Bukefalos 28 år!

Vita katter - bildtråd

alazzi

Trådstartare
Tja, min Frosti har ju mönster men han är ju dock nästan vit.
]
Fuji%2007.07.2008%2007-34-25.JPG

Fuji%2007.07.2008%2007-42-40.JPG
 
Sv: Vita katter - bildtråd

Himmel vilken vacker perser! :eek::love::love:
Den vackraste jag nånsin sett tror jag faktiskt!
 
Sv: Vita katter - bildtråd

Vår lilla skrutt, Sixten, ca 14 veckor nu. :)

Foto0009.jpg


Hmm...jag lyckades inte vända bilden rätt...men ni ser att han är en riktig bukekatt? ;)

Foto0029.jpg


Foto0028.jpg
 
Sv: Vita katter - bildtråd

Jo, han är ju det.Vi skulle ju inte alls ha en katt till just nu, räckte så bra med den vi hade. Tills Sixten tittade på oss med sitt blåa o sitt grönbruna öga och jamade ynkligt. Då var det kört...;)
Men dottern tycker det är lite jobbigt att han är så liten och jamar mycket, vi brukar alltid adoptera vuxna katter från katthem så hon är inte van vid kattungar, hon vill ju vara minst. ;)
 
Sv: Vita katter - bildtråd

Ja, han har det. Eller det ena är väldigt ljusblått och när vi fick honom var det andra väldigt grönt. Jag har väldigt gröna ögon och dottern har blåa så därför tyckte vi det var perfekt, nu har det gröna blivit mer brunt men det går bra ändå. :) Han är så söt och liten, men han växer väl upp han med.;)
 
Sv: Vita katter - bildtråd

våran ena lilla kisse Knut är kritvit med ett brunt och ett blått öga.. :) nu väntar vi på en långhårig vit kisse som är lev klar om ca 4 veckor :love:
 
Sv: Vita katter - bildtråd

häftigt! :) Då finns det flera, men han har inga problem annars? För när jag är glad och tycker han är så jättesöt så får man ju höra att Ja, men för det första är han vit, bara det en defekt och sen har han olika ögon det är ju ännu mer defekt. Den katten blir inte gammal för den borde inte ens överlevt. :(

men vi tycker om vår lille Sixten och hoppas han blir väldigt många år gammal. :)
 
Sv: Vita katter - bildtråd

Det var väl det dummaste jag hört! En odd-eyed katt är verkligen inte "defekt" på något vis. Vita katter KAN vara döva men det kollar man lättast med BAER-test hos veterinären. Vita katter med olika ögon har mig veterligen INTE en kortare medellivslängd.
Supersöt katt!
 
Sv: Vita katter - bildtråd

våran Knut är då inte döv.. han kommer så fort man prasslar med godispåsen och han är ute och springer och kommer när man ropar. Han är precis som vilken ännan kisse som hellst fast lite häftigare än dom andra;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vita katter - bildtråd

Jag har en helvit grabb som har ett brunt och ett blått öga :) Tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder här...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 689
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Hur vanligt är det att rävar skadar katter? Har en räv i närheten. Nu såg jag den på tomten precis vid huset. Det känns ju inte helt...
Svar
7
· Visningar
896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp