Bukefalos 28 år!

Vit fläck i ögat

Sv: Vit fläck i ögat

Hej! Jag ska absolut inte säga att jag vet vad det är i ditt fall men jag har samma sak på min collie tik. Har kollat upp och ögonlyst henne flera ggr på Strömsholm och det är fettfläckar. Hon ska äta havrekli i maten resten av livet för det hjälper tydligen kroppen att ta hand om fett. Vissa raser har lätt att få sånt bla Collie och Schäfer. Finns inget man kan göra för att förebygga det heller vad jag fatta. Men kolla upp det så du är säker. Lycka till!
 
Sv: Vit fläck i ögat

Såg ditt inlägg nu, har inte varit inne och kollat tidigare. Men varit hos vet idag, diagnosen ser du nedan.

Kl*

En uppdatering.

Kom precis hem från vet. och det visade sig vara kolesterol/fett fläckar. Inget farligt alls. Han ska få 1 matsked havrekli 1 ggn om dagen i 1 månad.
Det var som jag kände på mig hela tiden, att det va något helt ofarligt.

Jag passade även på att ögonlysa honom, han hade nu UA så det känns kul =)
 
Senast ändrad:
Sv: Vit fläck i ögat

Åh vad skönt att det var samma som jag misstänkte. Min tik ska ju äta havrekli resten av livet men hon ha en rätt stor fläck. Hoppas den försvinner nu. :)
 
Sv: Vit fläck i ögat

Saken är ju den att vi alla (nästan) här inne är ju riktiga djurvänner och vill inte att djuren ska lida i onödan.
Allt för ofta så ser man ju trådar där ngn undrar vad som kan vara fel och när den inser att det kommer bli dyrt så kommer det ursäkter och sedan hör man inget mer. Eller så vägrar dom inse...
Därför blir det nog lätt att man hugger lite extra när man får en känsla av att veterinärbesök är jobbigt.
Det finns ju så oroligt många människor som ska ha djur men inte är beredda att göra det som krävs för att dom ska må bra, och det gör iaf mig så jäkla förbannad. Att ha djur är ingen rättighet, bara skyldigheter.
och det var ju just detta jag blev så förbannad på, att man fick känslan att det var så himla jobbigt för dig att ta dig till veterinär. Men eftersom du nu förklarat lugnt och tydligt och moget så förstår jag ju att det inte var så du kan ha menat. För en som inte tar sitt ansvar skulle bara fortsätta skylla ifrån sig eller lämna tråden.

Men nog om det. Skönt att det inte var ngt allvarligt!
 
Sv: Vit fläck i ögat

Tack så mycket Shark, ditt inlägg betydde mycket!
Förstår dig och vet precis vad du menar. Har också läst om sådana trådar du beskrev och då blir man ledsen och frustrerad. Man ska inte ha djur om man inte är beredd på att betala för dem också.
Tror nog att allt blev ett missförstånd mellan oss något som är så lätt genom forum. Jag tycker inte det är jobbigt att ta min hund till veterinären. Det är min skyldighet att han mår bra. Han kan ju inte ta sig dit själv när han blir dålig som vi människor kan.

Som sagt jag uppskattar ditt inlägg otroligt mycket och jag är glad att du äntligen förstod. Jobbigt när det blir en massa tjafs och dålig stämmning;)
Tack:bow:
 
Sv: Vit fläck i ögat

Ja det känns toppen! Hans fläckar är pyttesmå att dem knappt syns. För hon såg först bara i den ena ögat så att jag fick säga till att han hade i båda ögonen.
Veterinären berömde att jag var så uppmärksam.
Hon sa också att hon hade hört att det ska vara svårt att få tag på havrekli. Stämmer det?
 
Sv: Vit fläck i ögat

Nej jag har inga problem att köpa iaf. Köper mitt på våran lilla Ica Nära butik kostar väl 14-16 kr för 300 g. Ingen dyr medicin precis;)
 
Sv: Vit fläck i ögat

Aha okej. Hoppas dem ha det här på ica jag är nu. Dem ha i vanliga fall väldigt dåligt med varor :p
Haha nej det kan man ju inte gnälla på precis ^^
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 266
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 330
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 640
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp