Bukefalos 28 år!

VPS, server, hemsida

Smultronritt

Trådstartare
Är det någon här som är haj på VPS egen server osv? som kan tipsa om bra och helst billigt managed VPS med Cpanel och Softaculous eller liknande? Spelar i princip ingen roll vilket land det är i, och behöver inte supermycket plats eller hastighet i början, men gärna så bra som möjligt och bra support och bra upplägg och användarvänligt.

Jag har använt managed vps förut. Är det svårt att gå över till bara unmanaged VPS, dedicated, eller egen server då, och hur kan jag enklast eller fortast lära mig det? Är det lika bra att lära sig sätta upp en egen server hemma då? Jag vill jättegärna lära mig att ha en egen server men vet inte riktigt hur jag ska nå dit. Jag kan gärna ha det vid sidan av en managed vps för att lära mig, eller börja med drt och se om det går för det är inte så panik att starta min hemsida. Men jag vet bara inte hur jag lär mig att starta och hantera en egen server trots att jag letat runt en del på nätet och forum osv?

Jag ska alltså inte driva någon superstor sida, i början kommer det nog inte vara jättestor trafik, men det kan komma att växa efter hand. Helst skulle jag vilja ha en databas med bilder och dokument och, så det kan komma att ta en del plats efter en tid som bilder eller videos läggs till. Och jag vet att jag behöver funktionerna från minst vps.

Väldigt tacksam för hjälp :).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 917
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 096
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 402
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
12 794
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp