Bukefalos 28 år!

Waterfordbett?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Waterfordbett?

jag gillar inte detta bett. köpte ett av någon anledning för många år sedan. red på det en gång och det var bara konstigt och hästen gillade det inte alls.

Jag har inte riktigt förstått vitsen med dessa bäst. känns som att hästen inte vill ta ett stadigt grepp om det vilket inte är så konstigt då det ser ut som det gör.

Jag frågade min hästtandläkare om detta bett och han tyckte det var som att sätta in en grov kedja i munnen på hästen. Han tyckte INTE att det var ett bett som skulle användas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 143
Senast: DarkInNight
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: mily
·
Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 323
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp