Bukefalos 28 år!

Vit och grå Norsk skogskatt

C

Chebban98

Hejsan, är helt ny på forumet och undrar bara lite snabbt om det är någon som äger eller har en bild på en vit och grå skogis?

Ska para min kisse med en, men hon har ingen bild så jag försöker bara föreställa mej bilden i huvet och vill gärna ha lite insperation HUR han kan se ut ;) hehe

Ska bli himla spännande att para, första gången för både mej o kissen, rikitgt roligt!!

Men in med era grå-vita skogisar!!!:bump:

Ni får gärna slänga in andra färger också, är helt dökär i rasen :love:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Här kommer bilder på hugo!

13404661.jpg


13404662.jpg


13452084.jpg
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Åh vilken sötnos :love::love::love:
Tänk vilka fina kissungar det kommer bli :) Kan uppdatera med bild, då hon har skickat till min mobil :)
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Bilder vill vi se :)

Men har du redan bestämt att du ska para med en grå-vit skogis? Du hade bara inte bilder på den lr?
Lite seg idag... :smirk:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Min är ingen skogis, men han är grå-vit och långhårig... duger det? :D

6711941.jpg


6712019.jpg


Sen är han en tråkmåns som alltid sover när kameran är framme, men det är väl sånt man får stå ut med..
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Han ser ut att vara svartvit inte blåvit. Det finns ingen korrekt färg som heter gråvit utan vanligtvis är det blå med vitt man menar.
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Men katten vara "grå" i färgen om den är svartvit? För svart är han definitivt inte.
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Men katten vara "grå" i färgen om den är svartvit? För svart är han definitivt inte.

Han är blå och vit, men han har en väldigt mörk blå färg. Färgerna kan även påverkas lite beroende på vilken dator man sitter framför. ;)
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Bilder vill vi se :)

Men har du redan bestämt att du ska para med en grå-vit skogis? Du hade bara inte bilder på den lr?
Lite seg idag... :smirk:

Japp, Safir heter han :D Jag har nu fått bilder på mobilen!

Ingen som har mobil med sladd till datan som kan hjälpa mej lägga in?! :angel: Jag kan mmsa bilderna alltså.
(Min sladd ligger på gotland :angel:)

Tack för bilderna Carran82 :D:D

Tack alla för svaren!
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Tack, det var väl det jag tyckte. :D Jag tror nog att blixten förmörkade honom lite också, eftersom det var ett släckt i rummet också.

Jag tycker inte han är speciellt mörk när man ser honom irl, men det är ju jag det, som ser honom varje dag..

Till TS: det var så lite så :) Jag har fler, men vill inte bomba tråden :angel:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Vilken uppfödning kommer han i från? Är det han som ska bli pappa eller vadå? :crazy:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Ska du starta Norsk Skogkatt-uppfödning? Varför går du inte genom skogkattslingan eller andra skogkattsidor isf? Eller uppfödaren av din hona kanske kan hjälpa dig?
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Vad kommer den i från för uppfödning då? För du menar Norsk Skogkatt (NFO) va?
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Jo jag menar Norsk Skogkatt annars kull ejag väll inte skrivit i tråden, ett s mer eller mindre....

Han är inte från nån alls, från min mamma som har en hona som är parad med en hane privat,

bättre bild
n732045609_392613_6505.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Har han stamtavla?

För annars är det ingen Norsk Skogkatt.
 

Liknande trådar

Dressyr Hoppas jag har lagt tråden i rätt forum. (Videon vänds rätt efter några sekunder) Jag behöver hjälp med att förbättra min sits och...
2
Svar
20
· Visningar
2 970
Senast: Brille
·
Hästhantering Vet inte riktigt hur jag ska börja att förklara, eftersom att det är ett beslut jag behöver hjälp med som egentligen är ganska...
2
Svar
27
· Visningar
5 736
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 112
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp