Bukefalos 28 år!

Vuxen katt + kattunge..?

EmmaBovary

Trådstartare
Jag undrar å en väninnas vägnar :)

Fick hem min underbara Zelda i söndags. Hon är en kattunge, och vi har sedan tidigare en kastrerad katthona på nästan exakt ett år som aldrig varit i kontakt med andra katter, förutom grannens katter i trapphuset, och åt dem fräser hon bara. Hon är även innekatt, så hon är ganska isolerad från omvärlden. Men grejen är den att både i söndags och måndags var det okej. De fräste åt varandra, och det hade vi förväntat oss, men imorse vaknade jag av att Zelda skrek (pep, heh) och går upp och får se Slayer (vuxna katten) med tänderna hårt i Zeldas mage. Jag blev ju rädd att Zelda hade ont så jag schasade bort Slayer. Slayer har dock fortsatt med det här hela dagen.
Nu på kvällen låg de i soffan jättenära varandra och sov och Slayer vaknade. Hon började tvätta Zelda som en mamma och allt var skitsött och jag grät, känslig som jag är. Zelda ville dock busa efter ett tag och började. Men det ville inte Slayer så hon bet till i halsen på Zelda så hon skrek igen. Och nu har de hållt på så en sväng. Min sambo säger att det är normalt och att jag ska låta dem vara, men jag vill ju inte göra något som skulle skada katterna.

Så, efter allt det här så undrar jag: Är det normalt? Ska jag låta dem vara? Var går gränsen för hur mycket jag ska låta dem slåss isåfall? Tacksam för all hjälp!
 
Sv: Vuxen katt + kattunge..?

Det är normalt!:D
Här hemma kan Gustav tvätta lillingen för att i nästa stund flyga på henne (leker). Det är ingen fara så länge dom inte börjar storfräsa åt varann, Gustav har fräst en gång men då ville han bara vara ifred.
Du behöver inte vara orolig, dom har ju sovit brevid varandra och det är ett gott tecken.
Grattis till nytillskottet!:laugh:
 
Sv: Vuxen katt + kattunge..?

Ah, sådär höll Svea och Sixten också på när Svea kom. Sixten som är bra mycket större fattar inte sin styrka och jisses vad de pep och skrek och höll på. Nu har Svea dock vuxit i kapp lite, och visst är de bästa vänner nu! Dock så ger hon honom lite tjuvnyp då och då och gömmer sig sen bakom matte ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en vuxen katt hemma och fick hem en liten på 12 veckor idag. Min stora katt och den lilla är inte aggressiva mot varandra men...
Svar
7
· Visningar
1 845
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Vi skaffade nyligen en supetmysig ocicatunge (han var 15 v när han kom, men hade fått hämtas från 13), och lite har jag spanat efter ev...
2
Svar
31
· Visningar
5 064
Senast: ako
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 143
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp