Vuxen på ponny?

Seabisquit

Trådstartare
Kan någon hjälpa mig att reda ut detta. I TR står att "Ryttare på kategori C- och D-ponny får delta i ponnytävlingar i Sverige t.o.m. det år under vilket de fyller
18 år." Innebär detta alltså att som vuxen får jag inte tävla ponny (dvs ponny med ponnylicens) över huvud taget? I en distanstävling tävlar ju ponny och häst mot varandra. Måste jag då ändå licensiera ponnyn som häst för att få tävla den? Det vore kul om ponnyn kunde delta i t ex hopp- och dressyrtävlingar som ponny under ponnyryttare även om jag vill tävla ponnyn i distans. Är detta kört?
 
Sv: Vuxen på ponny?

Du får som vuxen tävla ponny i distansritt med ponnylicens. Jag gör det med min C-ponny. :laugh:
 
Sv: Vuxen på ponny?

Tack! Goda nyheter! Fast efter dagens lite onödigt snabba hemfärd som slutade med att jag landade i en vattenpöl känns det som att jag och ponnyn har en bit kvar till tävlingsdax. Så vi får nog börja med den lite större damen.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skulle verkligen behöva någons hjälp med att veta om vi har råd med ponny (kat C), eller åtminstone vad månadskostnaden blir...
2
Svar
21
· Visningar
3 347
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 226
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 371
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp