Vinterskor

Mirre

Trådstartare
Vad ska era barn ha på fötterna nu i höst/vinter?
Måste köpa nya skor till åtminstone ena sonen men vet inte vilka. (Jag hoppas verkligen att mini kan ha sina vinterskor från förra året)
 
Minste sonen på snart 2 år har 1 par Viking Gore Tex vinterstövlar, samt 1 par fodrade gummistövlar av märke Navigator. Äldsta sonen har 1 par Outlander Spirale vinterstövlar samt att vi ska köpa 1 par till nu i helgen.
 
Viking verkar vara rätt populärt märke, är dem bra?
Det blir väldigt stora vattenpölar på skolgården, är även ett dike där som ungarna älskar och plaska runt i. Köpte skor åt sonen förra året men han blev dyngsur direkt i dem, så i år måste jag hitta skor som tål att bli dränkta.
 
Viking är superbra! Hade ett par viking gore tex till min tös förra vintern. Hon var lite mer än 1.5 när hon fick dem. Står pall för mycket och ser nya ut fortfarande. Hoppas att vår minsting kan ärva dem. Snygga var de också!

I år får hon ha ett par svarta kavat vinterstövlar. Jättemycket lurv i och känns rejäla men kavat är lite dåliga på att göra mjuka skor så hon fick en extra sula i som skulle vara mjuk. Hon verkar nöjd, vi har börjat använda dem redan då hon växte ur sommarens skor.
 
Viking är superbra! Hade ett par viking gore tex till min tös förra vintern. Hon var lite mer än 1.5 när hon fick dem. Står pall för mycket och ser nya ut fortfarande. Hoppas att vår minsting kan ärva dem. Snygga var de också!

I år får hon ha ett par svarta kavat vinterstövlar. Jättemycket lurv i och känns rejäla men kavat är lite dåliga på att göra mjuka skor så hon fick en extra sula i som skulle vara mjuk. Hon verkar nöjd, vi har börjat använda dem redan då hon växte ur sommarens skor.
Dem verkar bra men fasen vad dyra dem är, iof kan lillebror ärva dem sedan men ändå. Får kolla om jag har tur och hittar begagnat
 
Har haft Viking de tre senaste vintrarna. (Samma modell och färg men olika storlekar :D ) Mathilde har alltid varit väldigt nöjd och torr om fötterna.
 
Vi har varit jättenöjda med Kavat stövlarna. Vi hade ett år kängor, men det funkade inte alls lika bra tycker jag. Kardborren fastnar ju i allt möjligt och de var inte lika enkla för lillan att ta på sig själv, samt att fötterna kändes med fuktiga i dem.
 
Viking verkar vara rätt populärt märke, är dem bra?
Det blir väldigt stora vattenpölar på skolgården, är även ett dike där som ungarna älskar och plaska runt i. Köpte skor åt sonen förra året men han blev dyngsur direkt i dem, så i år måste jag hitta skor som tål att bli dränkta.

Om din ekonomi inte har utrymme för många skor eller dyra så jag köpt en ordentlig allväderstövel liknande denna https://www.sportamore.se/produkt/4549-viking-thermo-ultra-j-svartgra . Den klarar vattenpölar och dylikt.

Det gör inte Viking Gore Tex då de har knäppning - därav att min minste även har ett par fodrade gummistövlar. Min äldsta är snart 11 år och går sällan i vattenpölar, men vi kommer nog försöka en ordentlig allväderstövel till honom. För trots att vi har skotork så går det åt två par skor när slasket kommer.
 
Om din ekonomi inte har utrymme för många skor eller dyra så jag köpt en ordentlig allväderstövel liknande denna https://www.sportamore.se/produkt/4549-viking-thermo-ultra-j-svartgra . Den klarar vattenpölar och dylikt.

Det gör inte Viking Gore Tex då de har knäppning - därav att min minste även har ett par fodrade gummistövlar. Min äldsta är snart 11 år och går sällan i vattenpölar, men vi kommer nog försöka en ordentlig allväderstövel till honom. För trots att vi har skotork så går det åt två par skor när slasket kommer.

Viking-stövlarna som du länkar till är SUPERBRA! :up:
Vi hade såna till sonen förra året och har köpt ett par nya i år. De kostade 399 kr hos XXL när jag köpte dem för några veckor sedan, men förra året hade de kampanjer emellanåt där de sålde stövlarna för 199 kr. Förra årets urväxta stövlar sålde vi på Tradera häromveckan och fick 220 kr för dem, så de är väldigt populära. :)
 
Viking-stövlarna som du länkar till är SUPERBRA! :up:
Vi hade såna till sonen förra året och har köpt ett par nya i år. De kostade 399 kr hos XXL när jag köpte dem för några veckor sedan, men förra året hade de kampanjer emellanåt där de sålde stövlarna för 199 kr. Förra årets urväxta stövlar sålde vi på Tradera häromveckan och fick 220 kr för dem, så de är väldigt populära. :)

Hade själv köpt dem om de funnits i butik, tycker att de verkar toppen :) . Minstingen måste tyvärr prova alla skor för han har otroligt breda och höga fötter. Hans faster trodde att han hade svullna fötter just för att se är så breda och höga :o
 
Hade själv köpt dem om de funnits i butik, tycker att de verkar toppen :) . Minstingen måste tyvärr prova alla skor för han har otroligt breda och höga fötter. Hans faster trodde att han hade svullna fötter just för att se är så breda och höga :o

Dom är väldigt rymliga, fotdelen är bred och luftig. Om du inte har någon butik i närheten som säljer, så är det ju flera skobutiker på nätet som både har fri frakt och fri retur. :)
 
Dom är väldigt rymliga, fotdelen är bred och luftig. Om du inte har någon butik i närheten som säljer, så är det ju flera skobutiker på nätet som både har fri frakt och fri retur. :)

Tack men vi lyckades hitta 2 par vinterskor på rean här i stan till minstingen :)
 
Vi har fodrade vinterstövlar, Sulman och Viking till förvintern, Kuoma och Kamik till vintern.
 
Vad ska era barn ha på fötterna nu i höst/vinter?
Måste köpa nya skor till åtminstone ena sonen men vet inte vilka. (Jag hoppas verkligen att mini kan ha sina vinterskor från förra året)
Sorel till vintern och fodrade stövlar (tror Viking, men om han växer ur blir det -vadsomhelst för de verkar ungefär jämförbara) till kallt och regnigt. (Vi hade Sorel för två år sedan och de var jättebra, förra året hade vi lite av varje där det ena var sämre än det andra.)
 
Om din ekonomi inte har utrymme för många skor eller dyra så jag köpt en ordentlig allväderstövel liknande denna https://www.sportamore.se/produkt/4549-viking-thermo-ultra-j-svartgra . Den klarar vattenpölar och dylikt.

Det gör inte Viking Gore Tex då de har knäppning - därav att min minste även har ett par fodrade gummistövlar. Min äldsta är snart 11 år och går sällan i vattenpölar, men vi kommer nog försöka en ordentlig allväderstövel till honom. För trots att vi har skotork så går det åt två par skor när slasket kommer.

Det är de vi har kvar från förra året, fungerade jättebra tills det blev rejält kallt, då frös han. Då hade vi ett par Salomon stövlar som fungerade jättebra tills det inte var iskallt och torrsnö, för då läckte de in. Så han frös om fötterna i samma ögonblick det blev väderomslag. Dock var allvädersstövlarna bättre än Salomonstövlarna! Men det krävdes här i alla fall ett par skor som var varma på riktigt.
 

Liknande trådar

Småbarn Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det...
Svar
13
· Visningar
890
Senast: lykke
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Vad har era barn för vinterskor? Ska köpa till 7-åringen men tycker det är svårt. Har en liten fashionista till barn så hur skorna ser...
Svar
9
· Visningar
1 333
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 873
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp