Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var det två veckor kvar till inskolning och fyra till jag börjar jobba igen. Det känns oerhört skönt men samtidigt är det en del av mig som gärna gör om det här en gång till. Den känslan blir jag liksom inte av med men sambon och jag är inte riktigt överens i frågan. Och eftersom han säger stopp så är det ju det som gäller. Kanske han ändrar sig, vem vet. Just nu är det ju lite stökigt och bökigt med en snart fyraåring och en ettåring, men om några år när dottern börjat skolan (hua :nailbiting: hur gick det till?) och sonen är som dottern är nu, då kanske vi känner att en till varit mysigt eller så tycker vi att det räcker bra så. Det känns lite ledsamt att detta kanske var sista gången.
 
Igår plockade vi isär spjälsängen och körde den till tippen. Sovrummet blev så stort och fint. Tanken är att vi ska flytta stora sängen till sambons rum och så köper vi en växasäng till E och jag tar sambons säng. Men det får dröja ett tag till.

Jag sover gärna med E ett tag till men längtar efter en egen säng igen och att få sova själv. Jag och sambon har inte delat säng på tre år.
 
Det sägs ju att de första tre åren är de jobbigaste med mycket sjukdomar, sen är det ju såklart olika. Det är inte alls säkert att I blir smittad alltid av de andra barnen på förskolan. Min dotter har klarat sig undan löss, springmask, vattkoppor, massvis av förkylningar, magsjuka och vad annat barnen kan tänkas ha. Första året hon gick på fsk vabbade vi 21 dagar. 11 av dem var i anslutning till en operation.
Hoppas det blir så här med. Hon kanske har fått någon form av immunförsvar av den här dundervintern i alla fall....
 
Igår plockade vi isär spjälsängen och körde den till tippen. Sovrummet blev så stort och fint. Tanken är att vi ska flytta stora sängen till sambons rum och så köper vi en växasäng till E och jag tar sambons säng. Men det får dröja ett tag till.

Jag sover gärna med E ett tag till men längtar efter en egen säng igen och att få sova själv. Jag och sambon har inte delat säng på tre år.

Vi flyttade runt lite i sovrummet så nu slipper vi mötas av en spjälsäng i dörröppningen. Dock kommer vi ha kvar honom i vårt rum ett tag till, sen ska han flytta in hos storasyster. Vi köpte en våningssäng som vi skruvade ihop när jag hade tre veckor kvar till bf, dottern hade ju spjälsängen fram tills dess. Så när lilleman flyttar in där, flyttar dottern upp ett snäpp.
 
Bjuder på en bild från flyttstöket.
DSC_0229.JPG
 
Igår var det två veckor kvar till inskolning och fyra till jag börjar jobba igen. Det känns oerhört skönt men samtidigt är det en del av mig som gärna gör om det här en gång till. Den känslan blir jag liksom inte av med men sambon och jag är inte riktigt överens i frågan. Och eftersom han säger stopp så är det ju det som gäller. Kanske han ändrar sig, vem vet. Just nu är det ju lite stökigt och bökigt med en snart fyraåring och en ettåring, men om några år när dottern börjat skolan (hua :nailbiting: hur gick det till?) och sonen är som dottern är nu, då kanske vi känner att en till varit mysigt eller så tycker vi att det räcker bra så. Det känns lite ledsamt att detta kanske var sista gången.
Jag har under en tid seriöst funderat på en till ganska snabbt inpå...men de tankarna krossas snabbt av ett hugg i höfterna, nervhugg i ryggen eller gnälliga magmuskler. Denna kropp skulle inte klara av en graviditet just nu.

Dessutom är hormonerna inte i balans.

Så jag sörjer lite varje gång. Och kramar lite extra på Knoddrik.

Håller med dig om att det är skönt att börja jobba. Jag har dock svårt att se hur jag ska få ihop arbetstiderna.
 
Igår plockade vi isär spjälsängen och körde den till tippen. Sovrummet blev så stort och fint. Tanken är att vi ska flytta stora sängen till sambons rum och så köper vi en växasäng till E och jag tar sambons säng. Men det får dröja ett tag till.

Jag sover gärna med E ett tag till men längtar efter en egen säng igen och att få sova själv. Jag och sambon har inte delat säng på tre år.
Jag känner mig dum som längtar till att kunna sova i ett annat rum än maken...men jag måste få sova utan att bli så här stressad och arg när Knoddrik väcker mig.
 
Jag har under en tid seriöst funderat på en till ganska snabbt inpå...men de tankarna krossas snabbt av ett hugg i höfterna, nervhugg i ryggen eller gnälliga magmuskler. Denna kropp skulle inte klara av en graviditet just nu.

Dessutom är hormonerna inte i balans.

Så jag sörjer lite varje gång. Och kramar lite extra på Knoddrik.

Håller med dig om att det är skönt att börja jobba. Jag har dock svårt att se hur jag ska få ihop arbetstiderna.

Med fasit i hand gällande graviditet. Bara vecka 20 ännu men har redan lika mycket besvär som i vecka 35 förra gången. Kroppen var definitivt inte redo
 
Med fasit i hand gällande graviditet. Bara vecka 20 ännu men har redan lika mycket besvär som i vecka 35 förra gången. Kroppen var definitivt inte redo
Det är inte säkert att det varit bättre för att du väntat. Besvär kommer tidigare och brukar vara värre efter första graviditeten. Du får ta det lugnt och lyssna på din kropp!
 
Jag känner mig dum som längtar till att kunna sova i ett annat rum än maken...men jag måste få sova utan att bli så här stressad och arg när Knoddrik väcker mig.
Han får ju ta tag i sina problem, det är ju ingen av er som mår bra av det - allra minst han själv. Men mitt i en flytt är kanske inte så lockande förstås.
 
Tand nummer sju har brutit fram. Den kom säkert natten till igår för kvällen där var inte rolig och kvällen innan dess hade han feber. Tänk att jag aldrig lär mig att jobbiga kvällar brukar resultera i tänder :meh: Det är ju liksom den 27e mjölktanden som bryter ut här hemma så jag borde ju veta vid det här laget.
 
Jag känner mig dum som längtar till att kunna sova i ett annat rum än maken...men jag måste få sova utan att bli så här stressad och arg när Knoddrik väcker mig.

Du ska inte känna dig dum alls. Alla människor gillar inte att sova bredvid någon annan oavsett vem det är, det där är nog mycket norm också, att sova bredvid sin partner.

Vi stör och stressar varandra jag och min sambo. Har bråkat mer om sömn än om något annat. Då är det bättre att vi inte sover med varandra.
 
Har konstiga känningar nu i samband med ägglossning. Visst brukar jag känna av det, men jag har inte ont av det normalt sett, dessutom kunde jag igår kväll när jag låg på rygg (inte när jag stod upp) känna en liten bula typ där vänster äggstock är. Ingen aning om det brukar vara så, men idag är den borta. Dessutom fick jag mensvärk(??) mitt i allt? Och numera är min mensvärk i blygdläpparna, den sitter inte i ryggen längre.
 
Hos oss har inskolning på förskola påbörjats igår och det går över förväntan.
I är nyfiken och vågar leka lite med "sin" pedagog redan idag och har bara blivit lite ledsen någon gång. :) De andra barnen är spännande istället för skrämmande och hon tar plötslig gråt eller skrik från dem med onormalt lugn.
Jag som mentalt hade förberett mig på vrålande gråt i en vecka är överlycklig.
Pedagogerna är trevliga och normalt funtade människor, förskolan trevligt uppbyggd och gården full med spännande platser och leka på. :up:

Nu känner jag mest skräck inför att kanske byta förskola när vi flyttar, den här var ju bra! :nailbiting: ;) De har till och med höns! :love:

Vi får se hur det blir, maken kommer ändå fortsätta jobba på det här området så hon får kanske gå kvar en stund. Fast då blir det 25 min i bil varje morgon och eftermiddag... Den dagen den sorgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 681
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp