Bukefalos 28 år!

Vinterutflykt med barnen?

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi skulle ha åkt till huvudstaden om några timmar, för en tvådagarsvisit hos barnens kusiner. Men de ringde tidigare i kväll och låg nerbäddade med feber, så vi får snällt stanna hemma.

Våra barn hade givetvis sett fram emot att träffa sina kusiner och leka massor, men så blev det ju inte.
Vi har kommit fram till att vi kanske måste hitta på något annat kul med barnen nu eftersom stockholmsresan inte blev av. Hade det varit sommar hade det ju funnits massor med barnvänliga upplevelseutflykter, men nu är det vinter och skitkallt...

Är det någon som har några tips på upplevelseaktiviteter man kan göra med tre ganska små barn så här mittivintern?
 
Sv: Vinterutflykt med barnen?

Beror lite på hur gamla de är och om ni har snö. Har ni snö kan ni ju bädda ner dom i en pulka ut i skogen och göra upp eld grilla lite korv eller pinnbröd. Kanske åka lite pulka i nån liten backe. :) Önska våran son va lite äldre han är bara 4 månader så vi får ta detta nästa vinter. Lycka till
 
Sv: Vinterutflykt med barnen?

Om vi vill mysa till det så packar vi korgen och drar iväg till något äventyrsbad (fast ungarna är lika nöjda med "vanligt" badhus) över dagen. Stannar på lämpligt snabbmatsställe på vägen hem och bara umgås.
 
Sv: Vinterutflykt med barnen?

Kolla om det går någon kortare film på närmsta biograf, tex Spöket Laban och Mamma Mu har jag sett går nu. Själva var vi på Madagaskar 2 idag och för tre åringen var den lite för lång och han hängde inte riktigt med i handlingen. Men sexåringen tyckte att det var toppen! :D

Annars är väl badhus ett förslag som ialla fall mina huliganer gillar, skogsutflykt är alltid populärt, kolla på kommunens hemsida för att se om de kanske har några aktiviteter som passar er.
 
Sv: Vinterutflykt med barnen?

Tack för era svar!
Beror lite på hur gamla de är och om ni har snö. Har ni snö kan ni ju bädda ner dom i en pulka ut i skogen och göra upp eld grilla lite korv eller pinnbröd. Kanske åka lite pulka i nån liten backe. :) Önska våran son va lite äldre han är bara 4 månader så vi får ta detta nästa vinter. Lycka till
hehe, nog för att vi faktiskt har haft minusgrader sedan julafton och det dessutom föll 2 cm snö då, men något pulkaföre har vi inte... Tyvärr...
Om vi vill mysa till det så packar vi korgen och drar iväg till något äventyrsbad (fast ungarna är lika nöjda med "vanligt" badhus) över dagen. Stannar på lämpligt snabbmatsställe på vägen hem och bara umgås.
Äventyrsbad finns, fast vi är rätt mycket i simhallen ändå så det känns inte direkt som någon spännande utflykt.
Kolla om det går någon kortare film på närmsta biograf, tex Spöket Laban och Mamma Mu har jag sett går nu. Själva var vi på Madagaskar 2 idag och för tre åringen var den lite för lång och han hängde inte riktigt med i handlingen. Men sexåringen tyckte att det var toppen! :D

Annars är väl badhus ett förslag som ialla fall mina huliganer gillar, skogsutflykt är alltid populärt, kolla på kommunens hemsida för att se om de kanske har några aktiviteter som passar er.
Bio kan möjligen vara ett alternativ för de två största, men lillgrabben tycker nog att det blir långtråkigt efter en stund.
Badhus - se ovan.
Skogsutflykter gör de nästan varje helg, med pappa, så det är kanske inte riktigt det vi var ute efter just nu, utan tanken var något som vi inte brukar göra annars. Ungefär som man åker till djurparker, nöjesfält och liknande på sommarhalvåret...

Fler tips mottages tacksamt!
 
Sv: Vinterutflykt med barnen?

Tål att undersökas, tack för tipset! :D

(jag visste om det i Kosta, men våra barn är i minsta laget för deras utrustning, tyvärr)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 576
Senast: Emtherlia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 652
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp