Bukefalos 28 år!

VM-tråden

Fast GF var en katastrof. Massor med sakfel och märkliga kommentarer för de invigda.

Jag ville vara lite snäll :) då jag antog hon inte är van att kommentera.

Jag använde SVTs sida och "tyckte till" och nu verkar det som om det är Maria Wallberg och Yvonne Åstrand som kommenterar? Det var fler som hade "tyckt till" ang kommentatorer så det kanske hjälper att säga sig mening där?
 
Jag är egentligen ingen inbiten fälttävlansryttare men plötsligt känns VM så mycket mindre intressant när det bara är hoppning kvar. Hoppning - dressyr - fälttävlan hade varit bättre så det blev mer och mer spännande hela tiden ;)
 
Jag är egentligen ingen inbiten fälttävlansryttare men plötsligt känns VM så mycket mindre intressant när det bara är hoppning kvar. Hoppning - dressyr - fälttävlan hade varit bättre så det blev mer och mer spännande hela tiden ;)
Först tänkte jag att du menade fälttävlansmomenten men nu tror jag att jag förstår jag vad du menar. Och ja, för mig är hoppning totalt ointressant fram till ögonblicket det är fyra ekipage kvar för den individuella finalen.

Utöver det tycker jag som många andra att det nog är dags att splittra upp WEG och låta alla grenar köra sitt eget race eller ge det till Aachen rakt av. Det var ju liksom tänkt att WEG skulle innefatta alla grenar på samma plats och så var ju definitivt inte fallet i Frankrike där det även i Caen är sjukt långt mellan företeelserna.
 
Aachen kör ju allt på EM förutom fälttävlan som går i Skottland, det är ju sjukt trist om nått.
 
Jag har ju den videofilmen och det är sjukt vad det har ändrat sig när det gäller kvaliteten på dressyr och hoppning. Men dom var ju grymma terrängryttare!
Jag har den också nånstans men vad jag tänkte på är ju säkerhetstänket som var i princip non-existent, Ginny Lengs häst som fastnar i bullfinchen, Ullas vurpa osv.
 
Fast inte är det bättre idag i många fall. Öppna spetsar är ju på tapeten igen tex och dom går tillbaka till många "gamla" hindertyper då hästarna hoppar bättre på dom. Sen finns det ju mycket som är bättre idag naturligtvis men jag vette fan om det är mindre allvarliga olyckor.
 
Jag har ju den videofilmen och det är sjukt vad det har ändrat sig när det gäller kvaliteten på dressyr och hoppning. Men dom var ju grymma terrängryttare!
Jag har den också nånstans men vad jag tänkte på är ju säkerhetstänket som var i princip non-existent, Ginny Lengs häst som fastnar i bullfinchen, Ullas vurpa osv.

Och ändå var det inte några allvarliga incidenter..

Vad jag vet så var det nog ingen dödsolycka fören fram på 2000 talet, kanske någon men väldig ovanligt. Trenden vände bär man gjorde om terrängmomenetet.

Har ridit banhoppning många gånger efter jag vurpan i terrängen, har aldrig haft några problem med en dålig häst och jag tror att det beror på att de var betydligt mer tränade då än nu. Dessutom så har banorna blivit knixiga, svängiga och många smalhinder vilket stör den normala galopprytmen och gör hästarna betydligt tröttare än förr
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 315
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
45 845
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp