Vuxen på blåbärsdressyr?

A

atmosphere

Får man vara med på blåbärsdressyr fastän man är vuxen och har egen häst? Hästen ifråga har aldrig tävlat innan och därför skulle det vara lämpligt att prova på en väldigt liten tävling utan särskild press på ryttaren, mest för att se hästens reaktion. Hästen har heller aldrig varit på tävlingsplatsen innan.

Är det ok? Det är som sagt för hästens skull detta skulle vara bra om vi kunde genomföra.
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Jag trodde definitionen på "blåbär" var = nybörjare? Det får väl även vuxna vara? Annars är jag rökt... :p
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Får man vara med på blåbärsdressyr fastän man är vuxen och har egen häst? Hästen ifråga har aldrig tävlat innan och därför skulle det vara lämpligt att prova på en väldigt liten tävling utan särskild press på ryttaren, mest för att se hästens reaktion. Hästen har heller aldrig varit på tävlingsplatsen innan.

Är det ok? Det är som sagt för hästens skull detta skulle vara bra om vi kunde genomföra.

Jag har varit med i blåbärsdressyr som "nästan vuxen" (17-18år) med häst som aldrig tävlat. Så JA, jag skulle säga att det är okej :) Men det brukar ju vara olika från klubb till klubb vad de har för bestämmelser :)
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Jag trodde definitionen på "blåbär" var = nybörjare? Det får väl även vuxna vara? Annars är jag rökt... :p

Ryttaren är van tävlare men hästen är supergrön, det är därför jag undrar om det är ok, ;) visserligen behöver ju inte arrangörerna få veta att ryttaren är erfaren.......:devil:
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Låter suveränt ju! Ska se hur denna klubb har bestämt.
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Innan sommaren var ägaren till hästen jag rider med på blåbärsdressyr.
Ägaren i fråga är vuxen (jag tänker inte yttra mig mer i den saken då jag åker på smäll senare.. :angel: ) och det var hästens första dressyrtävling.
Till råga på allt så kan han (hästen alltså) inte galoppera på volt. Men det gick bra ändå. Precis under godkända blev dem och lika glada var vi för det.. :rofl::banana:

Ut och tävla med er. :laugh:
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Det är säkert inga problem. Hos oss brukar blåbärsdressyren inte ens vara "riktiga" klasser utan clearround alltihopa.
 
Sv: Vuxen på blåbärsdressyr?

Blåbärsdressyr har för mig inget med ålder att göra varken på häst eller ryttare utan mer med att ekipaget kanske är orutinerat i tävlingssammanhang. Sen om det är hästen, ryttaren eller både och spelar nog inte så stor roll.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
201
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 109
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 568
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 146
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp