Bukefalos 28 år!

Visdomstander

M

menkomigen

Hej! Min tandlakare har nu sagt att jag maste operera bort mina visdomstander. Vet nan hur lange man maste vanta innan man kan vara i stallet igen (infektions risk etc)? Tacksam for svar. Mvh/ Amanda
 
Sv: Visdomstander

Jag var inte ut i stallet förens några dagar efter, de kan ge väldiga infektioner om du får in hästhår, damm, skit etc, så ja avrådde i några dagar. :grin:
 
Sv: Visdomstander

Ok, sa en vecka borde racka? Tack for svar!
 
Sv: Visdomstander

Upp till dig själv hur länge du vill vänta, men ja vänta i några dagar då ja va NY opererade !!!
 
Sv: Visdomstander

Vänta med att vara i stallet? Jag tävlade samma dag som jag hade dragit 2 av mina :D
(och så stor skillnad borde det ju inte vara mellan att dra ut vs operera bort med tanke på infektionsrisken, eller???)
 
Sv: Visdomstander

så länge du inte äter på något smutsigt borde det väll vara lungt :D
nä men om du är osäker fråga läkarna. Infektionsrisken borde ju egentligen inte vara
jätte mycket större en någon annanstans, allt beror ju på hur man sköter om "såret"
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
708
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Emmi
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp