Bukefalos 28 år!

Vita katter

Sv: Vita katter

Tror vit siames är undataget. Deras maskning "skyddar" mot dövhet sas. Har en artikel om det från Siames & Orientalringen här hemma om någon är intresserad.

Gammal tråd :D

Skillnaden det blir med "vit siames" är att de är blåögda utan att öka risken för dövhet. Detta för att de blå ögonen kommer från maskningen och inte från genetisk blåögdhet. De har alltså samma sannolikhet för dövhet som tex en vit gulögd.
 
Sv: Vita katter

Jag har en vit bondkatt som bästa år fyller fem!
När jag köpte honom visste jag inte ens om något samband med dövhet och vita katter, jag antog att min hörde som alla andra så han bodde i stallet. Dock tog det inte många veckor fören grannen ringde och sa att han sr påväg till vet med min lilla katt, hand tre borderterriers hade flugit på honom, vet konstaterade direkt att han saknar hörsel. (Gulögd)

Han blir nu snart 6 år, och har aldrig mer haft problem, vi pratar handspråk, såfort han ser en hand ska han helst vara på och med och i den. Jamar väldigt mkt, men jag tycker det är charmigt.
Han går gärna ut på tomten, men bara med sällskap av mig eller hunden, så han har någon att läsa av!
 
Sv: Vita katter

*kl

Gammal tråd, men jag har en vit huskatt som hör alldeles utmärkt:). Gulögd.
Kommer från ett katthem i vuxen ålder så hörseltestet var gjort hos veterinär innan jag fick hem honom.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 998
Senast: cirkus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
579
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 927
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp