Bukefalos 28 år!

Vuxna som rider ponny?!

Sv: Vuxna som rider ponny?!

kl Är också en ponnytjej på 41 år. När jag var 18 slutade jag rida, jobbade sen med stor hästar i USA några år, men jag brinner för ponnyerna.
Så när min dotter fyllde 8 fick hon en c ponny, tyvärr blev hon ingen ponnytjej men jag fortsatte med ponny.
Har nu ett 9 årigt korsningssto och hennes 5 åriga dotter.
Jag motionsrider mest i skogen, men låter en vuxen liten ryttare trimma och tävla den yngsta.
Få se om jaag hittar någon ung liten ryttare som kan tävla henne sen i hoppning.
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

Har kvar min ponny:laugh:.. Hon är 143 cm, har haft henne sen dess att jag "fick rida ponny" (några år sedan).

Jag kommer aldrig kunna sälja henne men det kommer att bli en storhäst när ekonomin tillåter att ha två.

Vi kör på med dressyr och skogridning. Funderar på att börja tävla lite bland storhäst nästa år, saknar tävlandet;)
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

*kl*

Har ridit mycket ponnyer även efter att jag fyllt 18. För att inte tala om alla reining- och cuttinghästar som låg mellan 140-150 i mhd.
Jag är 176 cm lång (:p:angel:) men det har aldrig varit några problem.
Finns ju "gubbar" som väger säkert 100 kg som dessa hästar bär obehindrat i spins och rundowns.
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

jag har fem hästar nu.fyra ponny och ett varmblod.rider inte varmblodet själv utan tycker hon är för stor.rider min arab som är 148,min ardenner som är 148,min rumänska rid-körponny som är145 och till slut min korsningsponny som är 148.skulle aldrig komma på tanken att skaffa mig en stor häst när dessa ljuvliga varelser som kallas ponny finns.och jag är 44 år.
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

Är 19 år och har 2 ponnyer. En B-ponny och en C-ponny. Den lille rider jag visserligen inte längre, men C-ponnyn rider jag regelbundet och funderar till och med på att börja tävla lite dressyr på henne mot stora hästar.

Anledningen är 1: Jag är bara 1,55 cm lång och har ibland svårt att hantera ett stort halvblod, som ganska snart upptäcker hur liten jag är.
2: Jag har haft mina ponnyer sen jag var 11 respektive 13 och skulle aldrig, aldrig nånsin kunna sälja dom. Älskar dom helt enkelt för mycket. Båda börjar dessutom bli lite till åren, och då känns det som om jag kan ge dom den fina ålderdom dom så väl förtjänar, istället för att komma till nya människor de inte alls känner.

Är inackorderad i ett toppenstall, men betala hyra för tre hästar går inte när man samtidigt pluggar och tvingas leva på mamma och pappa. En tredje häst är alltså uteslutet för min del.

Provade att rida stor häst i några år åt en kompis parallellt med ponnyerna, men känner att ponnyer helt enkelt är roligare. :) De där underbara åren man hade som barn lever kvar med en gosig ponnyrygg.
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

Jag har ridit rätt mkt ponny som vuxen

En liten kat c

13166978.jpg




14247839.jpg


12668319.jpg


13063289.jpg


14019990.jpg


Nirak
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

Jag minns dina trådar om den där ponnyn! Den är så fin! Minns även att du red en skäck(?).
Hur lång är du?
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

Ja jag red en liten skäck också, en thinkerkorsning. Inte lika begåvad som den bruna, men en mkt söt idivid. Också en kat c:

lorragaloppliten.jpg


Jag är ca 1.65 lång :)

Nirak
 
Sv: Vuxna som rider ponny?!

Alltid ett nöje o se dina bilder, du ser inte ut att ha nåt i handen utan får pållarna att bära upp sig genom kroppen, sånt önskar man att man såg mer!..:bow:
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 271
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 019
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 498
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 801
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp