vinterskor

orion_x

Trådstartare
Köpte ett par Viking extreme till vår tvååring och hade hoppats att han skulle kunna ha dem hela vintern. Men nu påstår svärmor att de är för kalla:confused: De ska enl tillverkaren hålla kyla bra, eller har jag missuppfattat allt och de är bara till höstbruk?
*Länk borttagen av moderatorn*

Bör jag köpa ytterligare ett par vinterskor?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vinterskor

Tror nog de räcker. Får det plats kan du ju sätta i ett par raggsockor. Det är väl inga heldagar ni är ute i kylan?
 
Sv: vinterskor

Ett par minus går bra, men risken är att gummit.blir kallt o då fryser barnet. Använd endast ullsockar, ha sådana i varierande tjocklek så kan de funka. Beror på hur varm sonen är.

Flera har sagt att deras barn blir kalla när de börjar närma sig minus 5-10. Men de är ju bara o hålla koll, märker ni att han är kall så kanske ni får köpa ett par andra. :)
 
Sv: vinterskor

Vilka skor bör man då satsa på som är varmare? Tycker det här är skitsvårt. Måste ju finnas i de små storlekarna. I dessa har han 25
 
Sv: vinterskor

Har du känt på hans fötter efter ni varit ute någonting? Känns de kalla eller varma? Det skulle jag själv gå på mer än om svärmor sa ditten eller datten. Vissa barn är som element om fötterna jämt och andra mer frusna. Sen beror det självklart på hur länge man är ute också men då får man ju hålla koll lite så klart.
 
Sv: vinterskor

En liten "regel" på sonens dagis är att alltid skicka med yllesockar. Då klarar barnen sej mycket längre än med vanliga raggisar och även med tunnare skor.
Jag har då inte mäkt skillnad men litar på dem :)
 
Sv: vinterskor

Han har inte varit kall när vi varit ute, men var ju naturligtvis det när hon hade haft honom sovandes ute i vagnen. Hon hade bara lagt över honom en tunn filt. Hade det varit jag så hade jag lagt på honom mer, men inte alltid så lätt att diskutera sånt. Hon har inte sagt något till mig om nya skor, men har tjatat lite på min sambo att hon kanske skulle köpa nya till vår son..

Blev bara lite orolig att jag fattat fel beslut
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 232
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 373
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp