Bukefalos 28 år!

Welsh Corgi

Sv: Welsh Corgi

Ja, och jäkligt tunga när dom brakar in i benet på en under en vild rush...det är en STOR hund!!!:rofl:
 
Sv: Welsh Corgi

Jag älskar corgis :love:
Har alltid varit min favorit ras o vi skulle köpt en valp om vi inte hittat Voffi istället.
Det är underbara hundar. Har träffat ett helt gäng o det har varit rara o trevlig hundar. Inget skälliga, lättlärda, glada mm.
 
Sv: Welsh Corgi

Jag har inte hört talas om så många snitt på cardigan. Och har det varit snitt så har det varit för att en valp har varit dödfödd eller kommit fel.
Jag har upplevt det som att de uppfödare som har fått snitta har villat ha svar på varför och är det något ärftligt så har de inte tagit fler kullar på tiken. Och det gäller både pem och cardigan.

Ex många danska uppfödare på pemsidan är noga med att skiva ut att de har fått valparna naturligt speciellt eftersom att det har ökat med kejsarsnitt inom rasen. Allt för att man ska få bukt med det.

Och jag har inte heller varit med om att någon har mörkat att deras tik har blvit snittat och vad som var orsaken.
Det låter ju bra i alla fall! Men då vet jag att jag ska kika extra på det. Det väger ju också lite till cardigans fördel i valet mellan raserna.
 
Sv: Welsh Corgi

Ja, lille Elwood han är ett litet mirakel, den enda som överlevde då min tik snittades. :cry:
Enligt min vän där tiken kommer ifrån börjar det bli rätt vanligt med snitt på Corgi tikarna, hon kastrerar därför alla tikar som haft valpningsproblem (min blev då alltså kastrerad). Jag vet inte om det är skillnad i Sverige mot USA?

Uppfödaren där min kommer ifrån har 18 stycken, och dom går alla bra ihop, fantastiska hundar. Jag var nyss i valpletartagen, fanns dock ingen Pembroke, så det blev en Russel istället...


Jag tror det hänger ihop med vilka linjer man använder och hur noga man är om det skulle visa sig att det börjar bli ett problem. Vet inte hur öppen man är i USA om olika problem inom raserna.
Just inom corgiförbundet har jag upplevt att man är mycket öppen med om något skulle vara fel och vill ta tag i det snabbt så att det inte bli prolbem i framtiden. Kan hänga ihop med att det är en så frisk ras och man vill inte att den ska bli sämre
 
Sv: Welsh Corgi

Låter ju oerhört lagom och bra! :D

Utslaget av den här tråden verkar vara att rasen stämmer väl överrens med mina förväntningar. Och ett hundsug i mig som inte är av denna värld.

Har t o m bestämt för att gå och titta på utställningen i Malmö nu i mars. Men jag ska bara titta och verkligen inte prata med några uppfödare. Verkligen inte. :angel:

Kom du iväg och kollade på corgisarna?
 
Sv: Welsh Corgi

Tyvärr inte, det dök upp annat i planeringen. Men jag resonerar som så att det kanske var lika bra, jag hade bara blivit alldeles för sugen. :p

Hur gick det för dig och dina vovvar?
 
Sv: Welsh Corgi

DSC_0109%20%28Medium%29-1269378429.JPG


DSC_0189%20%28Medium%29.JPG


Nä du hade inte alls blivit sugen på en valp :rofl::angel:
 
Sv: Welsh Corgi

ÅH! Vad grym du är....! Sambon envisas med att vi ska flytta till större innan jag får skaffa en hund till och nu när våren kommer och jag planerar sooooommarlov så må ni tro att det svider att behöva vänta. :mad:
 
Sv: Welsh Corgi

ÅH! Vad grym du är....! Sambon envisas med att vi ska flytta till större innan jag får skaffa en hund till och nu när våren kommer och jag planerar sooooommarlov så må ni tro att det svider att behöva vänta. :mad:

Visst är dom gräsliga ;):D tyvärr är din sambo klok. Även om det svider att vänta. Men nu har du fått upp ögonen för ännu en ras att titta på :)
 
Sv: Welsh Corgi

Jag SKA ha en corgi (cardigan) någongång i mitt liv så är det bara :love: har sneglat i tre fyra år redan men eftersom jag har sagt att det blir en valp när jag väl köper en så har det inte blivit någon än!

Är det din bebis på bilden? :love:
 
Sv: Welsh Corgi

Jag SKA ha en corgi (cardigan) någongång i mitt liv så är det bara :love: har sneglat i tre fyra år redan men eftersom jag har sagt att det blir en valp när jag väl köper en så har det inte blivit någon än!

Är det din bebis på bilden? :love:

Japp kullen föddes i tisdags. Eller ska säga så här min mors kull hon som äger hundarna
 
Sv: Welsh Corgi

Grattis!

Men bilder var ju bara för taskiga! :mad: Det var närmre tio år sedan jag såg så pyttiga valpar senast men jag kan fortfarande känna den lukten när jag ser bilderna! :love:

Då ska jag vara lite mer taskig :D:D men lovar inga fler efter dessa.

DSC_0194%20%28Medium%29.JPG


DSC_0195%20%28Medium%29.JPG


DSC_0196%20%28Medium%29.JPG
 
Sv: Welsh Corgi

Cardigans- finns ingen lättare ras :). Mina har t ex aldrig gått i koppel (annat än på utställning) och är supersnälla mot både djur och människor. Man kan samla på sig hur många som helst utan att det gör någon skillnad, och sedan tänker man; Oj vad hände? :angel:

30692444.jpg
 
Sv: Welsh Corgi

man kanske skulle ha tre hundar iaf :angel: Va underbara dom är! hade velat träffa fler corgis live dock. Har mest träffat på utställningar och sen sist va det en som gjorde utfall mot mitt monster på rallylydnaden :crazy:

Hur många valpar blev det?
 
Sv: Welsh Corgi

man kanske skulle ha tre hundar iaf :angel: Va underbara dom är! hade velat träffa fler corgis live dock. Har mest träffat på utställningar och sen sist va det en som gjorde utfall mot mitt monster på rallylydnaden :crazy:

Hur många valpar blev det?

Det blev 9 men bara 8 som levde. 6 tikar och 2 hanar


Hundar som inte kan uppföra sig finns överallt. Men det är få raser som du kan släppa över 50 hundar på samma gång och det utan gruffs. Sist jag var på träff så släppte alla lös sina hundar och det var över 50 hundar som lekte med varandra. Det var en som inte klarade av det utan fick vara kopplad.
Det fanns allt från valpar till veteraner med på träffen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 403
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 540
Senast: Farao
·
  • Artikel
Dagbok Varför kan livet aldrig vara lätt? Med en av de senaste rasvalstrådarna på Hund började jag själv fundera ett extra varv på intressanta...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp