Bukefalos 28 år!

Western träning?

N

ninaida

För tre år sedan sålde jag mitt dressyrsto. Nu har jag kännt häst-lusten komma tillbaka och känner mer och mer för western ridning och träning. Bor i närheten av Jönköping. Är det någon som vet mer om träningsmöjligheter/vidare utbildning inom min boende region? Jag hade tänkt köpa en nordsvenskkorsning för jag vill även kunna köra lite... Tror ni denna hästtyp skulle kunna gå att träna western med? Kanske inte idealisk, men stabil och borde väl fungera? Tar emot alla tips och råd. Häst är ännu inte köpt med tanke på att jag inte vet hundra vilken typ jag vill ha, bara inte halvblod igen. Trött på alla veterinärskostnader som de medför! :)

Ha det fint alla!
 
Sv: Western träning?

Det låter ju jättekul att du fastnat för western, för det är verkligen det roligaste som finns! :) Dock tror jag att tråden hamnat lite fel, den passar nog bättre under western! ;)

För att hitta tränare och liknande i ditt område, så kan du gå in på www.wras.se för att hitta den klubb som ligger närmast dig. Klubben kan säkert guida dig till någon tränare och tipsa om sina aktiviteter.

En nordsvenskkorsning låter jättebra, det spelar ingen större roll vilken ras du har. Satsar man på att tävla på höga nivåer så kanske man ska välja en Quarterhäst, Paint eller Appaloosa, eller en korsning mellan dessa, men en nordsvenskkorsning räcker långt! :) Jag har sett en Tinker som tävlar i kossegrenar, och den hästen är STOR (!) men det går hur bra som helst. Roligt med annorlunda raser tycker jag! Huvudsaken är ju hästens temperament, och hur den är att rida! :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 861
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 248
Senast: sorbifolia
·
Relationer Jag känner att jag behöver lite perspektiv och lite fler infallsvinklar på den situation som uppstått i mitt liv - och Buke brukar ju...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
20 383
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp