Visst 17 har jag läst att...

Gry

Trådstartare
... att man på buke inte vill ha trådar som det är uppenbart att "inläggarna" bara är ute efter att bättra på sitt "antal inlägg"?
Eller?
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Tror jag också jag sett. Bifallsinläggen med bumpisar och håller med inlägg. Så trökiga.
Fast det är ju deras problem - sen man började stryka långa trådar en masse så får man nog skriva en jäkla massa meningslösa inlägg för att komma upp i tex Hästmänniska - om det nu är målet med bumpinläggen.
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Det brukar alltid komma någon och säga så när tramtrådarna dyker upp. Lägger själv in smailis svar ibland, men då beror det på att ord känns onödiga, en smailis säger mer än orden man ändå inte skulle fått ut ordentligt. Hänger du med i mitt svammel?
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Fast det är väl skillnad på "tramstrådarna" och på de som verkligen bara jagar inlägg... Tramstrådarna har ju ofta något slags innehåll även om det kan svänga rejält, och just "tramsas" en hel del, medans en del sitter och "skriver" inlägg i vettiga diskussioner utan att tillföra något överhuvudtaget, tex "din avatar är söt" när tråden handlar om vilket foder man använder, och den som då skrev "din avatar är söt" har inte gjort någon inlägg vare sig före eller efter den kommentaren i den tråden. (OBS helt påhittat exempel, är det någon som har gjort så, så har jag inte försökt jaga denna)
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Fast det har varit diskussioner just om att bygga på sina inlägg, just med dessa trams trådar. Men jag hänger med på vad du menar med "söt avatar".
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Bara att igornera en sådan tråd eller?
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Med tanke på mitt stigande antal inlägg så reagerar jag självklart på din tråd.

Vi har med Tifo's tillstånd fått en nålad tramstråd på senior.
Antalet inlägg ökar självklart i rask takt med sådana trådar men vad är problemet?

"Jaga" kan man ju antingen göra som Snurrfian sa eller så skiter man i det och råkar få många inlägg därför att man sitter och skriver i tramstrådar.

Vad jag vet så finns det inget i "regelboken" som säger att man inte får skriva i de tillåtna trådarna.

En annan sak är ju att man faktiskt kan skaffa inlägg på att bara sitta och argumentera i varenda diskussion som dyker upp på Buke, är det skillnad på vilken sorts inlägg som är legitimt för de olika stadierna som man kan ha/får beroende på antal inlägg?
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Nja... faktum är att jag reagerar på den där tråden om att välja mellan två saker. Jag kan liksom inte känna att den kan vara så där jätterelevant och så länge dessutom?

Visst kan det vara en rolig grej att skapa den längsta tråden genom bukes historia men jag vet inte... hur uttömmande kan det vara? Finns det inte en gräns för hur lång en meningslös en tråd kan bli? Och syftet med den?

Äsch, jag vet inte. Tramstrådar ska få finnas, inte på tu tal om saken. Man ska kunna diskutera och ha roligt. Men nu har väl det valts mellan två rätt länge och de som velat har säkert fått upp antal inlägg så det räcker.
Eller?
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Det brukar alltid komma någon och säga så när tramtrådarna dyker upp. Lägger själv in smailis svar ibland, men då beror det på att ord känns onödiga, en smailis säger mer än orden man ändå inte skulle fått ut ordentligt. Hänger du med i mitt svammel?

Klart jag gör. Och det blir ju ganska jobbigt om man aldrig får komma in med en liten kommentar ibland. Framförallt blir det jättetråkigt att skämta själv om man aldrig kan få en reaktion, ngn som "skrattar" eller liknande liknelser.
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Om du har problem med trådar eller användare är det väldigt enkelt att skicka ett meddelande om detta till moderator/faderator.


Och så ett allmänt inlägg i debatten;
Ja, det är irriterande med inlägg som inte alls har med tråden att göra. T ex "Du har pm" stör jag mig på ibland. Men det är mitt val - ska jag ignorera eller ska jag anmäla. Lite fingertoppskänsla och sunt förnuft.

Tramstråden på Senior tycker jag är väldigt bra sätt att få resten av trådarna seriösare.
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Två-tråden kommer nog dö ut när folk har valt tillräckligt länge. Precis som vissa diskussioner dör ut.
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Nja... faktum är att jag reagerar på den där tråden om att välja mellan två saker. Jag kan liksom inte känna att den kan vara så där jätterelevant och så länge dessutom?

Visst kan det vara en rolig grej att skapa den längsta tråden genom bukes historia men jag vet inte... hur uttömmande kan det vara? Finns det inte en gräns för hur lång en meningslös en tråd kan bli? Och syftet med den?

Äsch, jag vet inte. Tramstrådar ska få finnas, inte på tu tal om saken. Man ska kunna diskutera och ha roligt. Men nu har väl det valts mellan två rätt länge och de som velat har säkert fått upp antal inlägg så det räcker.
Eller?

Den tråden har också diskuterats vid flera tillfällen av Tifo och oss som skriver i den.
När Tifo låste "bukesoffantråden+ en annan välj två tråd" så skrev Tifo varför Välj en av två fick vara kvar. Det är inte svårare än att undvika de trådar som inte passar, eller de nick som på köpet får många inlägg.

Annars finns alltid rapporteringsknappen.
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Aha det har jag missat... Jag är inte så "duktig" på att samla inlägg... :rofl: Jag har aldrig förstått varför man gör det heller för att vara ärlig... Men jag har varit med i långkörare som raderat, och det blev väldigt mycket snacka och småprata och ibland väldigt seriöst och ibland väldigt oseriöst... Men det försvann ju tyvärr...
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

*KL*

....sen är det ju så med att:
*Chatten är stängd (Som förövrigt skötta tramsandet innan och då kan ju Tramstråden, som exempel, vara ett godtagbart alternativ. Eller hur?):idea:
* Malumbub gav en vettig anledning: För att få andra trådar seriösare :bow:
* ALLA som har barnasinnet kvar gillar att tramsa! :bump:
* Trams ger ett/flera gott/goda skratt som i sin tur förlänger livet (Hälsosamt!) :rofl:
* Sen trams...det tror inte jag är en anledning till att försöka öka sin inläggsstatistik. Det är ju bara trams....;)

Am I right? :D
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Dig är jag ganska impad av - hur all fridens namn hinner du med.
Jag stör mig inte alls på tramstrådarna - dom har sin funktion. Däremot när diskussionstrådar fylls med bifallsbumpar som det tar tid att scrolla förbi - då är det trökigt för mig.
 
Sv: Visst 17 har jag läst att...

Det är inte så svårt när man tramsar. ;) Går ganska fort att skriva ett antal inlägg varje dag.

Jag läser väldigt mycket i många trådar men avstår då att skriva.
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 963
Senast: Daff
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Kan man stänga av nedan beskriva notisfunktion? Den är helt oöverskådlig, och då den triggas igång vill jag inte längre se någon röd...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Jeffery
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 381
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp