Visning av häst

the_connemara

Trådstartare
Bilden föreställer en tvåårig connemaravalack i trav som jag visade i september. Hade velat ha lite tips på hur man hade kunnat visa hans trav bättre, hur man hade kunnat träna innan osv.

540_20061017111657DSC_0155.jpg
 
Sv: Visning av häst

De flesta domare gillar en häst som visar upp sig. Showig ger alltid mer poäng.

Din häst ser lite tråkig ut, han visar inte upp sig utan travar bara runt.
Men det går att ändra på.

Är du fortfarande intresserad så kan jag ge lite tips.
 
Sv: Visning av häst

Om inte annat läser jag väldigt gärna dina tips! :)
Jag är urusel på att visa framförallt traven.
Efter att ha fått hört att jag borde kunna få upp 1 poäng på traven på mitt sto och jag misstänker att samma gäller för hennes son, så:angel:

Alla tips läses med stort intresse.
 
Sv: Visning av häst

Fast det beror väl på ras man visar? Connemaror ska ha en naturlig trav, inga höga knän ex.

Men jag vill ha tips iaf! Allt mottages tacksamt :bow:

Kan ju tillägga att vi inte hann träna alls mkt. Fick hem honom direkt från hingstbetet två veckor tidigare och då hade han inte haft bett i munnen och vågade knappt gå vid sidan av mig. Så på bilen går han ju som kanske synes inte fram ordentligt och har ännu inte vant sig vid bettet. Men det var en liten lokal utställning för social träning, annars är de ju så långt bort. Så mer träning hade väl givit bättre resultat men jag vill ändå ha tips!
 
Senast ändrad:
Sv: Visning av häst

Hej, såg din tråd på avel oxå o då var det nån som svarade att man skulle göra halvhalter osv, Det funkar ju inte på unghäst som inte vet vad det betyder. Jag är ingen expert ;) (mer van o ställa ut húndar) men när jag visade min rätt så vilda unghingst i sommar fick jag mkt beröm av domaren för visningen. Jag tycker oxå att man ska visa dom rätt så lösa o sen verkligen springa på i bra tempo o i rätt takt, om du kollar på bilden så ser du att min o min hästs ben är i rätt takt o i rätt ordning o jag tycker att det flyter på bättre då när man travar.. man får verkligen ta i när man springer. Sen tror jag att det är viktigt att man inte tränar fööör mkt, då blir det less, men som sagt träna på att springa korta sträckor i takt o öka o minska tempot

http://http://i84.photobucket.com/albums/k6/homeisland/LaestrellaPotcholo2.jpg

obs kortet taget av duktiga http://www.fotozuzzi.se
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
9 299
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 760
Senast: jemeni
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp