Vuxenchock!

Håller med om detta med föräldramöte, känns fortfarande skitskumt! Och att vår äldsta dottern går sitt sista år på dagis! Efter sommaren börjar hon i SKOLAN (?!?!?) O_o:nailbiting:
Och det här att andra barnet på 2,5 år går upp och nerför trappan i huset hur hon vill och att vi typ aldrig använder vagn längre :nailbiting:

Jag är ju bara 23 år fortfarande och nyss fått första barnet....vad hände? :cautious:
 
2. Att få ta med barnet hem från BB utan att någon typ.. protesterar.O_o

Det här ... Vi ställde faktiskt frågan rakt ut "Tycker ni inte det är lite oansvarigt att låta oss ta med henne hem, vi kan ju ingenting om barn?"
Men de släppte iväg oss!

Det är fortfarande (nästan 2,5 år senare) min vuxenchock. I och med att dottern ibland säger saker som "du är inte vuxen mamma" och "Vi måste ha en vuxen om vi ska göra det här" så antar jag att jag inte är så himla vuxen.
 
Väntar fortfarande på att min bebis ska komma ut (snälla skynda nu:angel:), men när jag berättade på jobbet att jag var gravid och en kollega sa "Åhh ska du bli mamma?:love:"
Min första tanke "ehhh va?! Nää det ska jag väl inte?!" :confused:

Har lite samma känsla kvar än och när jag läser om era upplevelser har jag en känsla av att det kommer sitta i ett tag :p
 
Tror min vuxen chock kom när de skulle ha med en låda med ett favoritdjur till dagis och jag naturligtvis glömt. Fröken tog med mig och visade att alla andra barn hade en låda och barnet var väldigt tydlig med att hon verkligen ledsen av att inte ha en egen låda:cry:
Då insåg jag att JAG är ansvarig för så mycket mer än middag och rena kläder... Jag hade lite viftat bort lådan med ett "vi hinner inte idag, tar det sen, hur viktigt kan det vara..." Skäms fortfarande när jag tänker på det. Det var jätteviktigt för barnet...
 
Tror min vuxen chock kom när de skulle ha med en låda med ett favoritdjur till dagis och jag naturligtvis glömt. Fröken tog med mig och visade att alla andra barn hade en låda och barnet var väldigt tydlig med att hon verkligen ledsen av att inte ha en egen låda:cry:
Då insåg jag att JAG är ansvarig för så mycket mer än middag och rena kläder... Jag hade lite viftat bort lådan med ett "vi hinner inte idag, tar det sen, hur viktigt kan det vara..." Skäms fortfarande när jag tänker på det. Det var jätteviktigt för barnet...
Tack för påminnelsen. Mina barn ska fira någon nalledag på förskolan på fredag. Då ska jag inte bara få med mig två nallar utan de måste tvättas först också pga extrem hundallergi på förskolan :arghh::nailbiting: hur i hela friden ska jag minnas det?
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Håller med om detta med föräldramöte, känns fortfarande skitskumt! Och att vår äldsta dottern går sitt sista år på dagis! Efter sommaren börjar hon i SKOLAN (?!?!?) O_o:nailbiting:

Jag har föreslagit min äldsta att det börjar bli dags att fylla år baklänges snart, men han är väldigt omedgörlig O_o. Vill han inte obörja skolan!?
 
Väntar fortfarande på att min bebis ska komma ut (snälla skynda nu:angel:), men när jag berättade på jobbet att jag var gravid och en kollega sa "Åhh ska du bli mamma?:love:"
Min första tanke "ehhh va?! Nää det ska jag väl inte?!" :confused:

Har lite samma känsla kvar än och när jag läser om era upplevelser har jag en känsla av att det kommer sitta i ett tag :p

När jag, som är äldst i syskonskaran, fyllde 30 så påpekade min mamma att det är väldigt märkligt att hennes barn nu är äldre än henne själv... Så känslan kan nog sitta i rätt länge! :D
 
Tror min vuxen chock kom när de skulle ha med en låda med ett favoritdjur till dagis och jag naturligtvis glömt. Fröken tog med mig och visade att alla andra barn hade en låda och barnet var väldigt tydlig med att hon verkligen ledsen av att inte ha en egen låda:cry:
Då insåg jag att JAG är ansvarig för så mycket mer än middag och rena kläder... Jag hade lite viftat bort lådan med ett "vi hinner inte idag, tar det sen, hur viktigt kan det vara..." Skäms fortfarande när jag tänker på det. Det var jätteviktigt för barnet...

Åh! :heart Vilken plågsam vuxenchock :(. Det är så mycket man ska minnas/hinna och det är så lätt att missa något som man inte förstått var viktigt!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Tack för påminnelsen. Mina barn ska fira någon nalledag på förskolan på fredag. Då ska jag inte bara få med mig två nallar utan de måste tvättas först också pga extrem hundallergi på förskolan :arghh::nailbiting: hur i hela friden ska jag minnas det?

Delad kalender med påminnelser, hur klarade sig mänskligheten innan den gudagåvan? :p
 
När jag, som är äldst i syskonskaran, fyllde 30 så påpekade min mamma att det är väldigt märkligt att hennes barn nu är äldre än henne själv... Så känslan kan nog sitta i rätt länge! :D
Min bror fyller 40 nästa år. Mammas svar när jag sa det: "det kan inte stämma, jag fyller ju bara.... (räknar i huvudet), nej men fyller jag verkligen 70? Vad gammal jag blivit." :D.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 503
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 940
Senast: Yrsel
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 216
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp