Bukefalos 28 år!

Weekend i Europa i mars, vart åker vi?

Jag fyller år i mitten på mars och för första gången kan jag spara ihop till en liten resa för att fira :) Jag vill åka med sambon till någon europeisk stad ons-sön, någonstans där maten är bra, fina saker att se, gärna inte svindyrt att uppehålla sig, kan va kul att gå ut en kväll, shopping är inte det viktigaste. Vi har varit i Amsterdam och Berlin och jag älskade båda så gärna någon annanstans så man ser något nytt!
Eftersom det är i mars och vädret oftast är lite halvtrist här i Sverige så får det gärna vara iaf lite lite varmare och vårigare än här :)

GO!
Budapest! billigt och mkt god mat, härliga badhus (termalbad) trevligt väder i mars, härlig kultur!
 
Jag rekommenderar London i mars. Förra året hade vi 18 grader i slutet på februari och här finns det alltid saker att hitta på. Ströva runt i Kew Gardens till exempel :love:
Själv är jag sugen på att åka till Bath och bada i de gamla romerska utomhusbaden/varma källor. Ser fantastiskt ut när man googlar! Någon som varit där?
 
Jag kommer åka till Oudenaarde och Ieper i mars, som alltid. Vackert, vänligt, varmare än här. God mat, bra lokal öl, fina cykelvägar osv.
 
Jag har också varit i Barcelona och gillade det inte alls. Hade ganska stora förväntningar men jag tyckte att det var skitigt, man såg många bli bestulna (så även mitt sällskap som blev av med plånbok på tunnelbanan), ostrukturerat, tråkig arkitektur, dyrt och jag är inget stort fan av spansk mat. Strandpromenaden var väldigt fin och kul att stranden låg så centralt, men annars - nää. Men så är jag en person som tycker om tydlighet, ordning och reda och mer stram arkitektur.

Jag älskar London, Rom och Edinburgh, helt klart mina bästa weekendställen. London och Edinburgh är ju inte speciellt varma även om London ligger lite före på våren. Rom var fantastiskt om man är historieintresserad.
 
Jag fyller år i mitten på mars och för första gången kan jag spara ihop till en liten resa för att fira :) Jag vill åka med sambon till någon europeisk stad ons-sön, någonstans där maten är bra, fina saker att se, gärna inte svindyrt att uppehålla sig, kan va kul att gå ut en kväll, shopping är inte det viktigaste. Vi har varit i Amsterdam och Berlin och jag älskade båda så gärna någon annanstans så man ser något nytt!
Eftersom det är i mars och vädret oftast är lite halvtrist här i Sverige så får det gärna vara iaf lite lite varmare och vårigare än här :)

GO!

Jag skulle ha valt Paris. Finns mycket att göra och det kan vara jätteskönt väder i mars.
 
Tråkig arkitektur i Barcelona? Gaudi är i mina ögon ett av världens största genier...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp