Vintervantar?

MsSleepalot

Trådstartare
Okej, Simon blir 1 år om drygt 2 veckor (:eek:) och han har gått sedan 10 månaders ålder. Han tycker såklart det är skitskoj att vara ute och leka och pyssla. Med vad ska man ha för vantar i vinter?

Har letat efter ett par långa vantar med dragkedja man kan dra åt vid handleden men såna finns inte. Det finns korta med dragkedja och långa utan dragkedja.

Vad är bäst?
Korta som jag antar är lättare att sätta på med dragkedjan?
Eller långa som kanske är svårare att få i tummen i men svårare att få av/tappa?

Och om ni vet några, gärna tips på ett par bra vantar:laugh:
 
Sv: Vintervantar?

Rasmus hade tumvantar, långa utan dragkedja och inte tummen där tummen ska vara. Han fick leka pingvin. Det var alltid ett h*vete att få den där minililla tummen i tummen på vanten och hade han väl tummen där kunde han inte röra den = blev kall.
Köpte ett par supertjocka varma vantar på coop typ för 2½ åringar med bara de sista cm som var ofodrat. Tog på de innanför overallen de gick typ till armhålan och sen overallen utanpå.
 
Sv: Vintervantar?

De behover inte tummen, det funkar bra anda. De langa med resar funkade bast for oss. Har du kollat internet, typ pippilotta.se? Annars har coop precis som jerseyko sager.
 
Sv: Vintervantar?

*svarar båda*
Men får dom tag på saker ändå? Simon går och håller i spade och bandyklubba tex och tycker det är kul att plocka saker. Skulle ni kört på pingvin stylen ändå?

Sen är det bara en tight mudd på hans overall vid handleden, blir kanske lite tight om man ska ha vantarna under. Annars hade jag stoppat under dom!

Har ju kollat i princip överallt men vet inte vad vi ska ha=/
 
Sv: Vintervantar?

Förra vintern körde vi mest med tunna vantar. Som magiska fingervantar fast som tumvante om du förstrå vad jag menar. Hade en hög och bytte när dem blev blöta . Elivia blev vansinnig när hon inte kunde använda händerna i tjocka klumpiga vantar så då drog hon bara av sig dem. Tunna vantar värmde bättre än inga alls;).

Sen hade vi även ett par från pop. Korta skaft med dragkedja där man lätt kunde få in tummen. Satte dem under overallen så de trillade inte av. Utan tumme hade hon blivit skitarg. Hiskeligt temprament min fröken har:o.

Hon var lite drygt 1 år förra vintern.
 
Sv: Vintervantar?

Vi har ett par långa, vattentäta, varma vantar från thinsulate med tumme. My, nio månader, använder dem redan.


//julia
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Fiorano
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Habina
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: Barrow
·
Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 830
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp