vittringsapporter

Milosari

Trådstartare
hur långa ska de vara? (till lydnad). var och handlade och tänkte köpa 1 meter fyrkantig pinne, men ack nej, jag fick köpa hela 3,9 m... *mutter* tur att den var billig, 30 spänn för hela.

en fråga till, när man ska "avlukta" dem så har jag förstått att man kan koka dem eller lägga dem i frysen. hur länge ska de i så fall koka/ligga i frysen? bör de förvaras i plastpåse (tätt knuten) eller går det bra med tygpåse?
 
Sv: vittringsapporter

De rekomenderas att vara 8-10 cm långa och 2 cm tjocka.
Din andra fråga har jag ingen aning om.
 
Sv: vittringsapporter

Du kan annars ha de liggandes ute om du har balkong eller nått sånt. Förvara de öppet ute så att lukten kan flyga bort. Om man kan "förbehandla" de innan i frys eller kokning vet jag inte. Mina har legat ute så länge innan jag började att använda de så det har jag aldrig funderat på. Min kompis har ett platt garagetak, så hon brukar hiva upp de där ett par veckor :) Jag har mina bara liggandes i en påse på balkongen.
 
Sv: vittringsapporter

Jag har tänkt :)

När jag höll på mycket med detta så hade jag mina i plastpåse. Och jag har för mig att de fick ligga minst tio dagar innan jag använde dom igen.
 
Sv: vittringsapporter

Jag brukar bara hälla kokande vatten över dom och sedan lägga in dom i frysen. Enkelt och snabbt.
 
Sv: vittringsapporter

Grana skrev:
De rekomenderas att vara 8-10 cm långa och 2 cm tjocka.
Din andra fråga har jag ingen aning om.

nu har jag sågat upp några bitar men upptäckt att Lokes mun nästan är bredare än 8 cm... 12 är mer lagom. är det verkligen samma storlek för alla hundar?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Jag har ett "litet" problem. Eller kanske snarare, Herr Häst har ett "litet" problem. Han är livrädd för vildsvin, och allt som har med...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 286
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Att bli påflugen av en annan hund... Så jävla typiskt när man lagt ner år på att få Focus att sluta hata andra hanar. Det började med...
2
Svar
31
· Visningar
2 717
Senast: Disen
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp