Bukefalos 28 år!

vita kossor...

PrittePuff

Trådstartare
vad finns det för olika vita nötraser. (kött)

såg några fina och undrarde vad det var för några.

dom är kanske lite små beiga... och luddiga i pannan... (tjurarna mest)
 
Sv: vita kossor...

Det var nog charolais! Vi har ett gäng på 80 djur hemma. Bilder finns på www.fiart.se/forneboryd så kan du se om de är likadana som de du såg. De är lurvigare på vintern å har lite pottfrilla i pannan...ser jättekul ut :D
 
Sv: vita kossor...

Charolais, Blonde Aqvitaine (osäker på stavningen)?
 
Sv: vita kossor...

*Christine* skrev:
vad finns det för olika vita nötraser. (kött)

såg några fina och undrarde vad det var för några.

dom är kanske lite små beiga... och luddiga i pannan... (tjurarna mest)

om de var beige så var det troligtvis en korsning mellan charolais och simmeltal (stavas?).
 
Sv: vita kossor...

gadriel skrev:
om de var beige så var det troligtvis en korsning mellan charolais och simmeltal (stavas?).
här var det fullt av gissningar...

Jag skulle, med den korta beskrivning som var med tro att det rör sig om "blonde-djur"...

Limousinkossor kan skifta väldigt i färgen, från ljustbeige till nästan fuxröd...
 
Sv: vita kossor...

ancan skrev:
här var det fullt av gissningar...

Jag skulle, med den korta beskrivning som var med tro att det rör sig om "blonde-djur"...

Limousinkossor kan skifta väldigt i färgen, från ljustbeige till nästan fuxröd...

Japp ;) Var min sambo som föder upp charolais som trodde det var det eftersom han själv haft sånna korsningar då förstakalvarna ska få ltie mindre kalvar.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 447
Senast: Luff
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
668
Senast: Amha
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 569
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
306
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp