skriva upp saker som stressar. Makens andningsuppehåll och efterföljande snarkningar står uppskrivet med stora bokstäver.
 
DSC_0088.JPG
[Knoddrik och mormor för en vecka sen]
Inte jättelätt att hinna göra nåt alls, annat än att följa efter Knoddrik. Fullt ös hela tiden och ju tröttare hon är, desto mer busar hon och gör sånt som hon vet att hon inte ska (vilket hörs på fnittret).
Men vi ska nog hinna flytta klart ändå. Jag får väl städa på nattetid nästa vecka om jag ändå inte kan sova. :rofl:
 
Alltså snälla skjut mig! Jag skojar inte när jag säger att vi varit sjuka i omgångar sen november. Det går bara runt runt runt. Just nu har pappan en dejt med porslinstronen och jag dör om jag och I blir smittade. Kan det inte bara gå över någon gång. :arghh::arghh::arghh:

Hur ska det bli när hon börjar förskola om det är såhär redan nu? Hej vab och sjukanmälning.

Blä. Osammanhängande men ja ni fattar.
 
Alltså snälla skjut mig! Jag skojar inte när jag säger att vi varit sjuka i omgångar sen november. Det går bara runt runt runt. Just nu har pappan en dejt med porslinstronen och jag dör om jag och I blir smittade. Kan det inte bara gå över någon gång. :arghh::arghh::arghh:

Hur ska det bli när hon börjar förskola om det är såhär redan nu? Hej vab och sjukanmälning.

Blä. Osammanhängande men ja ni fattar.
Det sägs ju att de första tre åren är de jobbigaste med mycket sjukdomar, sen är det ju såklart olika. Det är inte alls säkert att I blir smittad alltid av de andra barnen på förskolan. Min dotter har klarat sig undan löss, springmask, vattkoppor, massvis av förkylningar, magsjuka och vad annat barnen kan tänkas ha. Första året hon gick på fsk vabbade vi 21 dagar. 11 av dem var i anslutning till en operation.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 179
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp