Bukefalos 28 år!

Voljär till finkar?

gul_zebra

Trådstartare
Håller på planerar för ett voljärbygge där jag ska ha finkar, 115*55*180 (längd*djup*höjd) blir det, möjligtvis nån cm mer eller mindre då jag måste kompromissa med en fönsterbräda :p
Får hem 2 måsfinkar nu i augusti som ska bo där men vill ha några zebrafinkar också. Hur många finkar kan totalt bo i voljären utan att det bli för trångt?

Och så det här med nät - det enda vettiga nätet jag hittar har maskor på 19*19mm, antar att det är för stort? Om jag lägger det omlott så maskorna blir typ 19*10 cm, funkar det då?
 
Sv: Voljär till finkar?

Då jag inte kan gå in på jula nu själv och kolla men där har dom fyrkantsnät 5x0,5 m där jag tror maskorna är mindre än 10 mm, använder det till mina marsvin.
Kostar 69 kr rullen.
 
Sv: Voljär till finkar?

Ja jag har för mig att jag sett sånt jag med... Men när jag gick in och kollade så var 19*19 mm minsta som fanns :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Nu ska jag snart köpa en voljär åt zebrafinkarna, bara jag får lön om ungefär 3 veckor så! Jag hade gärna velat ha lite fler sorters...
Svar
8
· Visningar
4 270
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Tror mig minnas att man ska vänta med häckning tills de är minst ett år gamla. Stämmer det? Hur hindrar man då ett par från att häcka...
Svar
17
· Visningar
3 224
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp