Bukefalos 28 år!

Vit och grå Norsk skogskatt

Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Kollade stamtavlan, jag har en NORSK SKOGKATT var det bättre så...vad duktig du är:angel:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Kanske det. Men är det inte lite underligt att man inte vet hur ens egen katts ras stavas?
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Kanske det. Men är det inte lite underligt att man inte vet hur ens egen katts ras stavas?

Känns inte som ett världsproblem för mig, om det stavas med ett s eller utan....men har man inte mycket annat för sig så....:angel:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Jag tycker det är rätt viktigt, men det är väl bara jag då...
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Känns inte som ett världsproblem för mig, om det stavas med ett s eller utan....men har man inte mycket annat för sig så....:angel:

Tänker inte svara dig mer nu för det var inte detta tråden handlade om, att tjata om katters stamtavla finns eller ej eller hur rasen stavas.
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Skojar du? Jag blev i en annan tråd anklagad för att kränka hela norska folket och mer eller mindre starta krig mellan Norge ocgh Sverige för att jag påstog att skillnaden bara är ett stavfel.:crazy:

Oj, folk har inte mycket att göra. :)
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Ja tydligen :p

Eller knarkare snarare. De måste ju skryta.
Nu har de stora fina hundar istället. :angel:
(Ja, de är djurvänliga.)
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

*Knapplån*

Egentligen vill jag inte lägga mig i denna tråd (eller det som den har resulterat i), men jag är beredd att hålla med JustME83 faktiskt. Jag har haft skogis i 17 år och har mer eller mindre stört mig på att folk (säkert mot bättre vetande, iofs) säger Norsk skogskatt. Det är som att säga Goldens retriver eller nåt. Namnet är Norsk skogkatt, inget annat och det säger jag inte för att reta upp folk här på forumet.
Kollar man annonser på tex bl***et kan man börja med att skilja de äkta från de oäkta skogisarna genom annonsrubriken för att hårddra det lite.

Lite off topic men det är många katter man hört folk ha eller ska sälja som det är Norsk skogskatt i. Som något som statusförhöjer katten från att "bara" vara huskatt. Något man kan ta extra betalt för även om katten ser ut som vilken katt som helst! (Vill tillägga att jag inte nedvärderar någon katt här nu, oavsett rastillhörighet!)
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Jo jag stör mig på folk som tror att bara för att huskatten har lång päls så är det en Norsk Skogskatt i den.

Jag har inget emot huskatter men jag tycker inte man ska hålla på och "försköna" katterna, som om de inte duger att de är huskatter utan måste vara halvskogis, angora, perser eller whatever...
På Blocket verkar sannerligen folk tycka att huskatt inte är fint nog utan lägger till både skogis, siames och lite annat och tar upp till 2500 kr för huskatterna som antagligen inte ens är kollade hos veterinären...

:mad:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Jaa, det är märkligt! Stamtavlan ger ju inte bara äkthet utan oxå en garanti för att katten är vet besiktigad och grundvaccinerad. Något man indirekt betalar i och med raskattens något högre pris.
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

n732045609_392613_6505.jpg


Gud så underbar! :love:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Ja, enligt vissa ska ju alla huskatter kosta 4000 kr så då är ju 2500 billigt. Jag har perser i mina, får jag inte säga det?

Visst får du säga det! Men en del uttrycker det som något som skulle försköna huskatten lite (spec i annonser) och fast de kostar så mycket som 2500 är de i många fall inte ens besiktigade eller grundvaccinerade. Det var väl mest det som kan störa lite! :crazy:
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Ja, enligt vissa ska ju alla huskatter kosta 4000 kr så då är ju 2500 billigt. Jag har perser i mina, får jag inte säga det?

Jag tycker inte man ska hålla på med avel för att tjäna pengar, vilket många "oseriösa" gör, de lägger till lite flashiga raser i annonsen och tar mycket mer för katterna än de lagt ut på dem. Det är DET jag är emot.

Du är helt hundra på att du har perser i dem? Har du sett stamtavlorna?
Sen är ju nästa fråga hur man som raskattsägare kan låta en blandraskull bli till. Vad tycker uppfödaren till persen om detta? Att de bidragit till ännu en huskattskull? Många tänker ju inte längre än näsan räcker...

Jag tycker det är nog med huskatter och tycker inte vi ska sätta mer av dem till världen förrän vi fått bukt med alla hemlösingar och ökat huskatten status.

Ska man inte avla på katten oavsett vad det är för ras så ska den kastreras så fort det går!
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Ja jag vet att det är perser eftersom den här familjen födde upp perserkatter i många år.
 
Sv: Vit och grå Norsk skogskatt

Håller med JustMe83. Varför avla fram fler huskatter när det finns över 100 000 hemlösa och katthemmen är fulla av katter som inte har ett eget hem.
 

Liknande trådar

Dressyr Hoppas jag har lagt tråden i rätt forum. (Videon vänds rätt efter några sekunder) Jag behöver hjälp med att förbättra min sits och...
2
Svar
20
· Visningar
2 978
Senast: Brille
·
Hästhantering Vet inte riktigt hur jag ska börja att förklara, eftersom att det är ett beslut jag behöver hjälp med som egentligen är ganska...
2
Svar
27
· Visningar
5 741
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 128
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp