vuxenridläger

vinkelina

Trådstartare
finns de sådana? kom på att de skulle vara kul att göra nått sånt i sommar, gärna på en proffsig gård med dressyrinritning
 
Sv: vuxenridläger

Det hade jag med kunnat tänka mej. Har gogglat lite och kollat men tycker att ställen ligger för långt ifrån.
Saknar den tiden när man var ung och var på ridläger.:bow:
Bara SÅÅÅ roligt....:love:
 
Sv: vuxenridläger

Det finns en hel del olika. Man får väl inte länka direkt till ställen, men om du googlar på ridläger vuxna så kan jag rekommendera ställe nr 2, för dressyrinriktat.

Men det finns en hel del, för alla smaker, det är bara att börja leta :)
 
Sv: vuxenridläger

ahaaa, då har ja googlat fel, har sökt på vuxenridläger o i princip inte fått fram nått
 
Sv: vuxenridläger

Kommer inte att anordnas Ridläger på Bollerup sommaren 2010

hitta ja på deras hemmsida
 
Sv: vuxenridläger

Jag försökte dra igång ett buke-ridläger för ett par år sedan... där alla kunde samlas hos någon med sina egna hästar och sedan delade vi varandras erfarenheter men kunde också ta dit en eller flera tränare under tiden man var där.

Det blev dock inget för problemet var vart vi skulle vara...

Hade ju inte blivit något "proffsläger" men helt klart roligt! :D
 
Sv: vuxenridläger

Det undrar jag också!

Hade stora problem för någon sommar sedan att hitta ett passande ridläger. Särskilt som jag hemskt gärna ville rida ponny. :) De roliga lägren var för kids/tonåringar, de vuxna lägren var alldeles för vuxna med typ vinprovning och besök på diverse slott hälften av dagarna. Plus att jag förstås kunde glömma att rida på annat än stora bruna...

Lägret jag till slut åkte på skulle vara ett "vuxenridläger" men var det inte, jag var näst äldst (var 21 då) och de flesta var kring 14 år. På avslutningsdagen spelade vi upp någon slags pjäs i gymkhanaform, jag var "svarta mustangriddaren". Inte riktigt vad jag räknat med, om man säger så...

Det går ju också att åka på ridläger/ridresor utomlands. Det blir förstås dyrare och det går ju inte att ta med egen häst, men där är väl de flesta resorna anpassade för vuxna.

Lycka till!
 
Sv: vuxenridläger

är de bara jag som tycker att prise på 5000r -> är horiblet för en 5-6 dagars kurs
 
Sv: vuxenridläger

Har också börjat känna ett sug att åka på någon sorts ridsemester/läger. Har sökt runt lite på internet och hittat ganska många ändå, även utomlands men de är ju lite dyrare.

Vilka brukar åka på vuxenridläger egentligen och brukar folk åka ensamma eller i grupp?:)
 
Sv: vuxenridläger

Jag söker också ett vuxenridläger, jag måste komma i form igen efter riduppehåll på nu 2 år:eek:. Rent träningsläger verkar inte aktuellt då de helst vill att man redan ska vara på minst LB-nivå på de jag sett. Jag tar gärna emot tips och erfarenheter från andra som varit iväg!
 
Sv: vuxenridläger

Precis vad jag skulle föreslå. Jag vet jag skulle åka på ridläger när jag i 14-15-årsåldern, vilket faktiskt är ganska gammalt i ridlägersammanhang, så jag ringde och frågade innan jag bokade vad det var för åldrar mer som bokat. Man kan ju också höra vad de brukar ha för åldrar och typ av folk tidigare år, så får man en liten uppfattning. Dessutom trevligt att prata med de som anordnar, då kan man få lite känsla för hur det är den vägen.
 
Sv: vuxenridläger

finns de sådana? kom på att de skulle vara kul att göra nått sånt i sommar, gärna på en proffsig gård med dressyrinritning

eftersom man inte får göra direktreklam här, kan jag bara rekommendera dig att söka på "helgkurser dressyr" (Google). De flesta som inriktar sig på vuxna har mest helgkurser, men man kan ofta utöka och designa sin egen vistelse..
 
Sv: vuxenridläger

Träningsläger brukar ordnas åt vuxna också. En kompis skulle ha mig med på ett fälttävlansläger för något år sedan. Jag avstod då priset blev 3000kr för 3 dagar. Nog för att det var för dem med egen häst och en av filands bättre fälttävlansryttare, men iaf. Det finns om man vet var man ska söka, så kan man hitta nån annons i någon tidning, först en massa ungdomsläger och så ett eller två för vuxna. Om du inte har svårighetermed finskan kan du kolla vad de har på Ypäjä, där ordnas en hel del om jag har förstått rätt.
 
Sv: vuxenridläger

lite knepigt är de nog med finskan, men o andra sidan rider ja ju redan för två olika tränare, som enbart pratar finska. har faktist inte ens tänkt på ypäjä, sku ju till o med kunna passa på att ta med hästen dit o få henne betäckt på samma gång
 
Sv: vuxenridläger

Tycker många ridläger har vuxenläger också :) Jag letar själv efter bra helgkurser/träningsläger för oss med egen häst. Men det är svårt! Väldigt svårt att veta vad som är prisvärt och vilka tränare som är bra, samt hur hästen kommer ha det på plats!

Det finns ett i Danmark jag gärna vill åka till. Det är utan egen häst, man rider på deras topphästar (de är från Norge egentligen så de pratar nog förståeligt :p). Kostar kanske en slant men man bor fint, äter trerätters, dricker vin och tränar 2 ggr/dag. Kunde även rida ut, de bodde precis vid havet :) Googla på träningsläger dressyr så är det nog första länken.
 
Sv: vuxenridläger

Det finns ett i Danmark jag gärna vill åka till. Det är utan egen häst, man rider på deras topphästar (de är från Norge egentligen så de pratar nog förståeligt :p). Kostar kanske en slant men man bor fint, äter trerätters, dricker vin och tränar 2 ggr/dag. Kunde även rida ut, de bodde precis vid havet :) Googla på träningsläger dressyr så är det nog första länken.

Åh, det där lät jättetrevligt!




Jag år lite halvt också på jakt efter en bra aktivitet till sommaren, men som fattig student lär det väl inte bli av den här gången heller. Jag har en egen häst, men då hon fyller 3 i maj, så känns ett ridläger inte så aktuellt med henne. (Unghästträningen har jag ju dessutom på hemmaplan med henne i några år framåt, så varför inte passa på att rida på vuxna och erfarna hästar?)
Vore kul att hitta nåt jag har råd/tid med. :)
 
Sv: vuxenridläger

Jag vill oxå åka på ridläger för vuxna. :laugh: Men jag hittar inget! Dock är jag snart 28 år gammal och rider ponny. :crazy: Men det kan väl inte spela ngn roll.
 
Sv: vuxenridläger

Sånt där skulle jag jättegärna anordna hemma hos oss! Problemet brukar ju vara var man ska inhysa människorna. Hästplats finns :)

Jag försökte dra igång ett buke-ridläger för ett par år sedan... där alla kunde samlas hos någon med sina egna hästar och sedan delade vi varandras erfarenheter men kunde också ta dit en eller flera tränare under tiden man var där.

Det blev dock inget för problemet var vart vi skulle vara...

Hade ju inte blivit något "proffsläger" men helt klart roligt! :D
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Sommaren 2018 satte verkligen spår hos mig som hästmänniska. Jag hade konstant oro över vattentillgång, bete och hur skörden...
30 31 32
Svar
622
· Visningar
51 664
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: zarmino
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp