Bukefalos 28 år!

Mia_R

Trådstartare
Har hittat några nya ostar i disken som säljs som vit ost? Det är både burkar från Bulgarien och lite varstans och plastförpackningar med "snören"? Någon som vet vad det är och använder dem? +40, +55, +80? Är det typ fetaost eller hur smakar de? Visst, jag kan köpa och testa, men det tar emot att köpa ngt som jag kanske slänger. :o
 
Sv: Vit ost?

Har hittat några nya ostar i disken som säljs som vit ost? Det är både burkar från Bulgarien och lite varstans och plastförpackningar med "snören"? Någon som vet vad det är och använder dem? +40, +55, +80? Är det typ fetaost eller hur smakar de? Visst, jag kan köpa och testa, men det tar emot att köpa ngt som jag kanske slänger. :o

Jag har testat för ca 2 år sedan, minns dock inte :o inte äckligt iaf :D Men jag gick inte och köpte det efter jag fick prova :cool:
Men vad menar du med +40, +55 och +80????
 
Sv: Vit ost?

Jag köper ofta turkisk vitost, det påminner lite om feta, men är mjukare, krämigare. Inte lika mycket smak som feta. Men kallas visst turkisk feta. Yesilova som säljs på liknande burkar är mer kallat för salladsost, smakar samma som turkiska vitosten.
Det är bra pris på den här osten, jämfört med fetan i butik.
 
Sv: Vit ost?

Jag använder dem ungefär som fetaost. Smaken är ganska lik, priset är mycket bättre. Burkarna är roliga att ha växter i på balkongen.
 
Sv: Vit ost?

+40 osv är fetthalten i TS vad jag förstår. Nånting liknande vår 17% -31%.

Hur vet man vilken som är god, den turkiska på burk? Väldigt stor skillnad på pris!:eek:
 
Sv: Vit ost?

Viken sort exakt är det du frågar om? Svårt att svara för någon man inte smakat på.
 
Sv: Vit ost?

:) Skulle kunna vara den ost som använs till Scopska sallad i Bulgarien, en typ av feta.
Älskar den salladen
 
Sv: Vit ost?

Alla sorter? Jag vet inte vad ngn av ostarna är för något, de är förpackade i burkar och plastförpackningar, en del ser ut som snören och andra är allt från bredbara till hårdare.
 
Sv: Vit ost?

Jag tänkte om det var någon specifik sort du undrade över. Det blir lite som att svara på hur långt är ett snöre annars..;) Men yesilovan tycker jag är god, finns i flera fetthalter och stor eller liten burk. Den lilla har väl tre kakor som kan vara delade så det blir sex halvor. Om jag inte minns fel, har ingen hemma just nu.
 
Sv: Vit ost?

Ok, svårt att ge ett mer specifikt svar då allt är helt nytt för mig, men då ska jag testa yesilovan om den finns där. :)
 

Liknande trådar

Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 179
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Harmomini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp