Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Mirtai

Trådstartare
För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och alla känner nog minst en person som dött eller försvunnit under mycket mystiska omständigheter.

Buffy och hennes vänner gör mer än att bara fundera. Dagar såväl som nätter fylls av täta patruller och mycket research i ett desperat försök att ligga steget före de onda. Mellan allt detta måste studierna skötas, föräldrar lugnas och sociala kontakter odlas.

Ju längre terminen pågår, desto tydligare blir det att det kommit en ny evil till stan. Scoobygänget ägnar många långa kvällar och nätter åt att försöka lokalisera den nya ondskan som inte bara är superond själv utan också verkar ha fått flera av stadens gamla vampyrer att återuppstå.

Det verkar inte bättre än att det finns en ny überdemon i Sunnydale och Scoobygänget har en tuff uppgift framför sig att hitta demonen och alla dess undersåtar innan avslutningsbalen!


Deltagare:
1. glömmerallt
2. quarter4ever
3. bollen__
4. Dentaku
5. Peaux
6. LenaH
7. Artline
8. Koppen
9. Lobelia
10.Habina
11. Majola
12. Asko
13. Lilltess
14. Matmissbrukaren

Goda roller:
Giles (Siare)
Med sina böcker och alla sina kunskaper från väktarrådet förser han våra hjältar med ovärdeliga kunskaper om vem som går att lita på

Xander (Ängel)
Han må verka lite udda men när det verkligen gäller tvekar han inte att ställa sig i vägen för de onda oavsett om det gäller en ond Willow som vill förstöra världen eller att bryta sig in hos militären för att stjäla avancerade vapen.

Spike (Spion)
Med sina kontakter i den undre världen är Spike den perfekta spionen. Han vet vem som pratar med vem och hur de onda tänker. Den vetskapen använder han för att hjälpa Buffy och hennes vänner.

Willow (Brevbärare)
Att leka med magi kan vara farligt men också väldigt hjälpsamt. Under spelets gång får Willow ett antal magiska gåvor att dela utPaketen innehåller en sia, en extra röst, en spionrad, ett beskydd. Brevbäraren bestämmer själv i vilken ordning denne vill ge ut paketen. Vem som får paketet meddelas LL via PM innan dag-DL.

Buffy och Angel (Tvillingar)
Angel och Buffy, är det inte ett av de mest legendariska kärleksparen? (Go team Angel!) Tillsammans försöker de skydda varandra men kan de samarbeta tillräckligt bra för att kunna rädda varandra undan en ond bråd död?

Scoobygänget (Bybor) Buffys vänner utan några specialkrafter. De hjälper till på alla sätt de kan och deras mod kan få avgörande konsekvenser i kampen mot de onda.

Onda roller
Mästaren (demon)
Den ondaste och mest fruktade vampyren. När han dör kommer hans ondska att smitta av sig på de goda och en av dem blir, mot sin vilja, ond.

Vampyrer (ulvar)
Mästarens hantlangare även om de ibland kan ha en egen ond agenda. Längtar efter att få sätta tänderna i Buffy och hennes kamrater

(Roller kommer snart!)
 
Regler:

* Ta hänsyn till varandra
* Var snälla och trevlig mot varandra. Kom ihåg att det är en lek
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt ”tala om” sin egen roll annat än att man är allmänt god.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering.

*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter missad röstning och/eller dålig aktivitet kan man kickas från leken. Vid två missade röstningar utan anledning blir man kickad. Detta kan undvikas genom att, om något dykt upp som gör att man har svårt att rösta, anmäler detta till LL. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missas en DL.



DagDL, Måndag kl 22.00

NattDL, Tisdag kl 08.30
 
Har hittat hit!

Jag har ett vagt minne av några buffy avsnitt i min yngre tonår men hängde aldrig riktigt med så jag känner inte mig heller hemma här. Men jag minns iallafall att jag tyckte att Spike var snygg och att jag gillade hans sarkasm :D
 
Hittat hit.

Buffy tittade jag en del på för hundra år sen så minns inte så mycket från serien.
 
Jag är helt galen i Buffy, har alla säsongerna på dvd. Tänkte nörda ned mig ordentligt, men hittar de inte efter min flytt. :crazy:

Älskar Angel förstås, men även Spike som har ett underbart uttal. Buffy är rolig, Willow gullig och... Fan! Jag måste hitta dvd:erna! :banghead:
 
Jag är helt galen i Buffy, har alla säsongerna på dvd. Tänkte nörda ned mig ordentligt, men hittar de inte efter min flytt. :crazy:

Älskar Angel förstås, men även Spike som har ett underbart uttal. Buffy är rolig, Willow gullig och... Fan! Jag måste hitta dvd:erna! :banghead:

Netflix is da shit!
 
Försöker mig lite på matte (som är mitt sämsta ämne) vi känner till helt säkert sju roller (sex goda och en ond) så resten är bybor och vampyrer.
Det vanliga är 1/3 onda va? Såå, kanske 4-5 vampyrer?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
53 024
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp