Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte be om recept på någon annan kräm nu nästa gång det var dags för BVC.
Vi har fått miniderm innan och jag tycker att den funkat bra, men, jag gillar inte den här klibbiga kladdiga känslan som blir efter att man smörjt in.
Har ni några tips på vilken man kunde föreslå?
@malumbub, visst hade ni hunnit testa några olika till knoddrick?
@supersonic ,jag vill minnas att ni också hade betat av några? :)
 
Jag tänkte be om recept på någon annan kräm nu nästa gång det var dags för BVC.
Vi har fått miniderm innan och jag tycker att den funkat bra, men, jag gillar inte den här klibbiga kladdiga känslan som blir efter att man smörjt in.
Har ni några tips på vilken man kunde föreslå?
@malumbub, visst hade ni hunnit testa några olika till knoddrick?
@supersonic ,jag vill minnas att ni också hade betat av några? :)
Jag gillar decubal skarpt. Den finns dock inte på recept, men apotea (och även fysiska apotek) har ibland erbjudanden på dem. Propyless har vi fått utskrivet och den är absolut okej, även om jag föredrar decubalen. Men propyless kan jag ta på morgonen innan påklädning, den är så lätt och tunn och sjunker in direkt. Decubalen tar lite längre tid, men håller sig längre så den tar jag oftast på kvällen, eller när vi gått ut i kyla har jag smort in Lillemans kinder. Jag vet inte om Fenuril finns fortfarande, men den avskydde jag själv som barn så den tar jag inte ens i med tång.
 
Jag gillar decubal skarpt. Den finns dock inte på recept, men apotea (och även fysiska apotek) har ibland erbjudanden på dem. Propyless har vi fått utskrivet och den är absolut okej, även om jag föredrar decubalen. Men propyless kan jag ta på morgonen innan påklädning, den är så lätt och tunn och sjunker in direkt. Decubalen tar lite längre tid, men håller sig längre så den tar jag oftast på kvällen, eller när vi gått ut i kyla har jag smort in Lillemans kinder. Jag vet inte om Fenuril finns fortfarande, men den avskydde jag själv som barn så den tar jag inte ens i med tång.
Tänk, jag fullkomligt ÄLSKAR fenuril:laugh::love: Men det har jag undvikit på lilleman eftersom jag vet hur mycket det kan svida. Han verkar iof inte ha ont av det, när jag testat de gånger det krisat och jag inte hittat de andra.
Ska kika på decubalen:up:
 
Tänk, jag fullkomligt ÄLSKAR fenuril:laugh::love: Men det har jag undvikit på lilleman eftersom jag vet hur mycket det kan svida. Han verkar iof inte ha ont av det, när jag testat de gånger det krisat och jag inte hittat de andra.
Ska kika på decubalen:up:
Hua, vad är du för en avart? :nailbiting::crazy::rofl:
Hela jag var täckt av vätskande och stundtals inflammerade eksem större delen av min barndom och fenurilen sved satan.... därav mitt hat mot den :cautious: varken decubal eller propyless svider :love:
 
Ja, här var det någon form av magåkomma. Lilleman kräktes upp hela middagen över sig själv och i sin säng med tillhörande kudde, täcke och gosedjur... Tur strömmen inte stängs av i tvättstugan. Och sen ytterligare en gång i vår säng (men på handdukar som vi var förutseende nog att lägga ut). Antingen har han fått i sig mjölk igen (han var lite röd och knottrig om kinderna) eller så är det nån magsjuka. Blä.
 
Ja, här var det någon form av magåkomma. Lilleman kräktes upp hela middagen över sig själv och i sin säng med tillhörande kudde, täcke och gosedjur... Tur strömmen inte stängs av i tvättstugan. Och sen ytterligare en gång i vår säng (men på handdukar som vi var förutseende nog att lägga ut). Antingen har han fått i sig mjölk igen (han var lite röd och knottrig om kinderna) eller så är det nån magsjuka. Blä.
Jobbigt. :crazy:
 
Knoddrik har varit orolig på natten i några nätter och natten till igår + på dagsvilan hos farmor igår vaknat upp med panikgråt. :(
När jag skulle hämta Knoddrik efter jobbet diskuterade vi om hon var hård i magen...och mitt i det fyllde Knoddrik sin blöja. Hon blev så glad att hon hoppade intensivt jämfota efter blöjbytet. :rofl:
Stackarn, måste varit jättejobbigt.

Nu är hon bara gnällig till och från. Maken, som vabbar förmiddagarna får ringa och kolla om ev uvi. Ögonen är lite bättre, men de geggar fortfarande. Tack vare farmor har maken kunnat jobba i a f 50% den här veckan, vilket är mycket bra. Vi går båda in i högsäsong nu.
 
Knoddrik har varit orolig på natten i några nätter och natten till igår + på dagsvilan hos farmor igår vaknat upp med panikgråt. :(
När jag skulle hämta Knoddrik efter jobbet diskuterade vi om hon var hård i magen...och mitt i det fyllde Knoddrik sin blöja. Hon blev så glad att hon hoppade intensivt jämfota efter blöjbytet. :rofl:
Stackarn, måste varit jättejobbigt.

Nu är hon bara gnällig till och från. Maken, som vabbar förmiddagarna får ringa och kolla om ev uvi. Ögonen är lite bättre, men de geggar fortfarande. Tack vare farmor har maken kunnat jobba i a f 50% den här veckan, vilket är mycket bra. Vi går båda in i högsäsong nu.
Usch, stackars liten :(
Det är fan alltid nåt, den här vintern/våren har hittills varit :down::wtf:
 
Spyorna har avtagit och övergått till vattniga diarréer, alltså är vi ganska övertygade om att det är magsjuka. Somnade nyss för kvällen, han har sovit tre gånger under dagen men knappt ätit stackarn.
 
Magsjukan hänger i och spyorna är tillbaka.
Men på plussidan ligger hans oerhörda nyfikenhet på saker och vad de heter. Han pekar på nåt och så säger han "eeeh?" och så säger man vad det är och då försöker han härma :love: Lampor har han bäst koll på. Då pekar han och säger "abwa" :love:
 
Magsjukan hänger i och spyorna är tillbaka.
Men på plussidan ligger hans oerhörda nyfikenhet på saker och vad de heter. Han pekar på nåt och så säger han "eeeh?" och så säger man vad det är och då försöker han härma :love: Lampor har han bäst koll på. Då pekar han och säger "abwa" :love:
Hoppas verkligen ni får vara friska snart!
 
Ögonen lite bättre. Men fortfarande lite geggiga. Hur fort tror ni hon kan vara tillbaka på fsk från att geggan är borta? Man ska ju ge salva i två dagar extra.
 
Hur mycket mat ryms det i en 16 månaders? Sonen åt just en tallrik gröt (på en dl flingor) OCH en smörgås på det. Sedan hittade han även lite päronbitar från igår :o
Mycket!
Min son är snart 15 månader och åt 10 prinskorvar samt en bit pizza nån kväll. Får han barnmatsburkar äter han 1,5 åt gången. De innehåller runt 200g styck.
Han ligger fint på sin normalkurva så antar att han är som mor sin, behöver mycket mat :D
 
Ögonen lite bättre. Men fortfarande lite geggiga. Hur fort tror ni hon kan vara tillbaka på fsk från att geggan är borta? Man ska ju ge salva i två dagar extra.
Så länge klegget är väck så är det lugnt skulle jag säga.

Kl
Här fortsätter magsjukan... barnen turas om att kräka på dagarna, ena dagen dottern andra dagen lilleman. Dagen de inte kräker har de istället diarré. Sambon är också kass, men vi hjälps åt i den mån han kan. Vi är så trötta på den här skiten nu :arghh:
 
Så länge klegget är väck så är det lugnt skulle jag säga.

Kl
Här fortsätter magsjukan... barnen turas om att kräka på dagarna, ena dagen dottern andra dagen lilleman. Dagen de inte kräker har de istället diarré. Sambon är också kass, men vi hjälps åt i den mån han kan. Vi är så trötta på den här skiten nu :arghh:
Alltså fy vad jobbigt, det verkar ju aldrig ta slut för er del! :eek: :down: Ni är inte ensamma heller, det verkar vara ett värstingår för sjukdomar i år. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp