Bukefalos 28 år!

Weekendresa i Europa?

Sasse

Trådstartare
Vad finns det för städer i Europa som är sevärda?

Mina föräldrar planerar en weekendresa till vår/sommaren, men de vet inte riktigt var de ska åka. Budapest var de i senast och tyckte mycket om den staden. Vad finns det mer?

Förslag tas tacksamt emot :)
 
Vad finns det för städer i Europa som är sevärda?

Mina föräldrar planerar en weekendresa till vår/sommaren, men de vet inte riktigt var de ska åka. Budapest var de i senast och tyckte mycket om den staden. Vad finns det mer?

Förslag tas tacksamt emot :)
I princip varenda större europeisk stad är väl värd ett besök, men om de gillar Centraleuropa så Wien, Prag, Krakow...? Belgrad är också trevligt, Ljubljana har jag hört gott om, Bratislava är lite litet.
 
Amsterdam ska ju också vara riktigt vackert, speciellt på våren. :)
 
Jag är en sucker för Venedig. Bo på östra sidan av staden (Hotell Sant'Elena rekommenderas), undvik Markusplatsen och åk båt till öarna runt omkring. Episkt!
 

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 039
Senast: Stinaelin
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 410
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp