Bukefalos 28 år!

Sv: Virkon s

Så här långt: aldrig. Det har inte funnits något behov eftersom vi inte haft några smittor i stallet. Stallet rengörs dock med högtryckstvätt, grönsåpa och skurborste varje sommar efter betessläpp.
 
Sv: Virkon s

Så här långt: aldrig. Det har inte funnits något behov eftersom vi inte haft några smittor i stallet. Stallet rengörs dock med högtryckstvätt, grönsåpa och skurborste varje sommar efter betessläpp.

Samma här. ;)
 
Sv: Virkon s

Förr i tiden när det inte fanns Virkon, dog hästarna då? Och i såfall i vad? ;)

Förr så åkte nog hästarna inte runt lika mkt som de gör idag. Det härjade inte lika mkt sjukdomar förr i stallarna som det gör idag.

I vårt stall så tävlas det i perioder och varje sommar tar vi emot sommarhästar som står uppstallade. Mina ston som är dräktiga står i ena endan av stallet i en egen liten del. Den delen ser jag till att hålla ren för blivande fölungars skull.
Har man eget stall och bara sina egna hästar så vet man nog med sig om man får in smittor men det är svårt i kollektivstall. Där ta man det säkra före det osäkra.:p
 

Liknande trådar

Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 406
Senast: majha
·
K
Ekonomi & Juridik Nu behöver jag råd och tips! Upptäckte för tre veckor sedan några vita larver i stallet. Främst på täcken, golv och väggar. Vi beslöt...
Svar
8
· Visningar
5 439
Senast: Idaidut
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
69 559
Senast: anglahund
·
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar kring stallskötsel och ansvaret att se till allt funkar och att hästarna mår bra. Lite bakgrund till min...
Svar
2
· Visningar
1 325
Senast: Skruttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp