Vinterskor

Det är de vi har kvar från förra året, fungerade jättebra tills det blev rejält kallt, då frös han. Då hade vi ett par Salomon stövlar som fungerade jättebra tills det inte var iskallt och torrsnö, för då läckte de in. Så han frös om fötterna i samma ögonblick det blev väderomslag. Dock var allvädersstövlarna bättre än Salomonstövlarna! Men det krävdes här i alla fall ett par skor som var varma på riktigt.

Tycker det är nackdelen med många skor, men går att lösa med extra botten i skorna samt tjocka strumpor :)
 
Vi hade både Viking Goretex kängor och Intersports variant av allväderstövlar (mkt lika Vikings i länken). Sonen valde dock allväderstövlarna ALLTID, och Vikingskorna blev i princip oanvända. Dock blev de dyngsura den (en av de få) dagarna han hade dem i slask...

Har haft Kavatstövlar innan. Super!
 
Skiljer sig säkert åt var i landet man bor. Vi kör med kouma för vintern och sulman med gummifot och neoprenskaft för förvintern och ev slaskvinter. En tämligen vanlig lösning i Umeå.
 
Hur fungerar egentligen allväderstövlarna och sana med gummifot? Jag tänker att det borde bli varmt och fuktigt om barnet svettas om fötterna. Gortex tex andas ju och släpper ut fukten (en del av den iaf).
 
I år blir det Viking, en stövel av nåt piffigt slag, helt vattetäta. Kravet är varma och att man kan ta på sig skorna själv. Värme sekundärt, bor i Stockholm. Vi har mer slask än minus 25.
 
Mina barn har samma sorts skor i olika storlekar bara. Fodrade gummistövlar, Viking cherrox och sen vinterkängor från Kavat. De har hållit dem varma varje vinter hittills. :)
 
Vi har kört Vikingskor flera vintrar i rad nu, och även deras "höstvariant", goretex tjockare gympadojor typ. Jättenöjd varje vinter!
 

Liknande trådar

Småbarn Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det...
Svar
13
· Visningar
891
Senast: lykke
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 811
Senast: Linn-Nora
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 287
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp