Bukefalos 28 år!

gul_zebra

Trådstartare
Vitakraft meny för råttor, någon som provat det? är det bra? innehåll?
Nån som vet om det finns i 5 kg? Bara sett 1 kg på djuraffären men det blir ju svindyrt om man ska köpa såna... Går ju åt mellan 5-10 kg varje månad... :crazy:
 
Sv: Vitakraft

gul_zebra skrev:
Vitakraft meny för råttor, någon som provat det? är det bra? innehåll?
Nån som vet om det finns i 5 kg? Bara sett 1 kg på djuraffären men det blir ju svindyrt om man ska köpa såna... Går ju åt mellan 5-10 kg varje månad... :crazy:

Har inte provat just den sorten, men jag tycker att deras produkter är rätt så bra överhuvudtaget...
Fast det finns godare gnagstänger i annat fabrikat, tycker mina små... :D
 
Sv: Vitakraft

Hej!

Jag tänkte bara berätta att jag använder vitakraft tyvärr så vet jag dock inte om det finns i större än 1kg.... men håller med om att det går åt mycket mat till de små.. har bara två och får ändå slänga ut pengar till mat åt dem (2-3kg/månaden äts det här! :angel: )
 
Sv: Vitakraft

mina tamråttisar åt alltid mer matrester än fröblandning. :D
 
Sv: Vitakraft

Ok... Vet du vad det innehåller? Fungerar bra? Näringsvärden? Har för mig att det stod på svenska på marsvinsmenyn när jag hade marsvin, så det borde ju göra det på råttblandningen också... Kan ju alltid höra på djuraffären om det finns så de kan ta in...
Verkar inte finnas, iaf inte enligt hemsidan men det skadar ju inte att kolla för säkerhets skull iaf :-)
 
Sv: Vitakraft

gul_zebra skrev:
Ok... Vet du vad det innehåller? Fungerar bra? Näringsvärden? Har för mig att det stod på svenska på marsvinsmenyn när jag hade marsvin, så det borde ju göra det på råttblandningen också... Kan ju alltid höra på djuraffären om det finns så de kan ta in...
Verkar inte finnas, iaf inte enligt hemsidan men det skadar ju inte att kolla för säkerhets skull iaf :-)

Jag vet inte men jag kan ta reda på det.... men just nu har jag ingen mat hemma.............
 
Sv: Vitakraft

rattalskare skrev:
Jag vet inte men jag kan ta reda på det.... men just nu har jag ingen mat hemma.............


Det innehåller en hel del smarrigheter iallafall men de finns dock inte i större än 3kilo här som sagt men de kanske kan beställa hem???
Den maten ger ju näring och alla vitaminer så man inte behöver ge något tillskott näringsvärden vet jag dock ej...
 
Sv: Vitakraft

Ok..
Nej tillskott ger jag inte ens nu, ser till att de får bra mat istället. Så är Vitakraft så bra som de utger sig för att vara är ju det perfa, blir lite billigare också. Däremot är jag lite tveksam ändå, med tanke på att enligt de ska marsvin och kaniner ha fröblandningar, i Norge har de visst släppt ut nya råttpellets också... Så jag är något tveksam inför om det verkligen är så bra som de påstår...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 780
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 763
Senast: CaisaCax
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 241
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 273
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp